Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos kummi tulisi ristiäisiin/nimiäisiin tunnin myöhässä

Vierailija
24.03.2017 |

Meillä siis vietettiin kolmannen lapsen nimiäisiä, joihin kummi tuli yli tunnin myöhässä pyytämättä anteeksi tai mitään. Hän on ollut edellisten lapsemme nimiäisissä, joten tiesi juhlan luonteen olevan ristiäistyyppinen ilman pappia. Eli heti aluksi pidämme puheen, jossa kerromme kummit ja jonka aikana kummit pitävät lasta sylissään. Lopuksi paljastamme lapsen nimen. Lähisukulainen, jonka olimme pyytänyt kummiksi, ei kuitenkaan vaivautunut ajoissa paikalle. Kutsu ei ollut alkaen tai jälkeen tmv. Onneksi tälläkertaa päätimme pitää puheen itse, aikaisemmin meillä on ollut palkattu juhlapuhuja. Mietin olisiko kehdannut tehdä ristiäisissä saman ja odotuttaa pappia. Ja olisiko papilla ollut edes aikaa odotella kummia. Harmittaa ettemme aloittaneet tilaisuutta ajallaan ilman tätä henkilöä. Olisi ehkä pitänyt kun arvostus oli tota luokkaa. Ei tarvii kummiksi lupautuu, jollei taho. Niih. Ei mulla muuta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että oli tietoista. Ei kukaan halua olla mukana missään haltiatar-pelleilyssä. Ehkä kysyit häntä kummiksi, ilahtui ja lupautui ja vasta sen jälkeen ilmeni, mistä kyse. Kysy seuraavan lapsen kohdalla suoraan, että leikitäänkö satuleikkiä? Haluatko esittää haltiatarta?

Vierailija
22/23 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että oli tietoista. Ei kukaan halua olla mukana missään haltiatar-pelleilyssä. Ehkä kysyit häntä kummiksi, ilahtui ja lupautui ja vasta sen jälkeen ilmeni, mistä kyse. Kysy seuraavan lapsen kohdalla suoraan, että leikitäänkö satuleikkiä? Haluatko esittää haltiatarta?

Ja nämä kirkon jututko ei mukaa ole satuleikkejä? Juu, jeesus nousi kuolleista ja astui ylös taivaisiin ja siellä taivaassa isä jumala valvoo meitä ihmisiä ja tietää kaikki tekomme, ei hiuskarvakaan päästä katkea hänen tietämättään, enkelit soittaa harppua ja pyhä pietari touhuaa mukana, kaikki kuolleet sukulaiset ja ystävät elävät ikuista kuoleman jälkeistä siellä paratiisissa ja odottaa meitä sinne... Nää on niin totta, tuommoiset haltiakummit on satua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä av-raati tällaisesta: Me emme aio kastaa lastamme, koska uskomme aikuiskasteeseen. Järjestämme kuitenkin kotonamme siunaustilaisuuden, jossa seurakuntamme pastori on läsnä siunaamassa vauvaa ja vanhempia, ja tämän juhlan yhteydessä myös paljastamme nimen. Myös virsiä lauletaan. Lapsellemme tulee kummit, jotka eivät kuulu luterilaiseen kirkkoon, mutta joiden toivomme olevan lapsellemme tulevaisuudessa tärkeitä aikuisia ja esikuvia, jotka omalla esimerkillään opettavat lapsellemme myös kristillisiä arvoja.

Huijausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan