Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni kohtelee eriarvoisesti tytärpuoltaan... Olin taas kylässä heillä ja voi kun jäi paha mieli

Vierailija
24.03.2017 |

Tämä tyttö, 11-vuotias, on isänsä aiemmasta liitosta, äitiään ei tapaa (huumeissa kiinni). Aina olen kiinnittänyt huomiota samaan; ettei tyttäreni ole niin "äidillinen" tätä lasta kohtaan kuin toivoisi olevan, lähinnä näyttäytynyt että tuo tyttö on tiellä, "välttämätön paha" ja esim, hellyyttä ei näytä saavan koskaan. Hänelle tyttäreni myös huutaa, kun taas esim miehelleen ei :( Tilanne on pahentunut vaan pariskunnan saatua yhteisiä lapsia; he ovat selvästi tyttärelleni arvoasteikolla "korkeammalla", ja kohtelee miehen esikoista kuin jotain palvelijaa..
Mitä voin tehdä? Peiliin olen katsonut, ja itkenyt lukemattomat tunnit, miten olen voinut kasvattaa lapsestani tuollaisen.. no, hirviön

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tilanne. Jos tyttäresi ei usko puhetta, vaikea sinun on siihen puuttua.

Vierailija
2/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Eikö tytön isä muka huomaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin otin tuota tyttöä paljonkin itselleni hoitoon, käytiin uimassa, kaupungilla shoppailemassa ym tyttöjen juttuja. Nykyään en saa enää tehdä tuotakaan, koska tyttäreni mielestä hänen lapsensa kaipaavat mummoa enemmän. Tai siis mun hoitoapua kaivataan.

Vierailija
4/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää. Voitko kuitenkin itse olla tytölle mummi?

Totta kai sinulla on paha mieli, meille muillekin tulisi.

Vierailija
5/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Eikö tytön isä muka huomaa?

En tiedä; jos huomaakin, mitään ei asialle tee.

Vierailija
6/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sun on sanoa, että onko ajatellut miten käyttäytyy tytärpuolta kohtaan.

Toi on kamalaa kattoa vierestä. Mulla on nimittäin kaveri, joka kohtelee kahta tytärpuoltaan aivan karmealla tavalla. Sättii, haukkuu.. ne tyttäret ei tee mitään muka oikein. Piirtääkin vaan rumia irvistyskuvia (tällä viikolla kuultua, kun piipahdin kahvilla). Pyysin, että tytöt kävis musta piirtää kivoja prinsessajuttuja ja sitten pidin kaverille puhuttelun.

Lopeta tuo jatkuva lyttäys ja haukkuminen. Se on toinen on niin vetelä, ihan kuin äitinsä.. jne. Näiden pienten koululaisten äiti on kuollut ja vielä sitten haukkuu tätä vainajaakin niille lapsille.

Hänellä on nyt pieni (oma) vauva ja onhan ne hermot tiukilla. Mä voin ottaa vauvaa, että pääsee tyttöjen kanssa tekemään juttuja. Tai vien niitä uimaan omien mukana jne. Hänen vanhempansa käy useita kertoja viikossa ja tarjoavat apua, ota apu vastaan.

Kyllähän tuo silminnähden loukkaantui, ei sanonut kummosia, mutta huomasin, että otti nahkaansa. Tietenkin, eihän se kritiikki ole kivaa. Tuskin niistä lapsistakaan.

Tänään käytiin lounaalla, niin kyllä tuo sitten kiitti. Tunnusti, että on purkanut liikaa niihin lapsiin uupumustaan. Hän nyt yrittää enemmän ja puhuu miehellekin, kun työmatkalta kotiutuu. Lupaa myös käyttää turvaverkkoaan, hänen ei tarvii suoriutua yksin kaikesta.

Otin tyttöset meille yökylään. Ovat nyt laumana saunassa ja kohta tilataan pitsat.

Vierailija
7/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Sano suoraan että sinä et ole häntä niin kieroon kasvattanut että aika herätä omaan tilanteeseensa.

Vierailija
8/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa tälläinen somessa onnellinen uusioperhe. Kun lasten äiti lähtee töihin tms niin jumatsuikka mikä huuto isäpuolella alkaa!!!! Karjuu aivan täysillä, monet naapurit sen kuulee, emme pelkästään me. Yksi lapsista pistää vastaan niin siitä alkanut puhumaan että on muka joku vika pojassa! Muut lapset luimistelee ja tärisee jos heitä tervehtii pihassa.

Ja on. On sanottu lasten äidille mutku mies helpottaa arkea 😨😨😨

Vierailija
9/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin otin tuota tyttöä paljonkin itselleni hoitoon, käytiin uimassa, kaupungilla shoppailemassa ym tyttöjen juttuja. Nykyään en saa enää tehdä tuotakaan, koska tyttäreni mielestä hänen lapsensa kaipaavat mummoa enemmän. Tai siis mun hoitoapua kaivataan.

Nyt pidät pintasi! Tuohan on jo henkistä pahoinpitelyä! Mä en suostuisi edes tytärtäni tapaamaan, jos noin toimisi!

Voi lapsiparka, mitä mahtaakaan tuntea sielussaan? Mulla on sama kohtalo, ja ihme että olen suht kuosissa. Vuosikymmenten masennus takana. Kuinka joku voi tehdä noin?

Vierailija
10/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu kahdestaan tyttäresi miehen kanssa ja koittakaa yhdessä vaikuttaa tyttäreesi ja parantaa tilannetta. Säälittää todella tuo 11-vuotias lapsi, joka on menettänyt äitinsä huumeille ja nyt äitipuolikin kiusaa häntä.

Vierailija
11/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin suurta väryyttä. Itse olen joutunut samankaltaista tilannetta katselemaan siskoni toimesta. Karmealta välillä tuntuu ja niin avuton. Puhua olen yrittänyt mutta se aiheuttaa siskolleni vaan suurta vihaa ja katkeruutta sekä välirikon aina joksikin aikaa. Niin väärin kohdella lapsia kaltoin :-(

Vierailija
12/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytön oma äiti käyttää huumeita ja äidin puolelta sukulaiset ovat etäisiä niin ota miehen ex-liiton lapsi biologisen tyttäresi vastalauseista huolimatta teille käymään tai muiden biologisten lastenlastesi kanssa joskus hoitoon. Tuo on 11-vuotiaalle aika karsea paikka että isän uusi äiti huutaa tälle ja varmasti kärsii siitä että hänen uusi äitinsä ei ole yhtään äidillinen. Varsinkin jos oma äiti on alkkis, joka ei pysty hoitamaan velvollisuuksiaan vanhempana. Tytön isä ei välttämättä tue 11-vuotiasta esikoistaan tarpeeksi, koska miehet nyt ovat usein sellaisia että mielistelevät uutta vaimoaan ja lapset ovat toissijaisia.

Sinä voit olla suuri tuki tytölle jos muista aikuisista ei siihen ole. Se on todella harvinaista että nainen pystyy olemaan hyvä äiti toisen naisen lapsille.

Vierailija
13/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tytär kuullostaa kyllä todella inhottavasti toimivan. Mutta, se pisti silmään, että olet paljon huomioinut tuota tytärpuolta, oletko huomioinut tyttäresi muita (omia) lapsia yhtä paljon?

Ymmärrän siis hyvin, että tuossa tilanteessa yrität vähän edes paikata tyttäresi törppöä käytöstä, mutta oma kokemus omista lapsista, kaikki siis ihan omia, on, että kun mummo suosii yhtä on se tosi ärsyttävää ja sitten sitä yhden suosikkilapsenlapsen olemista mummon kanssa on pakko rajoittaa, kun muut lapset jää ihan sivuun ja ihmettelee miksei mummo tykkää heistä.

En sano että näin teillä olisi, mutta tarkoitan, että se voi jopa pahentaa asiaa, jos sä jotenkin sivuutat ne muut lapset tuon tyttäresi tytärpuolen takia. Vaikka tarkoittaisit hyvää, tilanne voi todella kärjistyä.

SIlti, musta sun pitäisi puuttua tilanteeseen jos se on tuollainen, ja puhua siitä avoimesti niin, että sekä sun tytär että hänen mies on kuulemassa mutta lapset ei. Jospa se herättäisi tuota isää puuttumaan tilanteeseen, toivottavasti, koska sydäntä särkee tuon tytön puolesta.

Vierailija
14/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei ole sinulle biologista sukua, joten et tee asialle mitään.

Vierailija
15/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan tässä maailmassa tosiaan pyöriikin sen biologian ympärillä

Vierailija
16/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ap kun välität! ❤️

Jatka aktiivista mummoilua tytön kanssa, sinulla on todennäköisesti korvaamaton rooli tytön elämässä. Tyttärellesi sanot suorat sanat ja teet selväksi ettei voi jatkaa noin!!!

Vierailija
17/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa puhua tyttäresi kanssa asia ihan halki. Kerrot tyttärellesi, että hän on aiheuttamassa lapselle tuolla menolla mielenterveysongelmia ja pahimmassa tapauksessa asiat voivat mennä sellaiseen solmuun, että ovat lastensuojelun asiakkaita muutaman vuoden kuluttua. Tosin biologisen äidin taustalla lapsella voi olla jo lastensuojelun asiakkuus. Eikä se ole paha asia. Lapsi voi saada helpommin tukea sitä tarvitessaan.

Yritä sinä tukea lasta parhaalla mahdollisella tavalla. Sano tyttärellesi, että nyt viet vuorostaan tätä lasta jonnekin. Lapsiparka ei todennäköisesti tunne kuuluvansa kotiin, kaipaa äitiään ja kokee vielä alemmuuden tunnetta muihin perheen lapsiin nähden. Ei mikään paras mahdollinen yhtälö kasvaa ja kehittää omaa minäänsä. 

Nostan sinulle hattua siitä, että välität <3

Vierailija
18/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se "aktiivinen mummoilu" on nyt minulta kielletty suhteessa tähän vanhimpaan lapseen, tytär laittoi hyvinkin suorasanaista viestiä miten "SUN OMAT LAPSENLAPSET KAIPAA MUMMOA!!" En minä heitäkään ole huomiotta jättänyt aiemminkaan, mutta hätä tuon vanhimman lapsen suhteen. Tyttö vaikuttaa jo masentuneelta ja itkuiselta. Ja tottelee mukisematta kun äitipuoli komentaa esim pesemään ikkunat - Toki hyvä, että osallistuu kotitöihin mutta nuo käskyt tulee aina mun nähdäkseni juuri sellaiseen aikaan kun tytöllä olisi jotakin omaa tärkeää kesken, tai haluaisi tulla kanssani juttelemaan

Vierailija
19/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

,

Oletpa itsekäs ihminen, mitä tästä maailmasta on tullut, jos emme kykene tuntemaan myötätuntoa muitakin kohtaan kuin biologisia sukulaisia. sinä varmaan omistaa 5 koiraa, joita rakastat yli kaiken:((((

Vierailija
20/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön masentuneisuus ja itkuisuus on jo syy laittaa asiaa eteenpäin, jos et itse pysty puhumaan tyttäresi kanssa. Sinä et pysty varaamaan mitään perheneuvolaa tms, mutta suosittelen tekemään lastensuojeluilmoituksen perustuen tähän: Muu lapsen kehitystä vaarantava olosuhde voi olla esimerkiksi lapsen kehitykseen todennäköisesti vaikuttavat vanhemman ja lapsen väliset vakavat vuorovaikutusongelmat.

Sinä voit jättää henkilöllisyytesi ilmoittamatta ilmoitusta tehdessäsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä