Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni kohtelee eriarvoisesti tytärpuoltaan... Olin taas kylässä heillä ja voi kun jäi paha mieli

Vierailija
24.03.2017 |

Tämä tyttö, 11-vuotias, on isänsä aiemmasta liitosta, äitiään ei tapaa (huumeissa kiinni). Aina olen kiinnittänyt huomiota samaan; ettei tyttäreni ole niin "äidillinen" tätä lasta kohtaan kuin toivoisi olevan, lähinnä näyttäytynyt että tuo tyttö on tiellä, "välttämätön paha" ja esim, hellyyttä ei näytä saavan koskaan. Hänelle tyttäreni myös huutaa, kun taas esim miehelleen ei :( Tilanne on pahentunut vaan pariskunnan saatua yhteisiä lapsia; he ovat selvästi tyttärelleni arvoasteikolla "korkeammalla", ja kohtelee miehen esikoista kuin jotain palvelijaa..
Mitä voin tehdä? Peiliin olen katsonut, ja itkenyt lukemattomat tunnit, miten olen voinut kasvattaa lapsestani tuollaisen.. no, hirviön

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko tytärpuoli ei ole asunut kotonasi vaan kyläillyt, se on eri asia. Lisäksi kaikista ihmisistä ei voi pitää, vaikka yrittäisi.

Et sinäkään kohtelisi täydellisesti jotain random tyyppiä, joka osoitettaisiin kadulta asumaan luoksesi kotiisi.

Tämä on raadollinen totuus.

T. Äitipuoli, joka luulin pitäväni maailman kaikista lapsista, myös mieheni lapsista, kun tapasin heitä vain satunnaisesti alussa. Kun he sitten muuttivat kotiini etälapsina, aloin inhota heitä kerta kerralta enemmän. Nykyään on vaikea sietää heidän läsnäoloaan yhtään.

Vierailija
22/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta paskaa tyttäreltäsi! Nyt puhut tytöllesi kun aikuinen aikuiselle. Tee myös selväksi että sinulle kaikki lapset ovat samalla viivalla ja otat heitä vaikka vuorotellen hoitoon / vietät aikaa heidän kanssaan. Ehkä joku perheneuvola tai joku olisi hyvä tyttäresi perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ko tytärpuoli ei ole asunut kotonasi vaan kyläillyt, se on eri asia. Lisäksi kaikista ihmisistä ei voi pitää, vaikka yrittäisi.

Et sinäkään kohtelisi täydellisesti jotain random tyyppiä, joka osoitettaisiin kadulta asumaan luoksesi kotiisi.

T. Äitipuoli, joka luulin pitäväni maailman kaikista lapsista, myös mieheni lapsista, kun tapasin heitä vain satunnaisesti alussa. Kun he sitten muuttivat kotiini etälapsina, aloin inhota heitä kerta kerralta enemmän. Nykyään on vaikea sietää heidän läsnäoloaan yhtään.

Kasva aikuiseksi! Sinä olet alkanut suhteeseen lapsellisen miehen kanssa ei lapset ole sinua valinneet vaan sinä tavallaan kyllä heidät!

Vierailija
24/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet tosi hieno mummo, jolle lapset ovat tärkeitä, biologiasta viis. Jos tavoitan joskus samaa mustista aikuisilta ja olis vielä mun lapsia..niin kyllä varmaan puhuisin ja useasti ja jos ei auta, puhuisin lapsen isälle ja jos ei auta,soittaisin sossulle. Edustan tiukkaa linjaa, mutta lapsi tarvii sun tukea ja turvaa. Sinä olet tärkeä.

Vierailija
25/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsi ei ole sinulle biologista sukua, joten et tee asialle mitään.

Mistä tällaisia kyr*iä sikiää?

Vai oletko vain psykopaatti?

Onnea vaan läheisillesi, jos niitä yleensä on.

Vierailija
26/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se "aktiivinen mummoilu" on nyt minulta kielletty suhteessa tähän vanhimpaan lapseen, tytär laittoi hyvinkin suorasanaista viestiä miten "SUN OMAT LAPSENLAPSET KAIPAA MUMMOA!!" En minä heitäkään ole huomiotta jättänyt aiemminkaan, mutta hätä tuon vanhimman lapsen suhteen. Tyttö vaikuttaa jo masentuneelta ja itkuiselta. Ja tottelee mukisematta kun äitipuoli komentaa esim pesemään ikkunat - Toki hyvä, että osallistuu kotitöihin mutta nuo käskyt tulee aina mun nähdäkseni juuri sellaiseen aikaan kun tytöllä olisi jotakin omaa tärkeää kesken, tai haluaisi tulla kanssani juttelemaan

Kuka vi*tu laittaa 11v vielä pesemään ikkunoita. Tuollaisen vanhan kansan lapsuusen eläneen mummon mielestä se on ok?!

Taidat olla aivan tyttäresi vietävissä. Nyt pallit esille, kiitos.

Vierailija
27/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön masentuneisuus ja itkuisuus on jo syy laittaa asiaa eteenpäin, jos et itse pysty puhumaan tyttäresi kanssa. Sinä et pysty varaamaan mitään perheneuvolaa tms, mutta suosittelen tekemään lastensuojeluilmoituksen perustuen tähän: Muu lapsen kehitystä vaarantava olosuhde voi olla esimerkiksi lapsen kehitykseen todennäköisesti vaikuttavat vanhemman ja lapsen väliset vakavat vuorovaikutusongelmat.

Sinä voit jättää henkilöllisyytesi ilmoittamatta ilmoitusta tehdessäsi. 

Juuri näin. Lastensuojeluilmoitus tytöstä on tehtävä. Ja sen voi tehdä ihan omalla nimellään!

Vierailija
28/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se "aktiivinen mummoilu" on nyt minulta kielletty suhteessa tähän vanhimpaan lapseen, tytär laittoi hyvinkin suorasanaista viestiä miten "SUN OMAT LAPSENLAPSET KAIPAA MUMMOA!!" En minä heitäkään ole huomiotta jättänyt aiemminkaan, mutta hätä tuon vanhimman lapsen suhteen. Tyttö vaikuttaa jo masentuneelta ja itkuiselta. Ja tottelee mukisematta kun äitipuoli komentaa esim pesemään ikkunat - Toki hyvä, että osallistuu kotitöihin mutta nuo käskyt tulee aina mun nähdäkseni juuri sellaiseen aikaan kun tytöllä olisi jotakin omaa tärkeää kesken, tai haluaisi tulla kanssani juttelemaan

Kuuntele itseäsi..olet ihan oikeassa. Tytär on vain mustis.Jos vain jaksat,ota kaikki lapset kerralla, mutta älä sinä hylkää. Tyttö on jo tarpeeksi hylätty oman äitinsä huumeongelman takia.

Vierailija
29/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas raikas tuulahdus, ehdottomasti 5/5!

Vierailija
30/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytön masentuneisuus ja itkuisuus on jo syy laittaa asiaa eteenpäin, jos et itse pysty puhumaan tyttäresi kanssa. Sinä et pysty varaamaan mitään perheneuvolaa tms, mutta suosittelen tekemään lastensuojeluilmoituksen perustuen tähän: Muu lapsen kehitystä vaarantava olosuhde voi olla esimerkiksi lapsen kehitykseen todennäköisesti vaikuttavat vanhemman ja lapsen väliset vakavat vuorovaikutusongelmat.

Sinä voit jättää henkilöllisyytesi ilmoittamatta ilmoitusta tehdessäsi. 

Juuri näin. Lastensuojeluilmoitus tytöstä on tehtävä. Ja sen voi tehdä ihan omalla nimellään!

Onneksi sen voi tehdä MYÖS nimettömästi.

Vierailija
31/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun: sinulla on ongelmia joita et selvitä, vaan purat paineet miehesi lapsiin. Sitten vielä tulet tänne retostelemaan että "en mitenkään voisi tehdä toisin".

Kyllä voisit. Ihan perusasia on että jos on väsynyt ja stressaantunut, niin ei jaksa olla ihanteellinen vanhempi, olivat lapset verisukulaisia tai eivät.

Nyt hoidat unihygieniasi, stressitasosi, parisuhteesi, työongelmasi ja mielenterveytesi kuntoon ennen kuin tulet tänne sanomaan että lapset on sellaisia että ei niitä voi paremmin kohdella.

Sirpa Laamaselta ei kannata tuon enempää otta oppia vanhemmuuteensa.

Vierailija
32/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe voi olla hankalaa ja lapset voi reagoida voimallisestikin.Aikuisillakin herää voimallisia tunteita.Olimullekin vaikeaa aluksi hyväksyä "isin tyttö" vaikka olikin täysi-ikäinen, kun oli sitä mustista. Mutta en alkanut vieraannuttamaan ketään, ja siitä nyt saan nauttia. Minua kutsutaan nimeltä,miestäni papaksi. Tärkeintä on kuitenkin tämän tyttären pikkuinen, jolle kelpaan kyllä täysillä.

Vierailija
33/33 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme