Anoppi varasti maistraatin paperit ja päätti meiltä lupaa kysymättä poikamme nimen
Meiltä oli jäänyt maistraatin paperit pöydälle ja ne katosivat. Luulin, että olimme ajatuksissamme siirtäneet ne jonnekin muualle. No nyt tuli maistraatista kirje, että poikamme on nimetty Matti Tapioksi, anoppini isän mukaan. Ainoa syyllinen tähän voi olla anoppi, koska hän oli sinä päivänä meillä kylässä, kun paperit katosivat. Myös nimi viittaa anoppiin. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Hänen on täytynyt väärentää allekirjoitukseni! Tiedän, että palsta on täynnä anoppiprovoja, mutta tämä on oikeasti totta. Auttajaa minua, pliis. En haluaisi viedä asiaa poliisille, onko se ainut mahdollisuus?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko enää. On ollut jo liikaa noita hölmöjä anoppitrolleja. Oma mokanne jos taloutenne on niin sekaisin, että kuka tahansa sivullinen saa maistraatinkin paperit käsiinsä. Ihan hyvän nimen sitä paitsi valitsi. Itse olisitte kuitenkin antaneet jonkun Loikas Lehmun tai Akilles Puutoksen.
Ap kertoi jo, että aikovat antaa lapsen nimeksi Eemil. Se on kaunis nimi. Pidätkö omaa anoppiasi sivullisena? Minä ainakin luotan lähimpiin sukulaisiini, enkä ikinä uskoisi heidän varastavan meiltä mitään.
Mistä se ap edes tietää, että se oli just anoppi? Onhan se voinut olla joku muukin? Vaikka oma mies. Ja joo, on anoppi mulle sen verran sivullinen (kuten kaikki kyläilevät vieraat), että en pidä laskuja tai maistraatinpapereita näkösällä kun se on käymässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko enää. On ollut jo liikaa noita hölmöjä anoppitrolleja. Oma mokanne jos taloutenne on niin sekaisin, että kuka tahansa sivullinen saa maistraatinkin paperit käsiinsä. Ihan hyvän nimen sitä paitsi valitsi. Itse olisitte kuitenkin antaneet jonkun Loikas Lehmun tai Akilles Puutoksen.
Ap kertoi jo, että aikovat antaa lapsen nimeksi Eemil. Se on kaunis nimi. Pidätkö omaa anoppiasi sivullisena? Minä ainakin luotan lähimpiin sukulaisiini, enkä ikinä uskoisi heidän varastavan meiltä mitään.[/quote
En ole koskaan tykännyt Eemil nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti mikä idiootti harppu. Kuka oikeesti edes tekisi tuollaista, vähän vaikea uskoa, mutta periaatteessa kai mahdollista. Jestas. Jos olisi mun anoppini, niin katsoisin tuollaisen kertovan jo niin törkeästä välinpitämättömyydestä ja nöyryyttämisenhalusta ja ennenkaikkea epärehellisyydestä, että panisin välit heti poikki mokoman harakan kanssa. En miettisi hetkeäkään, ja perkele kyllä todellakin pahoittaisin anopin mielen ja vieläpä oikein mielelläni! Lähtisi rikosilmoitus nopeesti vetämään ja ämmälle en puhuisi enää ikinä mitään. IKINÄ. Tuollaisia pomottelevia, vittumaisia narsisteja ei kenenkään tarvitse elämässään pokkuroida.
Niinkuin kirjoitin, anoppini on sairas (tietynlainen muistisairaus yhdistettynä psyykkiseen sairauteen). Siksi en halua hänelle pahaa. En vaan ymmärtänyt, että hän voisi toimia noin. Ehkä opin tilanteesta jotain itsekin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi jo, että aikovat antaa lapsen nimeksi Eemil. Se on kaunis nimi. Pidätkö omaa anoppiasi sivullisena? Minä ainakin luotan lähimpiin sukulaisiini, enkä ikinä uskoisi heidän varastavan meiltä mitään.[/quote
En ole koskaan tykännyt Eemil nimestä.
Oikeuttaako se silti anopin toiminnan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi jo, että aikovat antaa lapsen nimeksi Eemil. Se on kaunis nimi. Pidätkö omaa anoppiasi sivullisena? Minä ainakin luotan lähimpiin sukulaisiini, enkä ikinä uskoisi heidän varastavan meiltä mitään.
Mistä se ap edes tietää, että se oli just anoppi? Onhan se voinut olla joku muukin? Vaikka oma mies. Ja joo, on anoppi mulle sen verran sivullinen (kuten kaikki kyläilevät vieraat), että en pidä laskuja tai maistraatinpapereita näkösällä kun se on käymässä.
Mistä tuollainen epäluulo tulee? Sääli jos et voi edes omiin tai miehesi lähimpiin sukulaisiin luottaa.
Siis jos tämä ihan oikeasti on totta, ette te silloin mitään puhuttelua pidä, vaan teette suoraan rikosilmoituksen. Ihme tossukoita täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi minäkään uskonut, mutta anopin dementoituessa alkoi tapahtua kummia. Tavaraa katosi, ja toisinaan löytyi mitä merkillisimmistä paikoista, toisinaan ei sitten mistään.
Vierailija kirjoitti:
Nimen saa vaihtaa kerran aika helposti, mutta silloin papereissa säilyy merkintä entisestä nimestä. Tässä kannattaa yrittää korjata asia maistraatissa, niin ei tarvitse raahata mukana entistä nimeä.
Missä se raahautuu mukana?
Vierailija kirjoitti:
Elät kyllä ihmeellisessä white trash -perheessä, jos tuollainen on yleensä edes mahdollista.
Itse soittaisin maistraattiin ja sanoisin, että meille tuli kirje, jossa lapsen nimi oli päätetty, vaikka ette ole itse ilmoitusta tehneet. Pyydätte alkuperäisen lomakkeen nähtäväksenne, jolla nimi on valittu, sanotte, että tuo ei ole teidän allekirjoituksenne ja pyydätte oikaisemaan asian.
Anopille en puhuisi asiasta halaistua sanaakaan. Jos rupeaa kuolleen isänsä nimellä lasta kutsumaan, niin korjaatte kohteliaasti, että lapsemme virallinen nimi on jotain muuta. Maistraatissa oli käynyt sekaannus, joten korjasitte nimen.
Juuri näin tekisin itsekin, jos anoppi on todellakin sairas enkä haluaisi hänelle mitään seurauksia. Ottaisin yhteyttä maistraattiin ja kertoisin että tässä on sattunut jokin sekaannus, koska ette ole ilmoitusta laittaneet, nimi on aivan eri ettekä ole allekirjoittaneet mitään. Pyytäisin että sekaannus saataisiin korjattua mahdollisimman helposti.
Enkä tosiaan anopille sanoisi mitään. Kaipa hän oikeasti on sairas, koska eihän kukaan ajattele että se menisi läpi. Tai siis eihän kukaan ole että "Oho, tuollainen nimi on lipsahtanut maistraattiin, no, käytetään sitten sitä!" :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti mikä idiootti harppu. Kuka oikeesti edes tekisi tuollaista, vähän vaikea uskoa, mutta periaatteessa kai mahdollista. Jestas. Jos olisi mun anoppini, niin katsoisin tuollaisen kertovan jo niin törkeästä välinpitämättömyydestä ja nöyryyttämisenhalusta ja ennenkaikkea epärehellisyydestä, että panisin välit heti poikki mokoman harakan kanssa. En miettisi hetkeäkään, ja perkele kyllä todellakin pahoittaisin anopin mielen ja vieläpä oikein mielelläni! Lähtisi rikosilmoitus nopeesti vetämään ja ämmälle en puhuisi enää ikinä mitään. IKINÄ. Tuollaisia pomottelevia, vittumaisia narsisteja ei kenenkään tarvitse elämässään pokkuroida.
Niinkuin kirjoitin, anoppini on sairas (tietynlainen muistisairaus yhdistettynä psyykkiseen sairauteen). Siksi en halua hänelle pahaa. En vaan ymmärtänyt, että hän voisi toimia noin. Ehkä opin tilanteesta jotain itsekin. Ap
Jos anoppi käyttäytyy näin holtittomasti ainoa oikea osoite hänelle on joku laitos jossa menemistä ja tulemista vahditaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos anoppi käyttäytyy näin holtittomasti ainoa oikea osoite hänelle on joku laitos jossa menemistä ja tulemista vahditaan
Ei niihin niin vain oteta ihmisiä sisään, Suomessa on todella tiukat lait asian suhteen. Siksi esim. päihdeäitejä ei voi laittaa pakkohoitoon, valitettavasti. Todella moni laitoshoitoa tarvitseva käyskentelee vapaana.
Jotenkin hupaisia mutta kuitenkin säälittäviä nämä palstan anoppi aiheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi minäkään uskonut, mutta anopin dementoituessa alkoi tapahtua kummia. Tavaraa katosi, ja toisinaan löytyi mitä merkillisimmistä paikoista, toisinaan ei sitten mistään.
Tämä on syy, miksi uskon aloituksen olevan totta. Oma isoäitini teki kaikkea todella hullua, kun hän sairastui Alzheimerin tautiin. Loppuvaiheet olivat kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ole paljon aikaa, kun naapuri, isoisä ym. vei paperin (mikä sisälsi lapsen tulevan nimen) papille. Moni muutti nimeä oman päänsä mukaan.
Ei papille mitään paperia kukaan vienyt, vaan siinä ristiäistilaisuuden aluksi annettiin papille käteen. En minä väitä, että ei kukaan olisi koskaan oman päänsä mukaan nimeä muuttanut, mutta oikeasti ei mene rekisteriin ihan noin vaan naapurinpapan muuttamana.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että tämä oli kaikkien aikojen kehnoin anoppiprovo ja se on todella paljon se! Tai sitten teillä menee todella huonosti, jos ette huomanneet maistraatin paperin kadonneen, kun anoppi pölli sen.
Jaa että uskooko maistraatti selitystä? Jos tapaus olisi totta, siitä tehtäisi poliisille rikosilmoitus. Heidän käsiala-asiantuntija selvittäisi väärennöksen. Nimenomaan miehen vuoksi asia on selvitettävä, sillä anoppihan voi kirjoitella miehen nimeä ihan mihin vaan, jos siitä ei tehdä loppua.
Ja kyllä, nimen voi vaihtaa.
Kyllä sen käsialan näkee nimikirjoituksesta, ei siihen tarvita käsiala-asiantuntijaa. Ammattiväärentäjät on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Voiko nimen muuttaa vielä? Uskooko maistraatti selitystä? Mieheni takia, en haluaisi hankaluuksia anopilleni. Ap
Anopin olisi kannattanut miettiä sitä ennen kuin lähetteli papereitaan mihinkään..
Tee rikosilmoitus. Poliisi selvittää syyllisen. Se on ainoa oikea lähestymistapa tässä. Turha tuollaista anoppia on suojella!! Tuskin tempaukset tuhon jää, ja varmaan pahenee vielä. Tuskin teidän perhettä rauhaan jättää, varsinkaan, jos ette tee asialle mitään. Välit poikki anoppiin, jos on syyllinen.