Anoppi varasti maistraatin paperit ja päätti meiltä lupaa kysymättä poikamme nimen
Meiltä oli jäänyt maistraatin paperit pöydälle ja ne katosivat. Luulin, että olimme ajatuksissamme siirtäneet ne jonnekin muualle. No nyt tuli maistraatista kirje, että poikamme on nimetty Matti Tapioksi, anoppini isän mukaan. Ainoa syyllinen tähän voi olla anoppi, koska hän oli sinä päivänä meillä kylässä, kun paperit katosivat. Myös nimi viittaa anoppiin. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Hänen on täytynyt väärentää allekirjoitukseni! Tiedän, että palsta on täynnä anoppiprovoja, mutta tämä on oikeasti totta. Auttajaa minua, pliis. En haluaisi viedä asiaa poliisille, onko se ainut mahdollisuus?
Kommentit (57)
Kukaan ei varmasti usko, mutta meille meinasi käydä noin. Anoppi kutsui lasta jatkuvasti Heikiksi (nimessä ei ole mitään vikaa, mutta ei ole ihan meidän tyylinen nimi). Hän yritti painostaa poikaansa kirjoittamaan lapsen nimeksi Heikki. Silloin räjähdin, emmekä ole enää pahemmin olleet häneen yhteydessä. Valitettavasti narsisteja ym. löytyy oikeasti.
Kyllä tää on parempi nimi kuin se teidän keksimä. Älkää muuttako!
Onko tää sama anoppi joka vaunut toi?
Aloitus on varmasti provo, mutta kyllä tuollaisia ihmisiä löytyy oikeasti. Äitini pisti välit poikki kanssani kahdeksi viikoksi, koska hän ei pitänyt nimestä, jonka lapselleni annoin. Näistä nimistä loukkaantuvia on oikeasti paljon, näkeehän sen jo tällä palstallakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ole paljon aikaa, kun naapuri, isoisä ym. vei paperin (mikä sisälsi lapsen tulevan nimen) papille. Moni muutti nimeä oman päänsä mukaan.
Ei papille mitään paperia kukaan vienyt, vaan siinä ristiäistilaisuuden aluksi annettiin papille käteen. En minä väitä, että ei kukaan olisi koskaan oman päänsä mukaan nimeä muuttanut, mutta oikeasti ei mene rekisteriin ihan noin vaan naapurinpapan muuttamana.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että tämä oli kaikkien aikojen kehnoin anoppiprovo ja se on todella paljon se! Tai sitten teillä menee todella huonosti, jos ette huomanneet maistraatin paperin kadonneen, kun anoppi pölli sen.
Jaa että uskooko maistraatti selitystä? Jos tapaus olisi totta, siitä tehtäisi poliisille rikosilmoitus. Heidän käsiala-asiantuntija selvittäisi väärennöksen. Nimenomaan miehen vuoksi asia on selvitettävä, sillä anoppihan voi kirjoitella miehen nimeä ihan mihin vaan, jos siitä ei tehdä loppua.
Ja kyllä, nimen voi vaihtaa.
Vaunut, syötti kakkua, muutti nimen...
Huokaus...
Mitä se seuraavaksi keksii!?!?
Ei teidän tarvitse uskoa, ymmärrän kyllä. Lapsestamme tulee Eemil, sitten kun tämä sotku on selvitetty. Ap
Hahahah
No nimen voi aina vaihtaa. Aikamoinen anoppi kyllä jos ei ole provo.
En itse viitsisi varmaan poliisille soitella jos miehen äidistä kyse ja toi nyt olisi pahin mitä olisi tehnyt. Ainahan sen nimen voi tosiaan muuttaa.
Vähän ohi aiheen, mutta tuli mieleen tyttöni kastetilaisuus. Moni vanhempi sukulainen veti herneen nenään, kun annoimme lapsellemme luontonimen. Vieläkin lapsen isoisoäiti jaksaa kauhistella nimeä Lumi.
Elemelonz kirjoitti:
Kerran saa lapsen nimen vaihtaa ilman sen kummempia kommervenkkejä, ei niitä suuremmin kiinnosta syyt, sit menee jo haastavammaksi.
Anoppia kannattaa puhutella, toi on törkeää.
Vielä törkeämpää on vastata tällaisiin ripulitrolleihin pitäen niitä muka totena.
Nimet tosiaan saa kuohuntaa aikaan, se on koettu moneen kertaan tälläkin palstalla.:D
Elät kyllä ihmeellisessä white trash -perheessä, jos tuollainen on yleensä edes mahdollista.
Itse soittaisin maistraattiin ja sanoisin, että meille tuli kirje, jossa lapsen nimi oli päätetty, vaikka ette ole itse ilmoitusta tehneet. Pyydätte alkuperäisen lomakkeen nähtäväksenne, jolla nimi on valittu, sanotte, että tuo ei ole teidän allekirjoituksenne ja pyydätte oikaisemaan asian.
Anopille en puhuisi asiasta halaistua sanaakaan. Jos rupeaa kuolleen isänsä nimellä lasta kutsumaan, niin korjaatte kohteliaasti, että lapsemme virallinen nimi on jotain muuta. Maistraatissa oli käynyt sekaannus, joten korjasitte nimen.
Olen varmaan ainoa, joka uskoonettä aloitus on totta. Se johtuu siitä, että mulla on omakohtaista kokemusta aiheesta. Ihmiset jotka eivät ole törmänneet narsisteihin, eivät ymmärrä minkälaisia ongelmia he voivat aiheuttaa.
Itse kaipaisin vaihteeksi hyvää appiukko provoa. (Jos saa toivoa) Meillä tuo anoppi on ihan kiltin puoleinen, appi taas hankala senkin edestä...
Vierailija kirjoitti:
Elät kyllä ihmeellisessä white trash -perheessä, jos tuollainen on yleensä edes mahdollista.
Itse soittaisin maistraattiin ja sanoisin, että meille tuli kirje, jossa lapsen nimi oli päätetty, vaikka ette ole itse ilmoitusta tehneet. Pyydätte alkuperäisen lomakkeen nähtäväksenne, jolla nimi on valittu, sanotte, että tuo ei ole teidän allekirjoituksenne ja pyydätte oikaisemaan asian.
Anopille en puhuisi asiasta halaistua sanaakaan. Jos rupeaa kuolleen isänsä nimellä lasta kutsumaan, niin korjaatte kohteliaasti, että lapsemme virallinen nimi on jotain muuta. Maistraatissa oli käynyt sekaannus, joten korjasitte nimen.
Tämä oli todella hyvä ehdotus, näin aion toimia. Anopillani on todettu sairaus, mikä saa hänet käyttäytymään näin. Siksi en halua hänelle pahaa.
En usko enää. On ollut jo liikaa noita hölmöjä anoppitrolleja. Oma mokanne jos taloutenne on niin sekaisin, että kuka tahansa sivullinen saa maistraatinkin paperit käsiinsä. Ihan hyvän nimen sitä paitsi valitsi. Itse olisitte kuitenkin antaneet jonkun Loikas Lehmun tai Akilles Puutoksen.
Vierailija kirjoitti:
En usko enää. On ollut jo liikaa noita hölmöjä anoppitrolleja. Oma mokanne jos taloutenne on niin sekaisin, että kuka tahansa sivullinen saa maistraatinkin paperit käsiinsä. Ihan hyvän nimen sitä paitsi valitsi. Itse olisitte kuitenkin antaneet jonkun Loikas Lehmun tai Akilles Puutoksen.
Ap kertoi jo, että aikovat antaa lapsen nimeksi Eemil. Se on kaunis nimi. Pidätkö omaa anoppiasi sivullisena? Minä ainakin luotan lähimpiin sukulaisiini, enkä ikinä uskoisi heidän varastavan meiltä mitään.
Pyytäkää maistraarista yksi ylimääräinen lomake mukaanne ja vaihtakaa se anopin nimi. Persliina oli toisessa ketjussa ehdolla.
Hohhoijaa. Aina näitä anoppi-satuja.