Miksi te ihmiset haisette? Vihaan haisevia ihmisiä
Miksi te, että huolehdi, että et haise??
Peseydy päivittäin. Koko vartalopesu ja saippualla ja shamppoolla. Pesehampaasi aamuin illoin.
Käytä deodoranttia. Älä pidä samoja vaatteita pitkään ja pidä raikas ilma kotonasi.
Näin et luultavimmin haise en voi ymmärtää miten joku jättää jonkun näistä listaamistani asioista tekemättä?
Tässä lista yleisimmistä hajuistanne ihmiset:
- kusi
-paska
- oksennus
- pahanhajuinen hengitys
- hiki
- jalkahiki
- sperma
Tunkkaisuus
Kommentit (120)
First world problem. Toisen haisemiset ja kainalokarvojen pituudet, olisi hyvä käyttää jokainen hajuista valittaja vaikka puolivuotta asumassa kehitysmaassa, niin saisi vähän perspektiiviä valituksilleen ja myös sille, että mikä on häiritsevä haju ja mikä on häiritsevän (=vaarallisen) epähygieenistä.
Jossakin ei ole puhdasta vettä juotavaksi ja täällä taas yllytetään ihmisiä käymään 3 kertaa päivässä suihkussa, ettei vain kenenkään nenään koskaan leijailisi minkäänlaista ihmisen ominaistuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienessä putiikissa töissä ja siellä käy välillä yksi mukava vanhempi nainen. Aina kun hän avaa suunsa, aivan järkyttävä mädän haju täyttää koko kaupan, siis tämä haju on aivan kamala ja jää leijailemaan sinne pitkäksi aikaa. Tämän naisen hampaat ovat tummuneet harmaan-ruskeiksi, eli siis selkeästi jotenkin mädäntyneet. :(
Tuntuu todella pahalta hänen vuoksi, en ymmärrä miten hän pystyy elämään asian kanssa ja miksi ei hae hoitoa ongelmaan, vai onko jo hakenut mutta on liian kallista tms. :(
Onkohan alapää yhtä hoitamaton.. yh
Laitoin tänään stokkalla yli 100 eu hintaista parfyymiä itteeni. Varmasti haisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2676 kirjoitti:
Ei järkevää käydä jokapäivä suihkussa. Miten päivässä muka ehtii erittyä niin paljon hikeä, että alkaisi jo päivässä haista? Ei kyllä mitenkään, jos ei ole kunnolla jostain syystä hikoillut, yhtä paljon kuin urheiltaessa. Sata kertaa mediassa lääkärit yms. jo todenneet, että kun joka päivä käy suihkussa, niin tuhoaa omat tärkeät ihon bakteerit.
"Tutkimuksen mukaan joka päivä suihkussa käyminen voi heikentää ihmisen vastustuskykyä, sekoittaa ruoansulatuksen ja vaikuttaa jopa sydämeen.
Liian usein ja huolellisesti peseytymisellä on todettu olevan ihmisten terveydelle haittaa. Joka päivä suihkussa käyminen vahingoittaa ihmisen omaa bakteerikantaa ja mikrobistoa, mikä voi johtaa esimerkiksi aknen puhkeamiseen. Ihmisten henkilökohtainen mikrobisto on jokaiselle elintärkeä ja sen vahingoittaminen voi johtaa jopa sydämen pysähtymiseen.
Tutkimukset ovat Daily Mail -lehden mukaan osoittaneet, että joka päivä suihkussa saippualla ja shampoolla peseytyminen poistaa ihosta ja hiuksista liikaa luonnollisia bakteereja ja mikrobistoa. Jokapäiväinen mikrobiston poistaminen iholta voi johtaa vastustuskyvyn heikkenemiseen, ruoansulatusongelmiin ja jopa sydämen toimintaan."
Vesipesu ei tapa bakteereita ja ihmiset on erilaisia, itse olen ikävä kyllä niitä, jotka hikoilee paljon ja helposti, teen fyysistä työtä ja liikun. Erityisesti jalkahiki on ongelmani se HAISEE. Tämä erilaisuus tuli todettua kun käveltiin kaverin kanssa 5 tuntia metsässä, kaverin sukat ei haisseet yhtään, mutta minun sukkani haisivat niin pahalle, että piti jättää auton ulkopuolelle tuulettumaan ettei haisis koko auto. Ja molemmat oltiin käyty ihan normaalisti suihkussa tuota ennen.
Ei tuo ole jalkahiki joka haisee vaan sinulla on jalkasieni. Hae aptekista Lamisil-kuuri ja hävitä saastuneet kengät
Ei ole jalkasieni, ei auta mikään lamisil-kuuri, jalkahikeni on haissut lapsesta asti ihan samoin, eikä muita "jalkasienioireita" ole ollut.
Minulla on voimakas hikoilu ja jalat erityisesti. Ratkaisu on voidemainen antiperspirantti. En hikoile, en haise. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ap vietät päiväsi. Onko sinulla ongelmia henkisellä puolella. Hajut, joita muut eivät haista, ovat yleisiä mielialahäiriöitä sairastavilla. Suurin osa peseytyy normaalisti, mutta sinä haistat hajuja siis eritteitä, jotka ovat omia kuvitelmiasi. Vika on sinussa ap. Oletko vielä työelämässä?
Sama tuli mieleen. Ja eräs mt-ongelmista kärsivä tuttava, jota häiritse naapurien haju - kerrostalon käytävällä.
Oletko käynyt useinkin siellä tuttavasi kerrostalon käytävässä haistelemassa? Omalla seinänaapurillani on aika vahvasti haiseva koira, ei väliovea, ja oven postilaatikko on varmaan jotenkin rikki, koska se on on aina vähän raollaan. Se haju todellakin leviää tuohon käytävään ja joskus tulee myös mun eteiseeni vaikka itselläni on väliovi. Siihen koiran hajuun sekoittuu myös vahvasti hajustettu pyykinpesuaine. Ihanaa.
Ja mt-ongelmainen ei ole automaattisesti psykoottinen ja jopa psykoosista kärsivillä hajujen hallusinoiminen ei ole kovin yleistä.
Kyse ei ole koiran tai lemmikin kakan haisemista, jonka normaalikin ihminen ymmärtää. Vaan kuulemma naapureiden aamuhengitys haisee niin pahalle käytävällä. Siis he eivät ole käytävällä, mutta uloshengitys on jäänyt sinne ja tulee kuulemma aamuhönkäys ulko-ovien läpi.
Ihan piipaa-kamaa siis.
Olen sairaanhoitaja joten ihan pienistä hajuista en todellakaan hätkähdä, joskus jos on kovin haisevissa tai verisissä hommissa ollut päivän niin kyllä sitä kaupassa käydessään on miettinyt että onkohan ne työpaikan hajut tarttuneet... Nenään ne pahimmat lemut kyllä jäävät tehokkaasti.
Pahimmalta melkein haisee lihava ihminen ja varsinkin kun niitä läskipoimuja joutuu kaivelemaan ja sieltä löytyy ties mitä hiertymää ja töhkää, hyi helvetti. Ja toinen on se pillun käry, kun töissä käy vessassa niin oppii jo tunnistamaan kuka siellä on ennen minua käynyt kun joka kerta upeat pilluntuoksuiset ominaiskäryt vessassa. Nämäkin ihmiset muuten niin siistejä, mutta joillakin ilmeisesti se lonttonen tuoksahtaa vaikka mitä tekis.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Söin tiistaina parsaa, ja mielestäni vieläkin virtsani haisee oudolle, sille kuin parsansyönnin jälkeen. Onneksi osa ihmisistä ei haista tuota, se vaatii tietyn geenin. Mutta miten haisemisen muka voi lopettaa? Se tulee ihonkin läpi.
MULLA SAMA! Jeesus sentään että virtsa haisee parsasta ja mun mies on joka kerta "en haista mitää". En ole tiennyt, että pitää olla joku geeni, jotta sen haistaa. Mielestäni myös hiki haisee parsalta jonkun aikaa. KAIKKI haisee, argh.
Itseäni ei häiritse jalkahiki, tai hiki muutenkaan, vaan TUPAKKA. Koko aine pitäisi kieltää, koska kaikki tupakoijat haisevat aivan kaamealta. Karseinta on, että löyhkä on oma valinta. En voi ymmärtää.
Muita kammotuksia ovat vanha viina ja keinotekoisten hajusteiden sekamelska. Ennemmin se menkkaveren ummehtunut hajukin, kuin jotkut löyhkäävät siteet tai hajuvesipölläykset, jotka on laitettu sitä alkuperäistä hajua peittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hikoilevat ihmiset salilla joskus haisevat vähän niinkuin ammoniakille, mutta mielestäni maailmaan mahtuu hajuja. Itselläni on hajusteyliherkkyys, ja kaikenlaiset parfyymit ovat miljoona kertaa pahempia kuin luonnolliset hajut. Parfyymit, jota on aamulla pakko suihkuttaa ihan kunnolla, jotta se säilyy töihin asti, ja metrossa sitten saan nauttia näistä.
Se ammoniakin haju tulee salivaatteista, joihin haju pinttynyt ja alkaa levitä , kun ne kostuvat. Miksi ihmiset sitten kulkevat homeellehaisevissa vaatteissa? Hajuun tottuu eikä sitä välttämättä itse haista.
Treenivaatteet pitäisi pestä joka treenin jälkeen 40 asteessa. Hyi hitto, kun jotkut vaan kuivattaa ne ja käyttää ties kuinka monta kertaa ennen kuin pesee. Löyhkä on hillitön varsinkin siinä vaiheessa, kun ne hikoavat uudestaan.
Olen pahoillani. Tiedän, että haisen. Johtuu hormoneista synnytyksen jälkeen. Mikään deodorantti tai antiperspirantti ei toimi. Ei apteekin myrkyt, ei mikään. Jo 5 minuuttia suihkun jälkeen haisen miesten kuntosalin pukuhuoneelle.
Ihan vain kiusallani, sinua vihastuttaakseni :)
Vierailija kirjoitti:
Itseäni häiritsee kyllä tupakan, alkoholin ja vahvan hajusteen haju. Sensijaan kestän kyllä hien sekä työmiesten hajun.
Sämä täällä, vahvat hajusteet on paljon pahempia kuin ihmiskropan oma haju. Tosin mädät hampaat on ehkä se pahin silti.
Hirvittää joidenkin naisten alapään haju. Olin aikaisemmin työpaikassa jossa en pystynyt menemään erään naisen jälkeen vessaan. Se sillin ja hien yhdistelmä oli niin kamala. Mahdollisesti joku hoitamaton tulehdus. Haistakaa nyt hyvät naiset sitä rönttöstä itsekin silloin tällöin ja tehkää asialle jotain. Sen ei todellakaan kuulu haista pahalle.
Ihan luonnollisia tuoksuja. Vituttaa tuollainen sievistely. Miten tuollaiset hienohelmat pärjäisivät vaikkapa maatilalla, jossa haisee paska, kusi ja hiki harva se päivä. Tajuan, että peseytyä pitää ja kukapa meistä nyt nauttisi pahanhajuisena esiintymisestä, mutta yleensä tälle on aina joku syy. Hiki etenkin on aivan luonnollinen tuoksu ja siihen kannattaa totuttautua.
Työssäni törmään joskus haiseviin ihmisiin. Se on jotain niin kuvottavaa että oksat pois. Olen hammaslääkäri. Monet ihmiset tulevat tuoliin ja kertovat häpeävänsä hampaitaan. No, monestikaan niissä ei ole kummempaa vikaa, mutta ihminen itse tulee hammaslääkäriin suoraan juoksulenkiltä! Vaatteet ovat hikiset, märät ja haisevat järkyttäviltä. Koita siinä sitten työskennellä kun toinen löyhkää kuin vanha juusto. Menisittekö esim. juhliin suoraan lenkiltä? Miksi ihmeessä sitten vastaanotolle.
Asun pienellä paikkakunnalla ja ei ole, kuin kaksi kauppaa, joista teen ostokset. Sain korkean hemoglopinin vuoksi blod ohennus medicinen. Medicine is marevan. Tiedän, että tuoksuu, tuoksun pahalle. Jos en käyttäisi, niin veritulppa varmaan hiippakunnan vaihtoon. Kaupan kassa sanoi, kun veti kuuluvalla äänellä nenäänsää happea. Haiset pas, eiku pahalle. Olisi tehnyt mieli kysyä, että mikä on työn kuvasi täällä. Onneksi liikkeisiin on tullut itsepalvelu kassat. Ne ei uikuta, jos joku tuoksahtaa. Nyt on lääkitys kuuri lopuillaan ja diaknoosiin meno ensi kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Asun pienellä paikkakunnalla ja ei ole, kuin kaksi kauppaa, joista teen ostokset. Sain korkean hemoglopinin vuoksi blod ohennus medicinen. Medicine is marevan. Tiedän, että tuoksuu, tuoksun pahalle. Jos en käyttäisi, niin veritulppa varmaan hiippakunnan vaihtoon. Kaupan kassa sanoi, kun veti kuuluvalla äänellä nenäänsää happea. Haiset pas, eiku pahalle. Olisi tehnyt mieli kysyä, että mikä on työn kuvasi täällä. Onneksi liikkeisiin on tullut itsepalvelu kassat. Ne ei uikuta, jos joku tuoksahtaa. Nyt on lääkitys kuuri lopuillaan ja diaknoosiin meno ensi kuussa.
Ei voi tuoksua pahalle. Pahalle haistaan ja hyvälle tuoksutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tuoksua pahalle. Pahalle haistaan ja hyvälle tuoksutaan.
Tuoksu sen vuoksi, ettei kuulostais niin pahalta. Haiset vaikka mennenille, niin pahemmalta kuulostaa, kuin tuoksu. Haiskahtaa hyvälle, uh huh🙂👍
Luulen se on kaikkien ongelma toisinaan aamuisin. Mutta oletko tsekannut, onko nielussa tonsil stone -paakkuja? Tiedän, suomalainen nimi on proppu - mutta sana muistuttaa proppujen palamista. Tonsil Stone on hienompi nimi 😒.