Miksi te ihmiset haisette? Vihaan haisevia ihmisiä
Miksi te, että huolehdi, että et haise??
Peseydy päivittäin. Koko vartalopesu ja saippualla ja shamppoolla. Pesehampaasi aamuin illoin.
Käytä deodoranttia. Älä pidä samoja vaatteita pitkään ja pidä raikas ilma kotonasi.
Näin et luultavimmin haise en voi ymmärtää miten joku jättää jonkun näistä listaamistani asioista tekemättä?
Tässä lista yleisimmistä hajuistanne ihmiset:
- kusi
-paska
- oksennus
- pahanhajuinen hengitys
- hiki
- jalkahiki
- sperma
Tunkkaisuus
Kommentit (120)
Mulla taitaa olla aika huono hajuaisti, kun harvoin törmään haiseviin ihmisiin. :'D Tosin olen bussissa tms. yleensä niin omissa maailmoissani, että saa viereen istahtaa joku kuusi kuukautta suihkua vältellyt spurgu, ennen kuin alan häiriintymään hajusta.
Mutta tuo on kyllä totta, että ei tule pestyä rintaliivejä joka päivä. Voisi oikeastaan yrittää petrata tässä, että pesisi ne useammin. Ei ole tullut valituksia, mutta ei kai tuollaisesta kukaan oikein kehtaakaan valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ap vietät päiväsi. Onko sinulla ongelmia henkisellä puolella. Hajut, joita muut eivät haista, ovat yleisiä mielialahäiriöitä sairastavilla. Suurin osa peseytyy normaalisti, mutta sinä haistat hajuja siis eritteitä, jotka ovat omia kuvitelmiasi. Vika on sinussa ap. Oletko vielä työelämässä?
Sama tuli mieleen. Ja eräs mt-ongelmista kärsivä tuttava, jota häiritse naapurien haju - kerrostalon käytävällä.
Oletko käynyt useinkin siellä tuttavasi kerrostalon käytävässä haistelemassa? Omalla seinänaapurillani on aika vahvasti haiseva koira, ei väliovea, ja oven postilaatikko on varmaan jotenkin rikki, koska se on on aina vähän raollaan. Se haju todellakin leviää tuohon käytävään ja joskus tulee myös mun eteiseeni vaikka itselläni on väliovi. Siihen koiran hajuun sekoittuu myös vahvasti hajustettu pyykinpesuaine. Ihanaa.
Ja mt-ongelmainen ei ole automaattisesti psykoottinen ja jopa psykoosista kärsivillä hajujen hallusinoiminen ei ole kovin yleistä.
Hirveän hajukammoseksi on kyllä ihmiskunta mennyt. Ei siinä, onhan ne hajut vähän oudoksuttavia ja herättää tiettyjä ennakkoluuloja, mutta missä vaiheessa ihminen on vieraantunut omista eritteistään ja hajuistaan niin paljon? Jokainen haisisi ilman pesuja ja dödöjä, mutta ikään kuin oletetaan että ihmisen ei _kuuluisi_ haista. Hölömöä. Hajuja ne vaan on. Itse pesen vain kainaloni saippualla. Antiperspiranttia käytän kyllä, rupesi itseänikin häiritsemään kun aloitin työt, että en halua "olla se joka haisee". Tiettyä sosiaalista painetta, jonka alle taivuin - lisäksi tuli itsevarmempi olo. Mutta tässä on mielestäni pohdittavaa.
Itteeni ei kyllä liikuta jos joku haisee hielle.
Tupakan haju on aika karmea, ehkä siksikin kun sitä ei enää tarvitse haistella niin usein kuin ennenmuinoin.
Itse kasvanut kodissa, jossa molemmat vanhemmat vetivät vanhaa kunnon pilliklubia :( on tajuttoman hirveän hajuista, tai oli.Silloin ei tiedetty mistään passiivisesta tupakoinnista haittoineen - ei ainakaan maalla. Mutta nykyään jotkut polttavat kerrostalossa sisällä ja se haju joskus tunkee muihinkin asuntoihin. Yök!
Kampaajan soisin myös edes yrittävän raikastaa hengitystään jotenkin. Hän oli juuri röökillä ulkona kun tulin. Itse kun en ole koskaan polttanut (paitsi passiivisesti), niin oli pakko yrittää olla hengittämättä ja vetää hulluna ilmaa kun kampaaja poistui läheltäni.
Vanhukset kiistämättä joskus erittävät hajuja, tämä saattaa johtua lääkityksestäkin. Ja sille ei voi mitään, jos ei vielä jaksa peseytyä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista karmein tapaus on sellainen nainen, joka on suitsuttanut kaiken hajuvesivarantonsa kerralla päälleen peittääkseen ehkä ryyppyputkensa ja sitten julkisella paikalla tämä nainen tuoksuu kilometrin päähän niin karmealta että taju meinaa lähtee.
Hieno nainen juo vettä alkoholidrinkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset,että kaikki ei vain voi haisemiselleen mitään.Tiedän hyvin tyypin,joka käy aamuin ,illoin suihkussa(joskus päivälläkin),ja vaihtaa kaikki vaatteet joka ikinen päivä,ja silti saattaa haista hielle.Ihmisellä voi olla sairauksia ja aineenvaihdunnan ongelmia,joten hajulle ei voi mitää.Juuri kuten numero 26 kirjoitti.Maailmaan mahtuu kyllä hajuja,ja ne eivät ole maailman suurimpia ongelmia!!!!!!!!!!!
No tämä eri juttu, kauemmin kuin yhden päivän pesemättä olleen henkilön hien hajun erottaa sellaisesta joka peseytyy päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Noudatan ap:n neuvomaa kaavaa ja silti toisinaan varmasti haisen. Katsos kun jotku ihmiset hikoilee töissä ja lisäksi käyvät lenkilläkin, enkä itse ainakaan käy suihkussa kuin kerran päivässä, joten varmasti aina jossain välissä päivää haisen.
Jos jotakin haittaa, niin haistakoon paska ja tulkoon ulos sieltä ilmastoduista toimistostaan tekemään oikeaa työtä ja ilmaistoidusta autostaan pois pyöräilemään/kävelemään työmatkat. Ainoastaan snobit valittaa siitä, että ihmiset haisee, kaikki muut ymmärtää että miksi haistaan ja että se on vaan osa elämää.
Haisen nytkin hielle.
Pelkkä hienhaju ei ole mitään, itse inhoan viinanhuuruista hengitystä. Pidätyskyvyttömät jotka huolehtivat hygieniastaan, ei ole ikinä haitannut.
Ei todellakaan ole kysymys mt-ongelmista, vaan pesemättömyydestä, jonka - siis lian - hajujen eri spektrit ovat epämiellyttäviä. Pointti on tässä myös se, että itse on tottunut kotona siihen hajutarhaan. Tottumus on toinen luonto. Osa ihmisistä ei reflektoi puheitaan, ei kallista korvaansa itseasiassa millekään, ei siis myös sille, että mikä on minun ominaistuoksuni. Tai ominaustuoksu voi olla hyvä, saunapuhtaan ja suihkuraikkaan ihon oma, perimmäinen tuoksu. Mutta mitä siihen päälle sitten puetaan, mitä kotona syödään, mitä lemmikkejä kotona on, ilmanvaihto, tupakointi, auton haju (wunderbaumit), valkosipulin käyttö, vanha viina, elnett-hiuskiinne, mahorkka, salmiakin syönnistä ihon ja hengityksen kautta erittyvä aniksen ja lakritsin sekoitus. Yleensäkin mitä hyötyä on puhtaista aluvaatteista suihkun jälkeen, jos päällysvaatteet vaihdetaan kahden viikon välein? Talvitakilla on menossa viides vuosi, mutta ei ole koskaan käytetty pesulassa (se maksaa). Joskus kuulen perusteen 'siinä ei näy lika' tumman vaatteen ostolle. No, ei näy, mutta vaate alkaa haista. Sairaalassa työskentelevien vaatteet ovat todella lähes aina puhtaat, tuoksuttomat, mutta meikki, likaiset hiukset saattavat tuoksua heilläkin.
Jos olette lukeneet Emily Giffinin Rakkaus Lainassa ja Rakkauden Pudotuspeli -kirjat, niissä puhutaan ihmisen omasta tuoksusta. Ethan jätti seurustelukumppanin hänen epämiellyttävän ominaistuoksunsa takia. Darcy hätääntyi, mikä on hänen tuoksunsa silloin kun ei käytä mitään hajustetta. - Appelsiinilta, joka on ollut yön yli joulusukassa.
pahoittelen, hengitykseni haisee toisinaan pahalta vaikka pesen hampaani, käytän hammaslankaa, suuvettä ja kaikkea mahdollista. Mitään syytä tälle ei ole löydetty.
Koitan kyllä pitää hengitykseni mahdollisen kaukana muiden ihmisten nenistä.
Minä ainakin tiedän haisevani välillä tosi hielle, vaikka peseennyn joka ikinen päivä ja laitan ja puunaan itseäni. Hiki vaan puskee kainaloihin ja alkaa jossain vaiheessa päivää, vaikka mitä antiperspirantteja ym. käyttäisin. Vituttaa se itseänikin, usko pois.
Nauratti mutta kävin suihkussa varmistukseksi.
Haistan ap:n nepsuoireet. T Neuropsykologinen Hajukoira
Olen pienessä putiikissa töissä ja siellä käy välillä yksi mukava vanhempi nainen. Aina kun hän avaa suunsa, aivan järkyttävä mädän haju täyttää koko kaupan, siis tämä haju on aivan kamala ja jää leijailemaan sinne pitkäksi aikaa. Tämän naisen hampaat ovat tummuneet harmaan-ruskeiksi, eli siis selkeästi jotenkin mädäntyneet. :(
Tuntuu todella pahalta hänen vuoksi, en ymmärrä miten hän pystyy elämään asian kanssa ja miksi ei hae hoitoa ongelmaan, vai onko jo hakenut mutta on liian kallista tms. :(
Itseäni häiritsee kyllä tupakan, alkoholin ja vahvan hajusteen haju. Sensijaan kestän kyllä hien sekä työmiesten hajun. Itse muutenkin olen ihminen, joka stressaa julkisella oloa niin pyydän anteeksi että saattaa stressi hiki haista, vaikka olisin vasta käynyt suihkussa ja vaihtanut kaikki vaatteeni. Sen takia en aido valittaa tyhjänpäiväisitä, elämälle normaaleista hajuista kuten vanhukset, sali ja työmiesten hajusta. Niin joo, julkisilla elkää sitten tunkeko lähelle niinkuin sardiinit purkissa tai istuko tunnin perse penkissä, koska näissä tulee aika kuumat paikat.
"Enpä vielä ole törmännyt keneenkään spermalta haisevaan."
- Etkö siis vielä ole ollut "sillai"?
Lihansyöjät haisee.
Sorry, mutta niin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2676 kirjoitti:
Ei järkevää käydä jokapäivä suihkussa. Miten päivässä muka ehtii erittyä niin paljon hikeä, että alkaisi jo päivässä haista? Ei kyllä mitenkään, jos ei ole kunnolla jostain syystä hikoillut, yhtä paljon kuin urheiltaessa. Sata kertaa mediassa lääkärit yms. jo todenneet, että kun joka päivä käy suihkussa, niin tuhoaa omat tärkeät ihon bakteerit.
"Tutkimuksen mukaan joka päivä suihkussa käyminen voi heikentää ihmisen vastustuskykyä, sekoittaa ruoansulatuksen ja vaikuttaa jopa sydämeen.
Liian usein ja huolellisesti peseytymisellä on todettu olevan ihmisten terveydelle haittaa. Joka päivä suihkussa käyminen vahingoittaa ihmisen omaa bakteerikantaa ja mikrobistoa, mikä voi johtaa esimerkiksi aknen puhkeamiseen. Ihmisten henkilökohtainen mikrobisto on jokaiselle elintärkeä ja sen vahingoittaminen voi johtaa jopa sydämen pysähtymiseen.
Tutkimukset ovat Daily Mail -lehden mukaan osoittaneet, että joka päivä suihkussa saippualla ja shampoolla peseytyminen poistaa ihosta ja hiuksista liikaa luonnollisia bakteereja ja mikrobistoa. Jokapäiväinen mikrobiston poistaminen iholta voi johtaa vastustuskyvyn heikkenemiseen, ruoansulatusongelmiin ja jopa sydämen toimintaan."
Vesipesu ei tapa bakteereita ja ihmiset on erilaisia, itse olen ikävä kyllä niitä, jotka hikoilee paljon ja helposti, teen fyysistä työtä ja liikun. Erityisesti jalkahiki on ongelmani se HAISEE. Tämä erilaisuus tuli todettua kun käveltiin kaverin kanssa 5 tuntia metsässä, kaverin sukat ei haisseet yhtään, mutta minun sukkani haisivat niin pahalle, että piti jättää auton ulkopuolelle tuulettumaan ettei haisis koko auto. Ja molemmat oltiin käyty ihan normaalisti suihkussa tuota ennen.
Ei tuo ole jalkahiki joka haisee vaan sinulla on jalkasieni. Hae aptekista Lamisil-kuuri ja hävitä saastuneet kengät
Ei ole jalkasieni, ei auta mikään lamisil-kuuri, jalkahikeni on haissut lapsesta asti ihan samoin, eikä muita "jalkasienioireita" ole ollut.
Olen puhunut kirjoitti:
Esim kirjastoissa, kaupoissa, busseissa ym. tulee aina silloin tällöin samaan tilaan ihminen ( monesti se on mieshenkilö) ja hänen liikkuessaan jää ympärille hajuvana, joka on tod. kuvottava. Pesemättömien vaatteitten tuoksu, jossa pistävä haju kaikista mahdollisista eritteistä. Ei auta vaikka olisi vaihtanutkin paidan esim., kun ne muut vaatteet haisevat kuitenkin. Koko ihminen pitäs laittaa likoamaan kunnon pesuaineveteen ja huuhdella hyvin ja sen jälkeen uudet vaatteet päälle. Ei tämän ko. henkilön omia vaatteita vaikka ne olisi pestykin koska se haju ei tod.näköisesti enää lähde millään ilveellä vaatteista pois.
Työmies tai työnainen saattaa haiskahtaakin hielle tilapäisesti samoin kuin urheilija, mutta kaikkia konsteja voi käyttää ettei mielellään haisisi. Esim.kainalokarvat pois. Ihmetyttää, jos jollakin naisella on vielä tänä päivänä semmoiset hyi olkoon.
Ja alapää täytyy pestä joka päivä ja alusvaatteet vaihtaa. Jos on haisuongelmia niin vaikka useamminkin.
Mulla on kainalokarvat, ajattelin suunnata niiden kanssa uimahalliin kauhistuttamaan ihmisiä ja antamaan heille jotain puheenaihetta. Että hyi olkoon vaan itsellesi.
Eikä ole kenenkään pakko pestä alapäätään joka päivä saati vaihtaa alusvaatteita joka päivä, sinulla kun ei ole valtuuksia määräillä muita.
Lomittajana kun työskentelee niin saattaa se paska haista vaikka puhtaat vaatteet vaihtaakin kun töistä lähtee. Ja aion silti jatkossakin käydä kaupassa työmatkalla.