Miksi sitä ei hyväksytä, että kaikki eivät halua saada lapsia?!
Tätä asiaa olen paljon ihmetellyt... Miksi joillekin tuntuu olevan niin paha paikka, kun kaikki eivät todellakaan halua lisääntyä?? Miksi joidenkin lapsettomuudesta (vela) nostetaan kova meteli?! Ja vielä yksi asia, miksi pitää velalle sanoa näin: "Kyllä se mieli vielä muuttuu, sitten vasta tajuat elämästä jotain, kun on omia lapsia jne."
Miksi h*lvetissä kaikkien pitäisi perustaa perhe?!!
Anteeksi tämä avautuminen, mutta v*tuttaa! Te, jotka haluatte saada lapsia, niin te teette sen itsellenne mahdolliseksi (kaikki eivät saa omia lapsia välttämättä koskaan), mutta ei kannata tuomita niitä, jotka haluavat elämältä jotain muuta... Minä pidän lapsista tiettyyn rajaan asti. Sellaiset lapset ovat ihania, jotka osaavat käyttäytyä. :D Mutta joo, minusta ei ole koskaan äidiksi. :)
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain siksi, että aidosti vapaaehtpinen lapsettomuus on itsekästä. Tällä menolla Suomi romahtaa jo meidän elinaikana.
Aidosti vapaaehtoinen lapsellisuus on myös itsekästä. "MUTKU MÄ HALUU UUU UUUN!!!"
minä ainakin arvostan ihmistä joka tajuaa ajoissa ettei ole halukas vanhemmaksi:)
itse asiassa se pitäisi limittää esim 1 lapsi per pari ja sitten mieheltä snips snips, mailma ylikansoittuu ja romahtaa ja sota on väistämätön jos asiaa ei ennakoida, että näin
tietysti sitä spermaa voi jäädyttää talteen jos vaikka lapsi kuolee ennen aikaisesti, ei tietysti voida kyseistä lasta korvata, mutta uusi voisi lievittää sitä tuskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, vittu vois vähempää teidän ongelmat kiinnostaa kun teette ihan joka päivä lapsiperhevastaisia aloituksia, haukutte, parjaatte, arvostelette kaupassa/ ravintolassa/ puistossa käymistä.
Haukutte lapsia persehedelmiksi ja mammat on ällöjä ja lapset karmeita...Miksi mua kiinnostaisi tuollaisen keskenkasvuisen rääpynän älinät??
Älä tee, ihan sama mulle!!
Jättäisitkö muut rauhaan????
Näkyy kiinnostava kun pitää märistä kommenteissa.
Jos sopii että maksat tuplaverot niin sitten on ok
Maksan jo nyt veroja että ne teidän rakkaudenhedelmänne saavat terveydenhuollon, päivähoidon (ellei mamma pidä mukuloita kotona ja pysyttele tehokkaasti poissa työelämästä) ja koulutuksen. Puhumattakaan teidän mammojen terveydenhuollosta ja synnytyksistä, äitiyspakkauksista, sosiaalituista ja mammalomista, lista jatkuu loputtomiin.
Ei siinä olekkaan mitään pahaa ettei halua lapsia. Ja olen sitä mieltä ettei kenenkään pidä aukoa päätään moisen takia. Jos ei halua lapsia niin se on sitten niin.
Ihan samoin toivon että jotkut sitkeät lasten vihaajat jättävät nämä perse hedelmä jutut viljelemättä.
Ja kolmas asia. Lapset nyt vaan kiukuttelevat välillä, mutta että voin sulle ap kertoa ravintola alan työntekijänä, että me aikuiset sitten osaammekin sikailla. Joten kannattaa jokaisen ensin tutkiskella ensin sitä omaa käytöstä ja sanomisia, ennenkun alkaa lasten käytöksestä vikisemään. Tuskin se sinäkään ap olet lapsena kiukkuas säästellyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain siksi, että aidosti vapaaehtpinen lapsettomuus on itsekästä. Tällä menolla Suomi romahtaa jo meidän elinaikana.
Ja paskat. Parempi olis tukea niitä ihmisiä jotka lapsia tekevät. Eikä pakota veloja siihen touhuun. Jos ei halua lapsia, niin se on jokaisen henk.koht päätös. Eikä siihen ole kellään nokan koputtamists.
Terkuin
Kahden lapsen vuorotyössä käyvä äippä
Tämä on niin väsynyt aloitus.
Ihan oikeasti. Vuonna 2017 Suomessa ei ketään normaalijärjellä varustettua ihmistä kiinnosta se, tekeekö joku toinen lapsia tai ei.
Ap, olet joko tosi nuori tai tosi väärässä. Tai molempia.
Suosittelen muutenkin keskittymään elämiseen ja miettimään paljon vähemmän sitä, mitä joku muu ajattelee.
Tuntuu olevan normi. Asia jonka kuuluu tapahtua jokaiselle, vaikka se ei olisi mahdollista esim. niille, jotka ei voi saada lapsia.
Ja ne jotka ei halua on itsekeskeisiä, vaikka syy ei olisikaan se, että "haluan elää vain itselleni" kaikki ei vaan tahdo perhettä esim. taloudellisista syistä tai sen vuoksi ettei tiedä mitä haluaa elämältä.
En ole _ikinä_ kohdannut moiseen mielipiteeseen. Yleensä vaan perheellisiä mollataan kaikin tavoin.
No meeppä ens alkuun vaikka jollekin muulle palstalle. Tää on kato vauva.fi. Jos se kertoo sulle jotain.
Koska poikkeat kaavasta. Jos poikkeat jollain tavalla kaavasta,
-ja menestyt poikkeuksellisesti: sinut nostetaan jalustalle ja malliesimerkiksi (vau, poikkeat kaavasta)
-et menesty poikkeuksellisesti: sinut halutaan jyrätä ja haukkua (mitäs poikkeat kaavasta)
Väestöstä n. 15 % on erityisen tyhmiä, siis ajattelukyvyttömiä. Loput ymmärtänevät, että asia ei heille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
No meeppä ens alkuun vaikka jollekin muulle palstalle. Tää on kato vauva.fi. Jos se kertoo sulle jotain.
Höpö höpö. Menehän itse muualle. Tää on kato aihe vapaa. Täällä ei sunlaisia kaivata.
Meinaatko, että vielä nykypäivänä muuten jollekulle tulisi yllätyksenä, että hedelmällisellä iällä on rajansa? Että siksi pitää lapsettomille muistutella, että hei teepäs lapsia, oletkos varma, no tee nyt kuitenkin? Justiinsa joo.
Jokainen vapaaehtoisesti lapseton on tasan tarkkaan joutunut pohtimaan valintaansa enemmän kuin lisääntyjät - jälkimmäisten päätöstä kun ei yleensä kyseenalaista kukaan, kun taas velojen on "pakko" osata perustella valintansa kerta toisensa jälkeen. Kyllä sitä silloin tulee mietittyäkin paljon perusteellisemmin. Sen sijaan useimpien lisääntyjien ainoa perustelu valinnalleen on ollut joko a) se nyt vain kuului asiaan b) koska halusin tai c) tulin vahingossa raskaaksi. Tarkkaan harkittua my ass.