Miksi sitä ei hyväksytä, että kaikki eivät halua saada lapsia?!
Tätä asiaa olen paljon ihmetellyt... Miksi joillekin tuntuu olevan niin paha paikka, kun kaikki eivät todellakaan halua lisääntyä?? Miksi joidenkin lapsettomuudesta (vela) nostetaan kova meteli?! Ja vielä yksi asia, miksi pitää velalle sanoa näin: "Kyllä se mieli vielä muuttuu, sitten vasta tajuat elämästä jotain, kun on omia lapsia jne."
Miksi h*lvetissä kaikkien pitäisi perustaa perhe?!!
Anteeksi tämä avautuminen, mutta v*tuttaa! Te, jotka haluatte saada lapsia, niin te teette sen itsellenne mahdolliseksi (kaikki eivät saa omia lapsia välttämättä koskaan), mutta ei kannata tuomita niitä, jotka haluavat elämältä jotain muuta... Minä pidän lapsista tiettyyn rajaan asti. Sellaiset lapset ovat ihania, jotka osaavat käyttäytyä. :D Mutta joo, minusta ei ole koskaan äidiksi. :)
Kommentit (33)
seuraava velojen viikonloppuketju... Näitä tulee kuin sieniä sateella perjantai-iltapäivästä sunnuntaihin. Ja kaikissa valitetaan kuinka kamalaa lapsellisten elämä on kun puuttuu vapaus - jumittaa av:lla siideripullon kanssa koko viikonloppu?
No mun kokemuksen mukaan suurin osa noista "en koskaan halua lapsia" -tyypeistä muuttaa mielensä :) On nähty niin lukemattomia kertoja ettei tuollaista siksi voi niin vakavasti ottaa varsinkaan nuoren ihmisen suusta. Toki jotkut ei koskaan halua ja se ei ole mulle mikään ongelma, eläköön elämänsä kuten parhaaksi näkee.
Kyllä se mieli vielä muuttuu.
Hassua kun jokainen teini profiloi itsensä velaksi.
Ootko se, joka mietti voiko koiran spermasta tulla raskaaksi?
Mä olen ollut vela jo yli 30 vuotta, enkä koskaan ole törmännyt tuomitsemiseen, tai siihen, ettei päätöstäni hyväksyttäisi. Toki joku on joskus kysynyt että miksi et halua lapsia, mutta siihen kun vastaa asiallisesti, ei mua ole mitenkään arvosteltu. Missä sä törmäät tällaiseen vähättelyyn, ja miten itse puhut aiheesta?
Miksi siitä pitää ärsyyntyä noin kamalasti?? Arka paikka taitaa olla, jos menee noin tunteisiin. Miksi velat tekee omasta valinnastaa ison numeron, miksi sitä pitää korostaa? Vähän samaan tapaan kuin homot tahtoo tehdä ympäristölleen selväksi, että ovat juuri homoja.
Meidänkin 16 vee sanoi tänään että " yök, mää en kyllä ikinä tee lapsia" kun kuopus päästeli kakkelit vaipan raosta sohvalle.
Tyttö siis. Pojat sanoo tähän että mitä sitten, tarviitko äiti apua ton kanssa....
Jännä juttu.
Niin, oman kokemukseni mukaan nämä "velat" eivät kestä sitä, että heille sanoo totuuden eli että he ovat laiskoja, itsekeskeisiä, narsistisia ja kyvyttömiä ottamaan vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin 16 vee sanoi tänään että " yök, mää en kyllä ikinä tee lapsia" kun kuopus päästeli kakkelit vaipan raosta sohvalle.
Tyttö siis. Pojat sanoo tähän että mitä sitten, tarviitko äiti apua ton kanssa....Jännä juttu.
Mikä siinä on jännää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitää ärsyyntyä noin kamalasti?? Arka paikka taitaa olla, jos menee noin tunteisiin. Miksi velat tekee omasta valinnastaa ison numeron, miksi sitä pitää korostaa? Vähän samaan tapaan kuin homot tahtoo tehdä ympäristölleen selväksi, että ovat juuri homoja.
No just tää sama vela (??) teki aiemman ketjun siitä, kuinka vertasi itseään homoihin ja transsuihin ainutlaatuisuudessaan ja siinä, kuinka häntä syrjitään ja kiusataan kuten ed.mainittuja!! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö siis. Pojat sanoo tähän että mitä sitten, tarviitko äiti apua ton kanssa....Jännä juttu.
Mikä siinä on jännää?
Se että tyttöihin/ naisiin on harvaan sisään rakennettu mitään vauvahoivaviettiä, vaikka muuta väitetään. Siksi tarvitaan se vauvakuume. Itse olin samanlainen.
Siinä missä meillä pojat on helliä ja huomaavaisia pieniä kohtaan, tyttö on itse piru ja todella ilkeä välillä. Samaa sanoneet muutkin äidit.
Vierailija kirjoitti:
Kakkelit... Ja vielä sohvalle. Kyllä muakin kuvottais.
Yhteiskuntahan hyväksyy kyllä, samoin ihmiset laajassa mittakaavassa. Ei lapsettomuuteen liity mitään yleistä stigmaa tai varsinkaan syrjintää, sen ymmärretään olevan hyvin henkilökohtainen asia.
Yksittäisissä ihmisissä taas löytyy aina idiootteja. Jotkut ei hyväksy koiria, toiset saliharrastusta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkelit... Ja vielä sohvalle. Kyllä muakin kuvottais.
Vahinkoja sattuu, on sattunut neidille itselleenkin.
Valtaosa ihmisistä ainakin oman kokemukseni mukaan hyväksyy kyllä sen, että kaikki eivät halua lapsia. Minä en toisaalta ole erityisesti asiasta numeroa tehnyt, enkä joillekin lähes tuntemattomille alkanut edes kertomaan miksi olen lapseton. Hyvin harva kehtaa erikseen kysyäkään.
Toki olen osani kuullut niitä "kyllä se mieli vielä muuttuu" - juttuja. Siihenkin toisaalta tuntuisi ikä auttavan. Jostain syystä äärimmäisen harva enää tällaiselle lähes 45-vuotiaalle alkaa jauhamaan mielen muuttamisesta. 😉
Ihan vain siksi, että aidosti vapaaehtpinen lapsettomuus on itsekästä. Tällä menolla Suomi romahtaa jo meidän elinaikana.
Jaa, vittu vois vähempää teidän ongelmat kiinnostaa kun teette ihan joka päivä lapsiperhevastaisia aloituksia, haukutte, parjaatte, arvostelette kaupassa/ ravintolassa/ puistossa käymistä.
Haukutte lapsia persehedelmiksi ja mammat on ällöjä ja lapset karmeita...
Miksi mua kiinnostaisi tuollaisen keskenkasvuisen rääpynän älinät??
Älä tee, ihan sama mulle!!
Jättäisitkö muut rauhaan????
Vierailija kirjoitti:
Jaa, vittu vois vähempää teidän ongelmat kiinnostaa kun teette ihan joka päivä lapsiperhevastaisia aloituksia, haukutte, parjaatte, arvostelette kaupassa/ ravintolassa/ puistossa käymistä.
Haukutte lapsia persehedelmiksi ja mammat on ällöjä ja lapset karmeita...Miksi mua kiinnostaisi tuollaisen keskenkasvuisen rääpynän älinät??
Näkyy kiinnostava kun pitää märistä kommenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukutte lapsia persehedelmiksi ja mammat on ällöjä ja lapset karmeita...Miksi mua kiinnostaisi tuollaisen keskenkasvuisen rääpynän älinät??
Näkyy kiinnostava kun pitää märistä kommenteissa.
Jos sopii että maksat tuplaverot niin sitten on ok
Uskoisin, että pohjimmiltaan on kyse siitä, kun päätös lapsen saamisen yrittämisestä on tehtävä viimeistään keski-ikäisenä. Silloinkaan ei enää ole yhtä varmaa saada lapsi, kuin nuorempana olisi ollut!
Voi olla noin puolet elämästä vielä edessäpäin. On tärkeää pohtia ennen "viimeistä käyttöpäiväänsä", että yrittääkö jatkaa sukuaan vai ei. Jos kukaan ei nostaisi tätä puheenaiheeksi, niin useammalta jäisi päätös tekemättä tarpeeksi aikaisin. Ihminen voi olla aivan muuttunut 60 vuotiaana tahtomaankin lasta, joten päätös on vaikea!
Liekö tuo nyt sitten kovin yleistä. Ei ainakaan omassa tuttavapiirissä törmää tuollaiseen asenteeseen.
T. Lapsellinen ;)