Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei juma, anoppi on ostanut selkäni takana vaunut ja tulee tänään pitämään jotain luovutusseremoniaa

Vierailija
24.03.2017 |

Mies laittoi äsken viestiä että anoppi tulee iltapäivästä käymään ja kuulemma tuollaisella asialla. Mies on tiennyt että vaunut on ostettu, muttei kuulemma tiedä minkälaisia. Sanoi ettei hennonut kieltää kun äitinsä halusi auttaa. Silti viimeksi eilen puhui kanssani, että mennään viikonloppuna katselemaan (ollaan jo kerran käyty, mutta nyt mentäisiin tekemään päätöstä kaksien väliltä), eli ihan suoraan valehteli.

Olisiko oikeasti liikaa toivottu, että hartaasti toivotulle esikoiselleen saisi vanhemmat valita vaunut, ei anoppi? :( Anopin tuntien sieltä on nyt tulossa jotkut aevan ihaaanat valkonahkaiset prinsessavaunut valtavilla pyörillä ja röyhelöillä, eli just sellaiset, mitä ei missään tapauksessa haluta.

Kommentit (408)

Vierailija
161/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjoiltiin raskausaikana kaiken maailman vaunuja. Sanoin että ostan itse, kun kriteereitä on paljon. Ei ulkonäkökriteereitä vaan käytännöllisyys oli tärkein seikka. Halusin kääntyvät etupyörät, tekstiilisen alakorin, pienen, kevyen ja kokoontaittuvan rungon. Vaunujen piti olla myös kapeat että mahtuu bussiin.

Jos joku olisi yllärinä ostanut jättikokoiset Emmaljungat metallikoreineen ja hehtaarikokoisine pyörineen niin itku olis tullut. Olisi olleet täysin käyttökelvottomat meidän tarpeisiin. Ei sellaiset olisi mahtunut meille edes eteiseen ja niitä olisi ollut tosi hankala raahata portaikossa kun ei ole hissiä. Puhumattakaan busseista.

Vierailija
162/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän menee jo ihan naurettavaksi.

Eihän niitä vaunuja kai ole vielä edes nähty, ja nyt jo kärsitään selkävaivoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin jo se että minä olen 20 senttiä pudempi kuin anoppi... eli jos meillä anoppi olisi ostanut vaunut, ne olisi varmasti olleet ergonomisesti ihan pielessä.

Meillä minun äitini teki tuota. Rasittavaa.

No ei Apua. Meillä on miehen kans yli 30 cm pituuseroa ja molemmat selvis vaunujen kanssa!!! Ihme ja kumma ei ollut ergonomisia ongelmia. Vaunutkin oli kiertänyt koko suvulla ja nii vaa siitäki ongelmasta kaikki selvis

No minä ulkoilutan kahta koiraa niiden vaunujen kanssa ja selkä helposti muutenkin jumissa. Mökillä on anopin mittaiselle mitoitettu keittiö ja on ihan tuskaa kökkiä siellä.

Onneksi mökki on anopin ja apen ettekä te varmaan siellä viikonloppua pidempää aikaa muutaman kerran vuodessa vietä? Mutta kaikesta saa elämää suuremman ongelman, vaikka siitä, että saa ilmaiseksi kalliit, vääränlaiset vaunut.

Et ole selkeästikkään selkävaivoista kärsinyt - vielä. Ihan tiedoksi ihan hiton yleinen jopa työkyvyttömäksi tekevä sairaus. Ja jos näistä vioista jo nuorena alkaa oireilemaan niin sinulle selkävaivainen huolehdi selkälihaksistasi ja siitä ergonomiasta - pistä ukkos tiskaamaan mökillä. Ei sun tarvitse viikoloppujen jälkeen kärsiä selkäkivuista viikkotolkulla. Ole itsekäs tässä asiassa.

En ole vielä kärsinyt (58v), kun mitään liikettä ei kotioloissa tule tehtyä määrättömän pitkää aikaa monotonisesti vaan liikettä ja asentoja vaihdellen. Ja kunnostaan ja lihaksistaan kun pitää huolen - samoin painostaan. Enkä iha ymmärrä noita vaunujuttujen ergonomiahuoliakaan. Aika harva taitaa niitä 10 km lenkkejä vedellä normaaleilla vaunuilla, eikö niihin hankita lenkkivaunut? Nuo tavalliset muutaman kilometrin vaunujen kanssa kulkemiset taas ei taida kenenkään selkää pilata. Ja vinkkinä: itse hankin vauvalle rinkan heti kun istumaan oppi, sen kanssa nuo pidemmät lenkit esim. metsässä kävelyt sujui oikein mukavasti.

Vierailija
164/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin jo se että minä olen 20 senttiä pudempi kuin anoppi... eli jos meillä anoppi olisi ostanut vaunut, ne olisi varmasti olleet ergonomisesti ihan pielessä.

Meillä minun äitini teki tuota. Rasittavaa.

No ei Apua. Meillä on miehen kans yli 30 cm pituuseroa ja molemmat selvis vaunujen kanssa!!! Ihme ja kumma ei ollut ergonomisia ongelmia. Vaunutkin oli kiertänyt koko suvulla ja nii vaa siitäki ongelmasta kaikki selvis

No minä ulkoilutan kahta koiraa niiden vaunujen kanssa ja selkä helposti muutenkin jumissa. Mökillä on anopin mittaiselle mitoitettu keittiö ja on ihan tuskaa kökkiä siellä.

Onneksi mökki on anopin ja apen ettekä te varmaan siellä viikonloppua pidempää aikaa muutaman kerran vuodessa vietä? Mutta kaikesta saa elämää suuremman ongelman, vaikka siitä, että saa ilmaiseksi kalliit, vääränlaiset vaunut.

Et ole selkeästikkään selkävaivoista kärsinyt - vielä. Ihan tiedoksi ihan hiton yleinen jopa työkyvyttömäksi tekevä sairaus. Ja jos näistä vioista jo nuorena alkaa oireilemaan niin sinulle selkävaivainen huolehdi selkälihaksistasi ja siitä ergonomiasta - pistä ukkos tiskaamaan mökillä. Ei sun tarvitse viikoloppujen jälkeen kärsiä selkäkivuista viikkotolkulla. Ole itsekäs tässä asiassa.

En ole vielä kärsinyt (58v), kun mitään liikettä ei kotioloissa tule tehtyä määrättömän pitkää aikaa monotonisesti vaan liikettä ja asentoja vaihdellen. Ja kunnostaan ja lihaksistaan kun pitää huolen - samoin painostaan. Enkä iha ymmärrä noita vaunujuttujen ergonomiahuoliakaan. Aika harva taitaa niitä 10 km lenkkejä vedellä normaaleilla vaunuilla, eikö niihin hankita lenkkivaunut? Nuo tavalliset muutaman kilometrin vaunujen kanssa kulkemiset taas ei taida kenenkään selkää pilata. Ja vinkkinä: itse hankin vauvalle rinkan heti kun istumaan oppi, sen kanssa nuo pidemmät lenkit esim. metsässä kävelyt sujui oikein mukavasti.

No minun selkäni on mennyt tapaturmassa.

Ja kyllä koiraperheessä tulee lykittyä aikamoisia lenkkejä päivän mittaan. Vai meinaatko että koira pitää laittaa pois jotta anopin kiesit voi jäädä...

Vierailija
165/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä vaunuja kai ole vielä edes nähty, ja nyt jo kärsitään selkävaivoista.

Et sitten vaivautunut lukemaan ketkä kärsivät ja miksi. Ap nyt kestitsee sitä anoppiaan tällähetkellä ja toivottavasti tulee kertomaan lopputuloksen myöhemmin. Eiköhän nuo aiheeseen liittyvät mutta ei ap:n liittyvät jutut olleet ihan aiheellisia.

Jos harmittaa niin oikeassa yläkulmassa on ruksi paina siitä.

Vierailija
166/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rinkka nyt ei vastasyntyneen kanssa toimi ja ihan tiedoksi vaan että se nyt ei ainakaan selkävammaiselle sovi. Plus että aika surkea nukkuma-asento tulee lapselle...

Vierailija
167/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten vaivautunut lukemaan ketkä kärsivät ja miksi. Ap nyt kestitsee sitä anoppiaan tällähetkellä ja toivottavasti tulee kertomaan lopputuloksen myöhemmin. Eiköhän nuo aiheeseen liittyvät mutta ei ap:n liittyvät jutut olleet ihan aiheellisia.

Vähän aikaa kun odotetaan niin ap-trolli kerkeää takaisin kahvitauoltaan viihdyttämään katrasta lisää. Perusainekset, typerä anoppi ja voimakastahtoinen miniä, moneskohan samanlainen ketju, ja menee ihmisiin kuin kuuma veitsi voihin.

Vierailija
168/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mistä kaupasta ne on ostettu ja mene vaihtamaan mieluisiksi.  Ihan varmasti tekisin niin.  En missään tapauksessa antaisi anopin ostaa hänelle mieluisia vaunuja vaan ostaisin itselle mieluiset vaunut.

Vierailija
169/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa kun odotetaan niin ap-trolli kerkeää takaisin kahvitauoltaan viihdyttämään katrasta lisää. Perusainekset, typerä anoppi ja voimakastahtoinen miniä, moneskohan samanlainen ketju, ja menee ihmisiin kuin kuuma veitsi voihin.

No miksipä ei menisi ja miksi ei saisi mennä jos näin monella on samanlaisia kokemuksia. Ja sun mielestä asiasta ei saisi puhua kun on trollin aloittama - no sehän on sun kohdalla helposti järjestetty - paina sitä oikeassa yläkulmassa olevaa ruksia.

Vierailija
170/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli käytetyt vaunut ja hyvin hoitivat hommansa. Nyt ostaisin sängyn ja paljon muutakin käytettynä enkä uutena kuten aikoinani tein. Aivan turhaa rahan menoa.

Vierailija
171/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ihmiset ollaan erilaisia. Meillä mies osti esikoisen vaunut käytettynä työkaveriltaan.tai yhdistelmäthän ne oli. Niillä lykättiin kolme vauvaa ilman ongelmaa. Toki meillä ei vaunuteltu mitenkään erikoisempiakin matkoja ja minua ei kiinnostanut vauvanvankkureiden vuosimallit tai kuosit. Ymmärrän kyllä että osalle ne ovat tärkeät jaerityisesti sen että osa tarvitsee vaikka bussiin mahtuvat jne.

Aloittajan tilanteessa kysyisin kyllä mieheltä kummat vaunut hän vinkkasi anopille niistä joita olitte jo katselleet. Turha anoppia syyttää jos mies ei ole sanonut että haluatte itse valita jne kun anoppi on puhunut vaunujen hommaamisesta. Jos vaunut on hirveä pettymys niin ei kun kehumaan anoppia että kiva kun osti kotiinsa vauvaa varten vaunut niin ei tartte aina ottaa vaunuja mukaan kyläiltäessä. Eli lykää anopin riesaksi. Ja osta omilla rahoilla ihan sellaiset vankkurit kun haluat.

Vierailija
172/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummi ja anoppi mutten voi kyllä mitenkään edes unissani kuvitella ostavani vaunuja lapsenlapsille.On nuorille perheille hyvin henkilökohtainen asia.Vallankäyttöä,tuppautumista yms. koko ap:n anopin toiminta.Rahaa voi antaa hankintaa varten jos haluaa osallistua vaunujen hankintaa.

Vierailija
173/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on että ei voida vaan äidiltä suoraan kysyä, mitä lapset tarvitsee.

Meillä tää on jatkuva horna. Äitini ja siskoni tonkii huusholliani selvittääkseen mitä hankkia ja synttärit ja joulut on sitten suunnilleen aina pilalla, kun käy ilmi, että se lahjaksi annettu on itse asiassa jo hankittu tai se on ihan liian pieni tai tosi epäkäytännöllinen esim päiväkotikäytössä, tyyliin kemiallisen pesun vaativa tms.

Jatkuvaa lahjadraamaa ja kiukuttelua ja stressiä.

EN TAJUA.

Vierailija
174/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli käytetyt vaunut ja hyvin hoitivat hommansa. Nyt ostaisin sängyn ja paljon muutakin käytettynä enkä uutena kuten aikoinani tein. Aivan turhaa rahan menoa.

Meilläkin oli vaunut kaverilta lainassa ja ajatelkaas hui kauhea! apen vanha pinnasänky! Kastemekkokin oli miehen suvusta.

Hyvin saatiin lapset kasvatettua.

Vierailija
175/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytettynäkin voi ostaa tarpeidensa mukaiset/ haluamansa. Meillä on ollut vaunut, tuplat, matkarattaat, pinnasänky, myöhemmin lastensängyt, hoitopöytä, sitteri, lelukaari, itkuhälyt, jopa vanna, käytettynä ostettuja ja kaikki itse valittuja ja mieleisiä.

Jos vaunuilla liikkuu paljon ja niitä joutuu esim. nostelemaan usein, niin ei todellakaan ole sama minkälaiset ne on. Silläkin on merkitystä, missä niillä liikutaan ja missä säilytetään. Meillä on iso omakotitalo ja tilaa säilyttää ja tarvetta päästä bussiin tai muihin ahtaisiin tiloihin ei ole. Autoonkaan en ole vaunuja nostanut kertaakaan.

Ne jonkun toisen tuolla aiemmin mainitsemat isot Emmaljungat metallikorilla ja suurilla pyörillä on kuin nenä päähän meidän käyttöön, mutta jollekin toiselle kauhistus. :)

Vierailija
176/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on että ei voida vaan äidiltä suoraan kysyä, mitä lapset tarvitsee.

Meillä tää on jatkuva horna. Äitini ja siskoni tonkii huusholliani selvittääkseen mitä hankkia ja synttärit ja joulut on sitten suunnilleen aina pilalla, kun käy ilmi, että se lahjaksi annettu on itse asiassa jo hankittu tai se on ihan liian pieni tai tosi epäkäytännöllinen esim päiväkotikäytössä, tyyliin kemiallisen pesun vaativa tms.

EN TAJUA.

TONKII sun huushollias!!!??? mitä ihmettä. Ei todellakaan kukaan tule tonkimaan mun luokse ja jos näin jostain kumman syystä pääsis käymään niin tonkis sitten sen viimeisen kerran.

Vierailija
177/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittu mä vihaan maailmaa ja ihmisiä kun luen tällaista paskaa. Ollaan niin kieroutuneita materialismin orjia, että tällainenkin kaunis teko saa mammat ulisemaan.

No niinpä. Moniko isä alkaa ulisemaan tuollaisesta asiasta?!

Ei varmaan alakaan. Mutta entäpä kun mies on haaveillut videotykistä ja omasta kotiteatterista pitkään. Vähän säästänyt pitkään joka palkasta, tehnyt tarkat vertailut juuri optimaalisista ominaisuuksista ja on sitten viimein menossa ostamaan sitä unelmien tykkiä. Niin appiukko ostaakin gigantista tarjouslaitteen, ja pulttaa sen valmiiksi kattoonkin itse valitsemalleen paikalle. Kyllä mies on kiitollinen!

Vierailija
178/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN TAJUA.

TONKII sun huushollias!!!??? mitä ihmettä. Ei todellakaan kukaan tule tonkimaan mun luokse ja jos näin jostain kumman syystä pääsis käymään niin tonkis sitten sen viimeisen kerran.

No arvaa ärsyttääkö. Penkovat lasten kaappeja ja leluja jne.

Olen yrittänyt sanoa että kysykää, herran jestas, että mitä tarvitaan. Tai että laittakaa vaikka 20 euroa lasten harrastukseen tms, mutta ei. Se on jokin omituinen tarve ostaa täryttää se lhaja ja kytätä sitten se ns ilahtunut ilme ja toki lahjan tarvitsee olla myös aina isoin, paras jne.

Vierailija
179/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksipä ei menisi ja miksi ei saisi mennä jos näin monella on samanlaisia kokemuksia. Ja sun mielestä asiasta ei saisi puhua kun on trollin aloittama - no sehän on sun kohdalla helposti järjestetty - paina sitä oikeassa yläkulmassa olevaa ruksia.

Ohis, mitä ihmeen ruksia? Mun padilla ei näy sellaista.

Vierailija
180/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä anoppiketjut on parhaimpia. Suosikkini on edelleen se, kun anoppi ilmestyi paikalle kesken hääyön.:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi