Mikä on teidän lempparijuustokakku?
Ajattelin huomenna leipoa jonkun, mutta en osaa päättää. Saa olla kylmässä hyydytettävä tai paistettava.
Kommentit (29)
New York cheesecake mansikkasurvoksella. Aaah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitruuna-passion, hyydytetty. Hävisi viime synttäreillä alta aikayksikön!
Oisko ohjetta, käytitkö valmista sosetta vai hedelmiä ja tuliko likööriä? Alkoon en millään jaksais lähtä nyt kakun takia :)
-ap
Aah sori, oon kahvilassa töissä, noita tulee väännettyä niin paljon ettei reseptejä jaksa käyttää :'D
Katotaas... Pohjaan 3/4 pakettia digestivejä ja voita silmämääräisesti n. 100 g. Hyytymään siks ajaks kun valmistaa täytteen.
Täytteeseen 400 g tuorejuustoa, pari desiä vispattua kermaa, 3 passionhedelmän liha, puolikkaan sitruunan mehu, raastettua siruunankuorta ja 5 liivatetta. Sekoita muut aineet, liivatteet kylmään veteen pehmenemään ja sitten kuumaan vesitilkkaan sekoitettuna nopeesti täytteen sekaan. Täyte pohjan päälle ja hyytymään sen verran, et kestää kiilteen laittaa päälle.
Kiilteeseen parin sitruunan mehu ja vettä ja sokeria sen verran ettei naama mee irveeseen. 1-2 liivatetta nestemäärästä riippuen. Joku voi lisätä limoncelloa pikkasen. Jos haluaa läpinäkymättömän kiilteen pari ruokalusikallista jotain mietoo hedelmäsosetta mukaan ja pirteemmän värisen jos haluu niin hiukka keltasta elintarvikeväriä.
Koristeeks oon laittanut vaihdellen ohuita sitruunaviipaleita, valkosuklaakoristeita ja sokerimassakukkia. Ite tykkään simppelistä, laitan välillä vaan muutaman viivan sulatetulla valkosuklaalla ja synttäreille sankarin nimen ja iän. Mut tästähän saa just niin näyttävän kuin haluaa! :D
Key lime-raakakakku on minun suosikki. Ei ole varsinainen juustokakku.
Mä teen vadelmalimettikakun, hyydytetyn. Mascarponejuustoa, kermaa, puoli kiloa vadelmia, parin limetin mehu, johon liotettut liivatteet lsulatetaan ja sokeria. Päälle vadelmamehusta tehty ohut hyydykekerros. Digestivepohja.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta voiko juustokakkua tai sen tapaista tehdä ilman liivatelehtiä? Vinkkejä?
Kyllä voi. Itse en käytä liivatetta koskaan.
Laittaa vaan juustokakkuun sitä tuorejuustoa kunnolla. Kakusta tulee samettisen pehmeä ja leikattava. Suklaakin auttaa.
Tapaan yhdistää:
400 g täysrasvaista Philadelphiaa
1-2 rkl sitruunamehua tai vaikka hedelmäsosetta
n. 180 g valkosuklaata sulatettuna
Sitten kääntelen huolellisesti sekaan
1 prk vispikermaa vaahdotettuna, vähän kerrallaan, niin että seoksesta tulee hyvää paksua tönkköä moussea.
Kakku jääkaappiin asettumaan yön yli.
Tyttären tekemä kolmen suklaan juustokakku, viski juustokakku tai Baileys juustokakku.
Puolukka-kinuski juustokakku. Hyydytetty ja kinuski kerros siinä päällä.
New York cheesecake (paistettu) mustikoilla tai karhunvatuilla.
Oisko ohjetta, käytitkö valmista sosetta vai hedelmiä ja tuliko likööriä? Alkoon en millään jaksais lähtä nyt kakun takia :)
-ap