Tarjosin yhteiseen kotiin muutavalle nuorelle parille kaikenlaisia tavaroita, mikään ei kelvannut
Ei ilmeisesti ollut tarpeeksi hienoa, vaikka ilmaiseksi olisi saanut.
Kommentit (315)
Itselle tulee mieleen, että miten pitkään varastossa hillotut kamat haisevat tunkkaiselle ja pahimmassa tapauksessa homeelle. Mullakin oli tosi paljon kiertelemistä ja kaartelemista, että miksi en suostunut ottamaan yhdeltä sukulaiselta huonekaluja ja tekstiilejä. Hän olisi ne ihan väkisin antanut, mutta en voinut ottaa, kun ne haisivat niin hirveältä.
Ne on jääneet käyttämättömiksi, kun olemme ostaneet meidän asuntoon paremmin sopivat. Mutta jos joku olisi meille aikoinaan tarjonnut tuollaisen määrän ilmaista tavaraa, olisin ollut ikionnellinen. Ja varastossa tavat on olleet jo jonkun aikaa, ja olisi kiva jos sinne saisi joskus jotain muutakin mahtumaan.
Ap
kaatopaikka on romuja varten. kuka vittu sitä toisten vanhaa paskaa nurkkiinsa ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoretkin haluavat pääsääntöisesti valita itse, ja lisäksi kodintavara on hyvin edullista verrattuna siihen mitä se joskus ennen oli.
Niin on ja se johtuu ihmisten ahneudesta, kukaan ei halua maksaa kotimaisten tekijöiden palkkaa. Kaikki pitää saada heti, vaikka sitten millä kaukotyövoimalla.
No onhan siinä tämäkin puolin (minkä käsityöläisenä ymmärrän oikein hyvin), mutta kun muutamalla satasella saa kotiin oikeastaan kaiken välttämättömän, vieläpä oman maun mukaisena, niin miksi pitäisi tyytyä toisten tyrkyttämään vanhaan roinaan? Parempi jättää ne romut sellaisille, jotka arvostavat vanhaa tavaraa ja ovat valmiita tuunaamaan kirppislöytöjä. Heitäkin nimittäin on. Ap käyttäytyy nyt niin kuin nuori pari olisi loukannut häntä kieltäytymällä tavaroista, eikä siinä ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tavarat on ihan käyttökelpoisia, vaikka ei ole uusinta uutta. Ja jos ei värit miellytä huonekaluissa niin voi vaikka maalata. Sääli jos menee hyvä tavara ihan hukkaan. Nytkin ne ovat vain varastossa nököttäneet, kun ei kelpaa kellekään.
ApPaa Tori.fi tai muuhun vastaavaan...
Juuri näin! Miksi ihmeessä säilyttää vanhaa tavaraa nurkissa vain siksi että joku puolituttu sukulainen mahdollisesti joskus niitä voisi käyttää? Ylimääräiset kamat heti vaan kiertoon -> myyntiin jos ei itsellä tai lähipiirillä heti ole käyttöä.
Kyllä hyvät perintöhuonekalut kelpaavat nuorille. Me saimme isoäidiltä kaksi kustavilaista nojatuolia ja kustavilaisen ruokailuryhmän, johon kuuluu nk.tuhatjalkainen jatkettava pöytä ja kahdeksan tuolia. Tädiltä sain jo nuorena huoneeseeni klahvipiirongin ja lepolassen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut esim. pyyhkeitä, lakanoita, mukeja, lautasia, laseja, ruokapöytä ja tuolit, vaatekaappi, kirjahylly, mattoja, pinnasänky, sisustustavaraa jne. Mutta ei käynyt mikään.
Ap
No voi harmi. Sun pitää sit itseäs sen verran rasittaa, että viet kamat kirpparille ja kierrätykseen. Sehän sua oikeesti harmittaa, että nyt joudut tosiaan itse ponnistelemaan, että pääset rojusta eroon. Olis vaan ollut niin kätevää, kun nuoripari olis lastannu peräkärrynsä täyteen sun ryjiäs. Nuoripari muuttaa ekaan yhteiseen kotiin ja sä tyrkytät heti PINNASÄNKYÄ? Kamoon hei, joku roti sentään. :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tavarat on ihan käyttökelpoisia, vaikka ei ole uusinta uutta. Ja jos ei värit miellytä huonekaluissa niin voi vaikka maalata. Sääli jos menee hyvä tavara ihan hukkaan. Nytkin ne ovat vain varastossa nököttäneet, kun ei kelpaa kellekään.
Ap
Onko teidän paikkakunnalla Facebookissa Roskalava-ryhmää tms, jossa annetaan ilmaiseksi tavaraa eteenpäin. Laita sinne, minä ainakin olen todennut, että siellä menee (lähes) kaikki, osin rikkinäisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Ne on jääneet käyttämättömiksi, kun olemme ostaneet meidän asuntoon paremmin sopivat. Mutta jos joku olisi meille aikoinaan tarjonnut tuollaisen määrän ilmaista tavaraa, olisin ollut ikionnellinen. Ja varastossa tavat on olleet jo jonkun aikaa, ja olisi kiva jos sinne saisi joskus jotain muutakin mahtumaan.
Ap
Miksi nuorella parilla ei olisi sitten oikeutta hommata heidän asuntoonsa paremmin sopivat tavarat? Miksi loukkaannut? Anna nuoren parin hoitaa itse hankintansa. Ja laita tavarat kiertoon, täältä oot saanut jo hyviä vinkkejä.
Eikös se ole vaan hyvä, että on rohkeutta sanoa ei jos ei kerran tule käytettyä? Osa ottaa vastaan ja heittää heti pois.
Onkos tämä yhteiseen kotiin muuttanut nuoripari jo asunut yksikseen? Silloin on jo kaikenlaista tavaraa omasta takaa. Tuplasti, kun kahden asunnon hynttyyt lyödään yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan heittää tavarat sitten roskiin kerran ei kellekään kelpaa. Sen takia ollaan niitä säästetty, että voitaisiin joskus antaa eteen päin. Mutta jos ei niin ei.
ApMoon säästänyt puista syöttötuolia 24 vuotta jo ja jos se ei tulevalle nuorelleparille kelpaa niin turpiin tulee. Sitä on ollut niin hankala säilöä kaikki nämä vuodet kun sen jalatkin on leveällä ja se on tukeva ja iso. Se on niin, että pariskunta ottaa sen tai itkee ja ottaa. Tästä ei neuvotella. =)
Meille syntyi lapsi 7 vuotta aiemmin kuin sukulaispariskunnalle. Tarjottiin heille ilmaiseksi Gracon siistejä matkarattaita ja syöttötuolia. Ei kelvannut.
Tän on pakko olla provo.
Ei kukaan muu ole ap:n rojuista vastuussa kuin hän itse.
Idiotismi taas noissut uusille leveleille.
Aha. Minä kun muutin uuten kämppään, tein muuttoa vanhempien kanssa. Äiti antoi ilmaiseksi mm. astioita, kahvikuppisarjoja, lakanoita ja pyyhkeitä. Otin kaiken ilomielin vastaan, koska olen aika heikko noita ostamaan. En tosin tarvitse astioita niin paljoa, mutta eipä tulevaisuudessa tarvitse niitä hankkia :D Eli mulle saa kyl antaa niitä ja en valita. m26
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin, sinä olisit ollut noista aikoinaan ikionnellinen. Sinä myös myöhemmin hankit ne. Tekikö se tavara sinut ikionnelliseksi? He eivät ilmeisesti niistä tule onnelliseksi eivätkä niitä halua. Et sinäkään varmasti halua mitä tahansa mitä ilmaiseksi saat? Se mitä sinä et halua, on jollekin muulle sellaista mitä joku muu haluaa. Tuo pari taasen ei halua sinun tavaroitasi. Ja sinä loukkaannut. Sinä syyllistät heitä. He ovat pahoja, koska eivät huoli sellaista, mitä sinäkään et enää huoli. Sinä olet hyvä ja he ovat pahoja.
Jollekin ihmiselle sinun tavarasi saattavat kelvata. Eikö olisi kivempi antaa ne sellaiselle, joka ilahtuu niistä, kuin sellaiselle, joka niitä ei halua?
Se, miltä oma koti näyttää ja tuntuu, on todella tärkeää. Itse saattaisin kieltäytyä vastaanottamasta vanhaa tavaraa, mikäli ne eivät olisi omaan makuuni. Minulle on tärkeää, että kotini tavarat, joita käytän päivittäin, ovat juuri minulle mieluisia. Minusta on pelkästään järkevää hankkia kerralla omaan makuuni sopivat huonekalut ja muut kodintarvikkeet, ettei niitä tarvitse olla heti vaihtamassa. Kyllä omassa kodissaan pitää saada viihtyä.
Myös kierrättäminen on fiksua. Oletko ap kokeillut lahjoittaa tavaraa jossain Facebookin roskalava-ryhmässä? Jos tavarasi ovat oikeasti käyttökelpoisia, ei niitä missään nimessä vielä tässä vaiheessa kannata kaatopaikalle viedä. Vai oliko tämä vain provo?
Vierailija kirjoitti:
kaatopaikka on romuja varten. kuka vittu sitä toisten vanhaa paskaa nurkkiinsa ottaisi.
Kaatopaikalle vieminen maksaa, romunkierrätykseen vieminen maksaa.
Ahne ap yritti sysätä romunsa nuorien riesaksi muka hyvää hyvyyttää.
Kellekkään nyt ei vaan ap vanhat käytetyt lakanat ja pyyhkeet kelpaa, eripari mukit ja vain pikkasen kulmasta rikkinäiset lautaset puhumattakaan niistä puunvärisistä keittiönpöydistä ja tuoleista. Vie ap ne luteiset lumppus iha itte kaatikselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvät perintöhuonekalut kelpaavat nuorille. Me saimme isoäidiltä kaksi kustavilaista nojatuolia ja kustavilaisen ruokailuryhmän, johon kuuluu nk.tuhatjalkainen jatkettava pöytä ja kahdeksan tuolia. Tädiltä sain jo nuorena huoneeseeni klahvipiirongin ja lepolassen.
No joo, antiikkihuonekalut on vähän eri sarjaa kuitenkin jonkun mäntypirttipöydän kanssa.
Tarjoa niitä muillekin. Jos ne eivät todellakaan kenellekään kelpaa, niin sitten ne kuuluvat roskikseen ja valitettavasti niiden hävittämisestä joutuu jonkin verran maksamaankin. Astiat nyt kestävät säilyttämistä pitkäänkin, mutta jos niissä on yhtään lohkoreunaa eikä ole mitään harvinaista Arabiaa, ei kukaan niitä enää halua. Myös muoti muuttuu, en itsekään haluaisi mitään 80- ja 90-luvun suosikkeja kotiini. Nyt on muodissa mm. 50- ja 60-luvun muotoilu.
Laita kuva niin nähdään kuinka hyvää tavaraa olisi nyt tarjolla ilmaiseksi. Ehkä täältä löytyisi ottaja.