Ruokamenoissa voi säästää yllättävän paljon
Meillä on aina tehty kotiruokaa, mutta esim mies syönyt lounaan ulkona. Nyt on tämä talvi tehty niin, että kerran viikossa mies käy ison kauppareissun ja ottaa lounaaksi aina edellisen illan ruokaa. Rahaa on säästynyt monta sataa, kun se lounas ja heräteostokset on jääneet pois.
Tälläkin viikolla tein ison satsin pastakastiketta, jota riittää useampaan ateriaan, yhden ison quichen josta saa lounasta/iltapalaa. Ja kaksi salaattia, joista otetaan piirakan sivuun vihannekset.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tässä vakioharmitukseni aihe: naiset kantavat tosi monella työpaikalla töihinsä eväät, miehet eivät. Miehet sen sijaan syövät 5 päivänä viikossa lounaan ulkona, usein niitä pihvilounaita. Miksi hitossa naiset eivät laajasti ottaen syö 5 päivänä viikossa lounasta ulkona?
Tai no. On niitäkin työpaikkoja, joissa naiset toimivat samoin kuin miehet. Mutta pääsääntöisesti miehet pitävät itsestäänselvyytenä, että he aina istuvat valmiiseen ruokapöytään - eivätkä ainakaan syö eilisen tähteitä.
Mikä itsetunnon puute onkaan ihmisellä (miehellä), joka ei rohkene syödä omia eväitään tilanteessa, missä kollegat menevät ulos lounaalle?
Miksi miehelle kuuluu erioikeudet ja -vapaudet, mutta ei naisille? Naiset, lopettakaan niiden eväiden kantaminen. Menkää ulos syömään - ja maksattakaa kaikki ne lounaat miehellä!
Miten ihmeessä tästä voidaan tehdä sukupuolikysymys? Ne syövät ravintolassa, joilla siihen on varaa, ei se kenellekään kuulu.
Lidl ja lähi-ässän punaisten lappujen alennus iltaisin -60%. Näillä säästän huikeita summia ruokalaskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vakioharmitukseni aihe: naiset kantavat tosi monella työpaikalla töihinsä eväät, miehet eivät. Miehet sen sijaan syövät 5 päivänä viikossa lounaan ulkona, usein niitä pihvilounaita. Miksi hitossa naiset eivät laajasti ottaen syö 5 päivänä viikossa lounasta ulkona?
Tai no. On niitäkin työpaikkoja, joissa naiset toimivat samoin kuin miehet. Mutta pääsääntöisesti miehet pitävät itsestäänselvyytenä, että he aina istuvat valmiiseen ruokapöytään - eivätkä ainakaan syö eilisen tähteitä.
Mikä itsetunnon puute onkaan ihmisellä (miehellä), joka ei rohkene syödä omia eväitään tilanteessa, missä kollegat menevät ulos lounaalle?
Miksi miehelle kuuluu erioikeudet ja -vapaudet, mutta ei naisille? Naiset, lopettakaan niiden eväiden kantaminen. Menkää ulos syömään - ja maksattakaa kaikki ne lounaat miehellä!
Miten ihmeessä tästä voidaan tehdä sukupuolikysymys? Ne syövät ravintolassa, joilla siihen on varaa, ei se kenellekään kuulu.
Miesvihaaja saa palstalla syyn miesvihan lietsomiseen vaikka kissan anturoista tai kukkaruukun väreistä keskustellessa.
Eräpäivätuotteilla saa vielä kivasti pois ainakin lihan hinnasta. Toki joutuu vähän sitten tekemään ruokaa sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty hernekeitto on varmaan kaikista edullisin ruoka.
Tölkkirokka on niin hyvää ja halpaa, että itse en viitsi tuota keitellä. Muut valmisruuat melkein sitten jäävätkin kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista miesvihayleistystä jälleen kerran. Olen työskennellyt useassa ravintolassa, joissa on tarjottu lounasta, ja kyllä siellä ruokailijoiden sukupuolijakauma on aina ollut naisvoittoinen. Olen myös työskennellyt toimistossa ja alalla jossa on mahdollisuus ruokailla vain taukohuoneissa, mitään miesten pihvilounaille joukkopakoa en ole missään näistä ammateissani koskaan kohdannut.
Mutta pääpointti oli sinulla siis , että miesten kuuluu maksaa KAIKKI naisten menot?
HV.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tölkkirokka on niin hyvää ja halpaa, että itse en viitsi tuota keitellä. Muut valmisruuat melkein sitten jäävätkin kauppaan.
Kahden rokkapurkin hinnalla saat 5 litraa hernekeittoa, minusta hintaeroa on noin viisinkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden rokkapurkin hinnalla saat 5 litraa hernekeittoa, minusta hintaeroa on noin viisinkertaisesti.
Näinpä! Kannattaa opetella tekemään hyvää. Varmaan niihin tölkkeihin on laitettu natriumglutamaattia kun ovat niin hyvää halvalla... Meidän isä kyllä osaa tehdä vielä parempaakin!
Hernesoppa tehdään aina itse. Kasvisversio.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aina se "säästäminen" ei oikeasti ole säästämistä koska se säätäminen käy kalliimmaksi kuin normaali rahankäyttö. Ainakin näin yrittäjillä. Eri asia jos on työtön tai kotiäiti ekkä muuta olekaan kuin aikaa.
Ap
Miksi yrittäjillä eväiden teko olisi kalliimpaa kuin normaali rahankäyttö? Jos sulla ei aika riitä isompien annosten kokkaamiseen, olet jyvittänyt aikasi väärin ja tehostamisen varaa on. Pataruoat valmistuvat ihan itekseen uunissa kaikessa rauhassa kun on heittänyt ainekset pataan. Se pata ei siellä huutele sekoittamaan.
Arkijärjen käyttöä ei ole kielletty.
Itse en syö työaikana mitään, en edes eväitä.Ruokailuväli on 12 tuntia kepeästi eikä edes huimaa.
Alapeukutin, koska liemikuutiot ja ruokakerma.