Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokamenoissa voi säästää yllättävän paljon

Vierailija
23.03.2017 |

Meillä on aina tehty kotiruokaa, mutta esim mies syönyt lounaan ulkona. Nyt on tämä talvi tehty niin, että kerran viikossa mies käy ison kauppareissun ja ottaa lounaaksi aina edellisen illan ruokaa. Rahaa on säästynyt monta sataa, kun se lounas ja heräteostokset on jääneet pois.

Tälläkin viikolla tein ison satsin pastakastiketta, jota riittää useampaan ateriaan, yhden ison quichen josta saa lounasta/iltapalaa. Ja kaksi salaattia, joista otetaan piirakan sivuun vihannekset.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oogoooooo

Vierailija
2/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cool story bro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua, että pysytte sopimuksessa. Varsinkin meillä tuo kaatui siihen, että miehessä ei ollut miestä kuljettamaan ja syömään niitä omia eväitä, kun kaikki muut työporukasta kävivät pihvilounailla.

Vierailija
4/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua, että pysytte sopimuksessa. Varsinkin meillä tuo kaatui siihen, että miehessä ei ollut miestä kuljettamaan ja syömään niitä omia eväitä, kun kaikki muut työporukasta kävivät pihvilounailla.

Se on miehen firma.😂😂😂 Moni muukin tekee samaa siellä.

ap

Vierailija
5/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sitten säästetään, kun tuolleen on toimittu jo parikymmentä vuotta?

Vierailija
6/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin pienet tulot, että ruokaan käytetään 20€ viikossa, kerran kuussa 30€ kun pitää ostaa pesuaineita yms. Eli ei paljoa voida enempää säästää.

Syömme lähinnä keittoja ja papuja eri muodoissa. Mausteilla saa lähes kaikesta hyvää. :-) Herkkuhetkiä varten ostamme popcornia ja jäätelöä. Seuraamme kauppojen tarjouksia aktiivisesti.

Vierailija
7/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamenoissa todellakin voi säästää. Ruokailun ei tarvitse arkena olla monimutkaista, eikä turhan monipuolista. Esim. Saksassa on ihan normaalia, että lounas on kevyt - ja illalla syödään vain Abendbrot, eli leipää, leikkeleitä, salaattia. Monet tuntemani saksalaiset perheet elävät näin, kevyesti ruokaillen. Lapset eivät ole ylipainoisia. Juhlat ja viikonloput ovat erikseen.

Suomessa on kummallinen ruokailurytmi ja perinne. Johtunee varmaankin pula-ajoista. Lounaat ovat kautta linjan liian raskaita, liikaa kaikkea. Kuka haluaa syödä vehnäjauhosämpylöitä joka päivä lounaan lisukkeena?

Vierailija
8/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta. On sellaisia paikkoja, joista ei noin vaan kävellä ravintolaan pihvilounaalle vaan mieluummin syödään eväitä omassa porukassa ja sellaisia, joiden sosiaalitilassa ei vapaaehtoisesti ruokaile kukaan vaan ajaa pitemmänkin matkan vaikka lähimmälle huoltoasemalle. Tämä pätee erityisesti miehiin. 

Monilla naisilla työpaikka on sellainen, että siellä on ruokala, kuten kouluissa ja sairaaloissa. Onhan niissä miehiäkin,mutta naisvaltaisia paikkoja enimmäkseen ovat.

Itselleni työpaikkalounas on sellainen pieni ylellisyys, jota varten minä työtä teen. Toisaalta katson kyllä tarkkaan, että ruoka on varmasti sen rahan arvoinen, mitä siitä maksan. Toisinaan omat eväät ovat paremmat kuin "pihvilounas".

Vierailija
9/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetatte syömisen niin säästyy vielä enemmän rahaa.

Vierailija
10/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas olet oivalluksen tehnyt 😃

Vierailija
11/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina yhtä "nopea"älyinen...?

Vierailija
12/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee 150 euroa ruokaan kuukaudessa. Olen yrittänyt pienentää kuluja ja tavoitteena on päästä 100 eruoon. Kaupan ovat lähellä, joten bensamaksuihinkaan ei mene rahaa. Haluan säästää, koska nautin säästämisestä ja olen huomannut, että yksinkertaiset ruuat ovat parhaita. Kaupungilla ollessa minulla on aina pienet eväät mukana, jotta nälän tullessa ei tarvitse mennä kahviloihin ja tuhlata siellä euroja munkkiin ja kahviin. Nyt olen keksinyt   valkokaalin ja siihen liittyvät ruuat, jotka tulevat halvaksi ja raaka-aineetkin ovat suomalaisia. Mutta olisi kiva kuulla hyviä, halpoja, keveitä  ja nopeasti valmistuvia ruokia ja ohjeita, mitä olette muut säästäjät tehneet.

Vierailija
13/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vautsi. Itse olen tehnyt lähes aina ruuat kotona töihin.

Vierailija
14/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se "säästäminen" ei oikeasti ole säästämistä koska se säätäminen käy kalliimmaksi kuin normaali rahankäyttö. Ainakin näin yrittäjillä. Eri asia jos on työtön tai kotiäiti ekkä muuta olekaan kuin aikaa.

Ap

Vierailija
15/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa työpaikassa lounas, olipa ne eväät tai ei, todella tärkeä hetki. Työssä kun tulee nälkä! Nälkäisenä ei jaksa keskittyä kunnolla, verensokerit laskevat, tulee ärtymystä, huolimattomuutta. On tosi tärkeää syödä!

Itse syön kevyesti salaatteja ja proteiinia, vähän hiilareita. Juuri hiilarit tekevät minulla karmea väsymyksen ruokailun jälkeen. Olen kuin pyörryksissä, pää tuntuu raskaalta, silmät meinaavat mennä väkisinkin kiinni.

Olen päätellyt, että liittyy jotenkin verensokeriin. Siispä katson tarkkaan mitä syön, että saan oikean vireyden ja voimia työhöni.

Mutta aiheeseen: ruokamenoissa voi säästää. Usein on pakkokin säästää jostain. Ruuasta useimmiten tingitään. Riippuu ihmisestä, perheestä, lasten lukumäärästä, asennoitumisesta ruokailuun.

Vierailija
16/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää pilkata ap:ta oivalluksesta.

Oikeasti monella työpaikalla suositellaan työpaikkaruokalassa syömistä, kun saa mukamas niin edullisesti hyvän aterian. Sitä saattaa itsekin uskoa siihen. Mutta oikeastihan sillä työpaikka-aterian maksulla saa jo monen päivän kotiruuat, jos vain ehtii/jaksaa itse tehdä työpäivän jälkeen. Ja niistä tosiaan riittää myös seuraavalle päivälle lounasevääksi. Ongelma usein on vain tuo, että sitten saattaa jäädä työporukan jutustelusta hieman ulkopuolelle. Olisi hienoa jos tuo eväiden mukaan tuominen olisi suositumpaakin työpaikoilla, niin hekin, jotka joutuvat elämään tiukalla budjetilla, pääsisivät mukaan yhteisiin lounastuokioihin.

Vierailija
17/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisia kotiruokia.

- tonnikalapasta (tomaattimurska, sipuli, valkosipuli, kalaliemikuutio, yrttejä, suola, sokeri, mustapippuri, kerma)

- jauheliha-kaalipata tai keitto (kaalia, sipulia, paprikaa jos haluaa, lihaliemikuutio, mausteita, riisiä, jauhelihaa)

- jauhelihapasta (jauhelihaa ruskistetaan, suola, mustapippuri, ruokakerma tai tavallinen, puolikas kasvisliemikuutiota)

- pestopasta (vihreä pesto, juustoraaste, kirsikkatomaatti, paistetut kanasuikaleet, luomupasta - kaikki ainekset sekaisin)

- kasvispasta (kuullota ja paista kruunuvihanneksia öljy-voi-seoksessa melkein kypsiksi, lisää ruokakerma tai kerma, suola, mustapippuri, puolikas kasvisliemikuutiota, ehkä yrttejä)

Vierailija
18/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa työpaikassa lounas, olipa ne eväät tai ei, todella tärkeä hetki. Työssä kun tulee nälkä! Nälkäisenä ei jaksa keskittyä kunnolla, verensokerit laskevat, tulee ärtymystä, huolimattomuutta. On tosi tärkeää syödä!

Itse syön kevyesti salaatteja ja proteiinia, vähän hiilareita. Juuri hiilarit tekevät minulla karmea väsymyksen ruokailun jälkeen. Olen kuin pyörryksissä, pää tuntuu raskaalta, silmät meinaavat mennä väkisinkin kiinni.

Olen päätellyt, että liittyy jotenkin verensokeriin. Siispä katson tarkkaan mitä syön, että saan oikean vireyden ja voimia työhöni.

Mutta aiheeseen: ruokamenoissa voi säästää. Usein on pakkokin säästää jostain. Ruuasta useimmiten tingitään. Riippuu ihmisestä, perheestä, lasten lukumäärästä, asennoitumisesta ruokailuun.

Me syödään kevyttä, kasvispainotteista ruokaa. Siksi se mieskin on suosinut sitä viereisen ravintolan lounasta (hyvä salaattibuffet) tai sitten nepalilaista. Ja koska ollaan yrittäjiä, lapsiperhe, eikä meillä ole mitään tukiverkkoja, ei olla yksinkertaisesti kyetty miettimåän tätä aiemmin. Keskitytty vain ruoan laatuun. Nyt vihdoin alkaa tää ruuhkavuosien rumba helpottaa.

Ap

Vierailija
19/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty hernekeitto on varmaan kaikista edullisin ruoka.

Vierailija
20/31 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana syön ulkona muutaman kerran vuodessa, säästän myös kasvattamalla esimerkiksi viher- ja valkosipulit itse jne. Makean nälkään syön yleensä omenaa banaania joskus harvoin ostan karkkia tai jäätelöä. Jospa tulisi kesätöitä niin kesällä voisin herkutella :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan