Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei rahaa joululahjoihin

Vierailija
12.12.2022 |

Ruoka ja sähkö kallistuu joten kaikilla ei ole rahaa ostella joululahjoja entiseen malliin.

Miten olette ratkaisseet asian jos rahaa on vähän? Voiko joululahjaksi antaa jotain käytettyä ja hyväkuntoista lelua tai muuta?

Todennäköisesti ostan lapselleni jotain osamaksulla jos sen verran luottoa saan ja kummilapsille toki lahjat ja velkaannun lisää.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ap kannattaa miettiä,olisiko kuolema parempi.

Vierailija
2/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei et osta lahjoja kummilapsille. Suurta typeryyttä

Omille pyydät niiden kummeja Jne ostamaan lahjat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai velaksi. EI

Vierailija
4/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ovat turhia. Osta ruokaa mieluummin.

Vierailija
5/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin ymmärtävät, jos heille kerrotaan, että tänä jouluna voi saada vaikka vain yhden lahjan.

Vierailija
6/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joulu ja nimenomaan se lasten joulu on niin tärkeitä että yrittäisin varmaan myydä jotain tavaraa tms. Riippuu lasten iästäkin, pienille saa aika edullisesti kivoja juttuja.

Vierailija
7/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko rehellisyys mitään.

Sano, että ei ole rahaa lahjoihin.

Minä ostan isoja suklaalevyjä ja annan niitä.

Vierailija
8/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle ihana lahja, kultaseni, terveysongelmia tulevaisuudessa! Syö paljon herkkuja, rakas, ne on halpaa välittämistä!

Vierailija
9/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle ihana lahja, kultaseni, terveysongelmia tulevaisuudessa! Syö paljon herkkuja, rakas, ne on halpaa välittämistä!

Harmi jos sinä olet menettänyt terveytesi satunnaisista herkuista.

Vierailija
10/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites lapsille sanotaan ettei oo rahaa lahjoihin kun pukkihan ne tuo

Vierailija
11/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa Pirkka-lehdestä yksittäisiä niksejä, laita ne tyhjiin tulitikkuaskeihin ja paketoi kauniisti. Ei maksa juuri mitään, saaja tulee iloiseksi oppien samalla uutta ja sinä saat nauttia antamisen riemusta.

Vierailija
12/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites lapsille sanotaan ettei oo rahaa lahjoihin kun pukkihan ne tuo

Voi sanoa, että pukki tai porot sairastui ja tonttu toi vaan pienet paketit.

Vierailija
13/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat, niin voit ehkä tehdä jotkut kivat pikkulahjat itse. Moni ilahtuisi vaikkapa itsetehdyistä leivonnaisista. Pienille lapsille saattaa löytyä lähes uudenveroisia leluja tai muita tavaroita kirppikseltä tai kierrätyskeskuksesta. Ja teineille tai aikuisille voit katsella hyväkuntoisia kirjoja tai vaatteita samasta paikasta.

Ompelutaitoinen löytää kierrätyskankaita hyvin edullisesti ja niistä voi ommella kasseja tai mitä tahansa mihin omat taidot riittävät. Itse olen joskus tehnyt kierrätysmateriaaleista myös koruja. Joskus olen ostanut tädilleni kirppikseltä käytetyn valosarjan ja muutamalla eurolla ison lasikulhon, jonne valosarjan laitoin. Tätini pitää näköjään saamastaan joulun tunnelmavalaisimesta edelleen, koska se näyttää olevan aktiivisessa käytössä.

Ja joillekin voi ehkä tehdä lahjakortteja, joissa lupaat jonkun pienen saajaailahduttavan palvelun, esim. Tällä lahjakortilla saa vuonna 2023 neljä tuntia lastenhoitoa tai tällä lahjakortilla ilmainen pyörähuolto.

Edullisesti voi kyllä hankkia tai tehdä lahjoja, mutta se vaatii vaan vähän enemmän vaivannäköä.

Vierailija
14/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä velkaannu lahjojen takia.

Vierailija
15/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle lapselle lahja muille ei (joku johon on varaa).Joulu ei ole syy velkaantua.Yhdessäoloa ja muuta edullista tekemistä.

Vierailija
16/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina joululahjat kirppareilta joten ei ongelma meidän perheessä. Niiltä löytyy ihan hyväkuntoisiakin leluja, vaatteita, kirjoja jne.

Vierailija
17/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannusten ja hintojen noususta on toitotettu jo niin kauan että tyhmemmänkin olisi pitänyt huomata ja alkaa toimia ajoissa. Joulu kun on ihan joka vuosi kuten ennenkin, se ei ole muuttunut miksikään.

Vierailija
18/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsille tai sukulaisille ei tarvitse ostaa lahjoa.Ole suora sano nyt on niin joululahjoja tänä vuonna ei vaihdeta syystä tai toisesta.Piste. Omille löydät ihan kivaa halvalla Kieräätyskeskus, vähän kalimpaa Vida.

Vierailija
19/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sun aloitus kertoo täydellisestä vihreästä siirtymästä

Kaikki turha kulutus pois niin maailma pelastuu

Tätä vihreät ovat aina halunneet, nyt viimein heidän unelmansa toteutuu

Vierailija
20/27 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuossa ap:n linkkaamassa varautumisoppaassa paljon muitakin hyödyllisiä ohjeita. Tuon kun lukaisee, niin osaa omalta kohdaltaan miettiä etukäteen paljon muitakin asioita, jotta pärjää helposti mistä vaan katkosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan