Pojan tarhakaveri(n isä) on keksinyt idiootin lempinimen lapsellemme
Että ärsyttää. Menen hakemaan taapero hoidosta niin 10 lasta kutsuu iloisesti tällä törkeällä rikollisen nimellä lastani. Ei ole edes suoraan johdettavissa niin on vähän pitänyt vääntää. Kukaan lapsista ei tiedä nimen taustoja, vanhempi sen on keksinyt. Olen ajatellut etten puutu asiaan niin lapset eivät tajua että se on kurja juttu. Nyt lapseni kutsui jo itse itseäänkin sillä nimellä :( pitäisi puhua hoitajille, mutta en halua tehdä sitä niin ett lapset kuulee. Että pistää vihaksi urpot ajattelemattomat vanhemmat. Miksi taaperon pitää kantaa seuraukset siitä että olette typeriä??
Kommentit (111)
Aarnista/Aarnesta on tullut Aarnio?
Vierailija kirjoitti:
Antakaa mun arvata. Lapsi on puolitumma ja nimittää sitä Husseiniksi tai Saddamiksi!
Olenko oikeessa ap?
Olet väärässä, mutta ihan samaa tasoa nimi on :( ap
Vierailija kirjoitti:
Tämähän lähti ihan käsistä :D ap
Kerros nyt!😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerros nyt!😄
No enkä kerro! On se täällä mainittu.
Pitäisiköhän kirjoittaa hoitajille lappu vai miten homman voisi hienotunteisesti hoitaa...? Ap
Tässä mitään hienotunteisuutta tarvita! Sanot sille idiootti-isukille, että nyt loppui se lapsen nimittely. Perkele että pitää tehdä asioista vaikeita.
Jammua veikkaan.. Se on ainoa suht uskottava nimi kun ei se nyt oikein mee läpi että Pekan lempinimeksi tuli Hitler tai Fritzl ihan noin vaan vähän vääntämällä. Mutta melkein mistä vaan J-alkuisesta pojan nimestä voi vääntää Jammun ja Jammun jatkoksi sopii sitten se setä.
Mä juttelisin asiasta hoitajalle. Itse asiassa erikoista, ettei hoitajat oo jo puuttuneet asiaan sanomalla, että täällä käytetään kaikkien omia nimiä. Jos nimittely ei loppuisi niin alkaisin kutsua tuota isää Jammu-sedäksi tyyliin "Sieltähän tuo Jammu-setä tuleekin. Moikataanpa kaikki yhdessä: hei Jammu-setä!"
Vierailija kirjoitti:
Mä juttelisin asiasta hoitajalle. Itse asiassa erikoista, ettei hoitajat oo jo puuttuneet asiaan sanomalla, että täällä käytetään kaikkien omia nimiä. Jos nimittely ei loppuisi niin alkaisin kutsua tuota isää Jammu-sedäksi tyyliin "Sieltähän tuo Jammu-setä tuleekin. Moikataanpa kaikki yhdessä: hei Jammu-setä!"
Mä en ainakaan tiedä, ketkä kaikki perheet tuntee toisensa ja ovatko hyviäkin tuttuja, joskus ovat keskenään sukulaisia tai lasten kummeja. En siis puuttuisi tuollaseen lempinimen käyttöön ilman vanhemman alotetta, sillä luultavasti olettasin että lapsesi on tuolle isälle hyvin tuttu ja lempinimi on joku inside-juttu.
Saddam Hussein tai Osama Bin Laden.
Suuttuisin kyllä itse jumalattomasti,
jos omaa lasta noin nimiteltäisiin.
Luulen että olisin heti spontaanisti puuttunut siihen:
- Mitä sinä sanoit? Mikä Saddam Hussein!
Onko se SINUN nimesi?
Onpas kyllä ruma lempinimi.
Tee loppu lapsesi nimittelemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan tiedä, ketkä kaikki perheet tuntee toisensa ja ovatko hyviäkin tuttuja, joskus ovat keskenään sukulaisia tai lasten kummeja. En siis puuttuisi tuollaseen lempinimen käyttöön ilman vanhemman alotetta, sillä luultavasti olettasin että lapsesi on tuolle isälle hyvin tuttu ja lempinimi on joku inside-juttu.
Vittu te olette ihan vajaita! Minkälaisia äitejä??!? Ensin sanot sille ukolle rumasti ja jos ei mene viesti perille, niin sitten nyrkillä.
Soitat päiväkodin johtajalle ja kerrot mistä kenkä puristaa. Kysyt onko heillä käytäntönä kutsua lapsia Hitlereiksi ja Bin ladeneiksi vai missä mättää.
T. Lastenhoitaja
Ensiksi teet selväksi lapsellesi, niin että hän tietää ettei nimi ole mukava. Jolloin hän sanoo kavereilleen ja hoitajilleen, ettei hän halua, että häntä kutsutaan sillä nimellä. Sitten teet selväksi tälle isälle, ettet koe asiaa hyväksyttäväksi ja oletat hänen ymmärtävän tämän vaikka toisille ihmisille se saattaa olla liian monimutkaista hahmotettavaksi, mutta uskot, että tämän isän äly riittää. Ja jos jatkaa, niin sanot joka kerta kuinka olit väärässä ja selvästi hän ei ole tarpeeksi älykäs ymmärtämään, mistä puhut. Ensin sanot kuinka lapset oppivat ja jos jatkaa niin sanot, että tuommoisen jankkaamisen jälkeen varmaan koiratkin oppisi ja jos jatkaa niin alat kutsua häntä rotaksi. Sen lisäksi teet selväksi hänen lapselleenkin kuinka hänen isänsä on kiusaaja. Syyllistät hoitajat ja kerrot kuinka paljon ahdistusta ja stressiä asia tuottaa ja annat ymmärtää ammattitaidonpuutetta koska eivät tee asialle mitään.
Kovat vaan piippuun. Hyökkäys on aina paras puolustus. Mitä nopeammin toimit sitä helpommin muidenkin on muuttaa tapojaan. Kun lastasi on kuukausia kutsuttu jollain nimellä se on aina vaan vaikeampaa muuttaa.
Jammu on ihan tavallinen suomalainen miehen kutsuma- ja lempinimi siinä missä Jaska tai Makekin.
Jos tuosta nyt joku saa ekan assosiaation siihen pedariin niin eika erikoinenajatus maailma.