Miehellä paljon velkaa jo ennen avioliittoa
Mitä tehdä, ottaisinko eron?
Tilanne on se, että olen naimisissa ja meillä on kaksi lasta.
Mies teki huonoja sijoituksia ennen kun tapasimme. Nyt tilanne on mennyt niin pahaksi, että velat ovat kovat ja kaikki raha menee miehen velkojen maksuun.
Itse tienaan mukavasti ja olen saamassa roiman palkankorotuksen, silti kaikki raha menee velkoihin.
Lisäksi meillä on talo jota lyhennetään, erotilanteessa talo menisi miehelle.
Eli jos ero tulee lähden 0 euroa taskussa. jos en eroa, kaikki raha menee velkojen maksuun.
Tilanne ei ollut näin huono kun menimme naimisiin ja kuten sanoin, mies on mennyt mukaan tähän bisneskuvioon ennenkuin tapasimme.
Muuten mukava mies ja hyvä isä, mutta tämä velkakuvio vituttaa suuresti.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon velkaa on?
Mikä on talon arvo?Jos talon möisi ja velat kuittaisi, voittoa jäisi max. 100 000 EUR. Ap
Mutta siis jos ei ole avioehtoa niin tämähän menee puoliksi? Vai ei mene, kun miehen nimissä vaikka ovatkin naimisissa/ei avioehtoa?
Lompakkoloisen pitäisi päästä siis velkaisen miehenkin omaisuudesta osingoille? Kiitos MGTOW-aatteen mainostamisesta.
Siis mikä ihmeen lompakkoloinen, kerrohan mulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon velkaa on?
Mikä on talon arvo?Jos talon möisi ja velat kuittaisi, voittoa jäisi max. 100 000 EUR. Ap
Mutta siis jos ei ole avioehtoa niin tämähän menee puoliksi? Vai ei mene, kun miehen nimissä vaikka ovatkin naimisissa/ei avioehtoa?
Lompakkoloisen pitäisi päästä siis velkaisen miehenkin omaisuudesta osingoille? Kiitos MGTOW-aatteen mainostamisesta.
Mieshän se tässä on ollut lompakkoloinen.
Elämäm koulu, lapsia edellisestä suhteesta ja onneksi on palsta, jossa kysyä että mitäs taas nyt. Lue edellisiä ketjuja, ylänurkassa "etsi".
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen talous on yhteinen talous, niin kauan kuin nainen on saamapuolella. Nämä on niin nähty.
Ap:han on mennyt naimisiin velkaisen ja köyhän miehen kanssa ja tehnyt lapsiakin eli ollut yhdessä miehen kanssa jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aviopuolisollekin annettu lahja on lahja. Jos nainen saa talon nimiinsä, verottaja katsoo, että vaimon tulee maksaa lahjaveroa.
Juuri näin. Mielenkiintoisempaa on, mitä ap on maksellut, jos elinkuluja niin oma häviönsä. Jos miehen asuntolainaa suoraan pankille, asia on eri. Veikkaan, ettei ole asuntolainaa maksellut. Joten tilanne ap:n kohdalla on, että kärsi omasta tyhmyydestä tai aloita eri käytäntö. Tai eroa, minä eroaisin, eiku ei sittenkään, kun lapsia.
Meillä siis palkat menee samalle tilille, tästä maksetaan kaikki kulut (talo ja myös miehen velat) ja mitä jää jaetaan puoliksi ns käyttörahaksi. Ap
No muuta tämä systeemi ja anna miehen vastata itse veloistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon velkaa on?
Muija on maannut kotona sohvalla minimissäänkin kolme vuotta kahden lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon velkaa on?
Muija on maannut kotona sohvalla minimissäänkin kolme vuotta kahden lapsen kanssa.
Just. No ei. Silloin mulla vielä sattui olemaan säästöjä, joten miehen tuloilla ei todellakaan elelty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki mitä on hankittu niin mies on hankkinut ottamalla paljon velkaa ja ap:ta harmittaa että joutuu maksamaan osan siitä... Jos on esittää tositteet siitä että ap on osallistunut talon lainakuluihin niin osa talon myyntihinnasta kuuluu hänelle, jos ei niin naimisissa olo ei automaattisesti tarkoita sitä että miehen ennen avioliittoa hankkima omaisuus puolitettaisiin. Ilmeisesti ap ei ole saamassa puolitusta vana on maksellut vain kuukausittaisia elämisen kustannuksia .
Just näin. Eli ei ole todisteita, että yhteistä pottia, jota minäkin olen kartoittanut on käytetty talolainan maksuun. Tuo talo on pientä tässä sopassa, ne velat liittyen siihen bisneskuvioon ovat huomattavasti suuremmat. Ap
Nyt loppuu miehen velkojen maksu omalta osaltani eli maksan vain elämisestä puolet. Tuo talokuvio tosin on hankala, mielummin myisin pois ja ostaisin uuden yhteisiin nimiin tai vuokralle.