Mistä tiesit tai olisi pitänyt tietää, että suhde ei tule toimimaan?
Omat esimerkkini:
1. Halailu ja läheisyys ylipäätään oli kumppanin kanssa tosi vaivalloista. Se ei tullut luonnostaan. Nyt olen ihmisen kanssa, jota kosken usein, se tuntuu aina taivaalliselta. Olisi pitänyt tajuta, että homma ei toimi, jos noin perustavanlaatuinen asia on vaikeaa jo alussa.
2. Kumppani oli seksin suhteen häveliäs ja ujo, vain kännissä uskalsi oikein mitään. Kannustin ja kehuin kyllä häntä kovasti mutta jossain vaiheessa alkoi itsellä lähteä halut, kun homma oli hänen puoleltaan niin vaivaantunutta. Tuli sellainen olo että olen itse joku pervo, kun halusin paljon ja häpeilemättä.
3. Saituus. Tämän virheen olen tehnyt kahdesti. Maksan itse ainakin oman puoleni ja voin tarjota, en laske pennejä. Toiselle oli tärkeää vahtia, että ei vain itse maksanut liikaa. Eipä siinä tullut kovin vahvaa tiimihenkeä, jota itse vaadin suhteelta.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteesta puuttui yhteinen spontaani nauru. Kyse ei ollut kummankaan osapuolen huumorintajun puutteesta, tai ymmärtämättömyydestä toisen hauskaksi mieltämiä juttuja kohtaan. Jokin vain tökki; ei kaiketi oltu samoilla taajuuksilla kuin hetkittäin ja siitä varmaan seurasi väsyminen normiarkeen.
Eli tiedänpä nyt, että suut yhtaikaa korvissa on yhtä tärkeää kuin suut kiinni toisissaan...Nauraminen on yhtä tärkeä liima kuin seksi, mitä omia suhteitani mietin. Hassuttelu ja vedet silmissä nauraminen luo sellaista yhteistä tilaa, jossa on hyvä olla. Seksinkin pitää olla sillä tavalla rentoa, että voidaan nauraa jollekin sattumukselle tms. :) Siihen vielä syvä ystävyys (joka kehittyy ajan kuluessa ja sitoo pidempään suhteeseen) ja ollaan ideaalitilassa. Minulle, jollekin muulle se on sitten varmaan muuta. :)
Olet oikeassa. Nykyisen miesystävän kanssa tulee kokeiltua kaikenlaista seksin saralla. Ja monesti kokeilu ei ole ihan onnistunut, mutta nauramme aina kokeiluille.
Se ettei ollut omia mielipiteitä eikä ajatuksia, toisteli minun sanomiani. Hirvittävästi kielioppivirheitä tekstareissa esim. yhdyssanat ja kirjoitusasu. Tuli mieleen alakouluikäinen lukihäiriöinen mammanpoika.
Vierailija kirjoitti:
Omat esimerkkini:
1. Halailu ja läheisyys ylipäätään oli kumppanin kanssa tosi vaivalloista. Se ei tullut luonnostaan. Nyt olen ihmisen kanssa, jota kosken usein, se tuntuu aina taivaalliselta. Olisi pitänyt tajuta, että homma ei toimi, jos noin perustavanlaatuinen asia on vaikeaa jo alussa.
2. Kumppani oli seksin suhteen häveliäs ja ujo, vain kännissä uskalsi oikein mitään. Kannustin ja kehuin kyllä häntä kovasti mutta jossain vaiheessa alkoi itsellä lähteä halut, kun homma oli hänen puoleltaan niin vaivaantunutta. Tuli sellainen olo että olen itse joku pervo, kun halusin paljon ja häpeilemättä.
3. Saituus. Tämän virheen olen tehnyt kahdesti. Maksan itse ainakin oman puoleni ja voin tarjota, en laske pennejä. Toiselle oli tärkeää vahtia, että ei vain itse maksanut liikaa. Eipä siinä tullut kovin vahvaa tiimihenkeä, jota itse vaadin suhteelta.
Nämä kaikki sekä jatkuva kännyn näpräys ja ,perkele,tinderin pyöritys!
Vierailija kirjoitti:
Kun tajuaa, ettei rakasta mutta elämä on ihan mukavaa ja helppoa. Ja kun toinen tulee ehdottamaan seksiä "tässä olis sulle nyt alaston mies", ja tekee mieli vaan juosta karkuun. Tai kun oikeastaan suhteen alussakaan ei tuntenut mitään himoa, ois pitänyt jo silloin tajuta.
Ja oikeasti mä rakastan seksiä ja koen intohimoa, mutta jostain syystä häntä kohtaan en. Sinne meni 3,5 vuotta. Nyt sinkku ja himoitsen erästä toista niin, etten koskaan ennen ole kokenut tällaista.
Juuri näin. Mulla meni 17v ja hirveän vaikea antaa itselleni anteeksi, että annoin mennä niin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti jo alussa heikkolahjaiselta. Oli kiltti ja mukava, mutta ei ollut mistään mitään mieltä. Luulin, että halusi miellyttää, mutta johtuukin siitä, ettei tiennyt asioista mitään kommentoidakseen. Ei ymmärtänyt hygieniasta. Pesi vaatteet menemällä suihkuun ne päällä.
Wow :D
Entä kuinka kuivasi ne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti jo alussa heikkolahjaiselta. Oli kiltti ja mukava, mutta ei ollut mistään mitään mieltä. Luulin, että halusi miellyttää, mutta johtuukin siitä, ettei tiennyt asioista mitään kommentoidakseen. Ei ymmärtänyt hygieniasta. Pesi vaatteet menemällä suihkuun ne päällä.
Entä kuinka kuivasi ne?
Laittoi oven päälle, joka sinänsä on OK. Kalsareissa oli paskaraitoja, ja reikiä. Puseroista repi hihat, kun ne ahdisti. Kertoi monesti tuosta vaatteiden pesu jutusta, että miten turhaa koneessa peseminen on. Pesi siis ne vaatteet suihkugeelillä. Muitakin juttuja oli. Asunto oli aivan hirveä. Vessaa ei taatusti oltu siivottu ikinä. Potun kuoret tiskialtaassa monta päivää.
Kaikki läheiset olivat sitä mieltä, että miehessä on jotain tosi sairasta ja outoa. Minulla kesti 24 vuotta ennen kuin myönsin heidän olleen oikeassa..
Olin rakastuneenpi kuin mies. Oikeastaan ei hänellä ollut mitään tunteita minua kohtaan. Hän teki ohareita, ei tarjonnut esimerkiksi juomaa baarissa. Minä tein kaiken hänen vuokseen. Ei halunnut lähteä kanssani minnekään paitsi baariin pari kertaa.
Asuttiin yhdessä mutta elettiin täysin erillistä elämää. Ainoa yhdessä tekeminen oli ryyppääminen. Edes leffaa ei voitu yhdessä katsoa. Jos yritin jotain yhteistä tekemistä ehdottaa tai keskustella asiasta, mies kirjaimellisesti pakeni kotoa.
En tajua miten jaksettiin neljä vuotta tuota samaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hänen seurassa teki vain aina mieli vetää kännit :D
Mulla taas oli eksä, jonka kanssa viihdyin vain kun hän oli kännissä, ei ollut silloin mörökölli. Olin nuori ja ajattelin, että asiat muuttuvat. No, olin väärässä, onneksi aikaa ei mennyt kovin kauan tähän huomioon. :D
Minulla sama. Eräs eksä oli kännissä huomioiva ja iloinen, selvinpäin raskas ja totinen energiasyöppö.
1. Puoliso ei halunnut tulla minun kanssani katsomaan harrastustani,
eikä kokeilemaan uutta harrastusta,
ei matkalle, ei kyläilemään, ei kävelemään,
ei omien työkavereidensa kanssa ulos, eikä halunnut ketään meille kylään. (alkukuukausia lukuunottamatta).
2. Exä inhosi montaa ystävääni,
he puhuivat liikaa ja hän löysi heistä koko ajan vikoja.
Yhden kanssa hän jopa alkoi riidellä fb:ssa, koska kaverini yksipuoliset koirakuvat häiritsivät. (Miksi sitten pyysi kaikkia minun kavereitani fb-kaveriksi?)
3. Hän suuttui, jos puhuin vakiintumisesta.
Itse hän suunnitteli häitämme ja yhteistä taloa, mutta kun minä ehdotin jotain vastaavaa, olin ahdistava tyrkky.
4. Hän valitti että seksi on tylsää, "aina samaa" ja alkoi torjua minut ja paeta.
Ehdotukseni erikoisseksiin hän kuittasi sanomalla minua pervoksi.
Ei seksiä viimeiseen kahteen vuoteen.
5. Eksä vietti vuosien kuluessa yhä enemmän aikaa tv:n ääressä.
Huudatti telkkaria kaiken vapaa-aikansa keskellä kotiamme - olohuoneen aitiopaikalla - ja kailotti, että minun ja lapseni pitää olla hiljaa, että hän kuulee television.
Aina kun tuli jotain sanomista,
hän uhkasi: "Jos me erotaan, mä vien sit ton telkkarin. Se on mun."
"Jos hommat ei suju, toi telkkari pysyy kiinni. Sitä ei katso kukaan." (Kun hän vihdoin lähti, ostin oman telkkarin. Se on melkein aina kiinni.)
6. Puoliso alkoi käydä yksin ravintolassa.
Joi ensin tölkkitolkulla kaljaa, soitti taksin ja lähti kapakkaan. Tuli aamuyöllä kolistellen kotiin.
Ensin vain pari kertaa vuodessa, viimeiset puolitoista vuotta 1-4 kertaa viikossa.
Joskus kävi herättämässä lapseni avaamalla lastenhuoneen oven ja huutamalla:
-S****nan paskapää! Mä tulin herättämään sut ku sä aina huudat ja herätät mut! Hullu kakara!
Kun minä kävin ulkona, ystävien kanssa, ennen puoltayötä,
hän murjotti ja valitti,
yritti pitää huolen että myöhästyn.
Jos kummallakaan ei ollut lasta vastuullaan ja olisi ollut meidän vapaailta,
hän halusi viettää aina illan kotona.
Hän inhosi musiikkia ja tanssimista.
7. Teki suuren numeron tekemistään kotitöistä, vaikka teki niistä ehkä 20%.
Söi aina kaiken ruoan loppuun parissa tunnissa.
Osti itse hyvin itarasti ruokaa.
Söi kuitenkin kuin ruhtinas.
8. Kehui itseään, että hän ei lyö naisia, kuten jotkut miehet tekevät.
Oli kauhean ylpeä siitä, että maksaa ihan itse oman osansa asumisesta.
Kun lopulta, yli 10 vuoden jälkeen erosimme,
hänen mielestään se oli turhaa.
"Kuulumme yhteen".😎 Juu, tottakai.
Vierailija kirjoitti:
1. Puoliso ei halunnut tulla minun kanssani katsomaan harrastustani,
eikä kokeilemaan uutta harrastusta,
ei matkalle, ei kyläilemään, ei kävelemään,
ei omien työkavereidensa kanssa ulos, eikä halunnut ketään meille kylään. (alkukuukausia lukuunottamatta).2. Exä inhosi montaa ystävääni,
he puhuivat liikaa ja hän löysi heistä koko ajan vikoja.
Yhden kanssa hän jopa alkoi riidellä fb:ssa, koska kaverini yksipuoliset koirakuvat häiritsivät. (Miksi sitten pyysi kaikkia minun kavereitani fb-kaveriksi?)3. Hän suuttui, jos puhuin vakiintumisesta.
Itse hän suunnitteli häitämme ja yhteistä taloa, mutta kun minä ehdotin jotain vastaavaa, olin ahdistava tyrkky.4. Hän valitti että seksi on tylsää, "aina samaa" ja alkoi torjua minut ja paeta.
Ehdotukseni erikoisseksiin hän kuittasi sanomalla minua pervoksi.
Ei seksiä viimeiseen kahteen vuoteen.5. Eksä vietti vuosien kuluessa yhä enemmän aikaa tv:n ääressä.
Huudatti telkkaria kaiken vapaa-aikansa keskellä kotiamme - olohuoneen aitiopaikalla - ja kailotti, että minun ja lapseni pitää olla hiljaa, että hän kuulee television.
Aina kun tuli jotain sanomista,
hän uhkasi: "Jos me erotaan, mä vien sit ton telkkarin. Se on mun."
"Jos hommat ei suju, toi telkkari pysyy kiinni. Sitä ei katso kukaan." (Kun hän vihdoin lähti, ostin oman telkkarin. Se on melkein aina kiinni.)6. Puoliso alkoi käydä yksin ravintolassa.
Joi ensin tölkkitolkulla kaljaa, soitti taksin ja lähti kapakkaan. Tuli aamuyöllä kolistellen kotiin.
Ensin vain pari kertaa vuodessa, viimeiset puolitoista vuotta 1-4 kertaa viikossa.
Joskus kävi herättämässä lapseni avaamalla lastenhuoneen oven ja huutamalla:
-S****nan paskapää! Mä tulin herättämään sut ku sä aina huudat ja herätät mut! Hullu kakara!
Kun minä kävin ulkona, ystävien kanssa, ennen puoltayötä,
hän murjotti ja valitti,
yritti pitää huolen että myöhästyn.
Jos kummallakaan ei ollut lasta vastuullaan ja olisi ollut meidän vapaailta,
hän halusi viettää aina illan kotona.
Hän inhosi musiikkia ja tanssimista.7. Teki suuren numeron tekemistään kotitöistä, vaikka teki niistä ehkä 20%.
Söi aina kaiken ruoan loppuun parissa tunnissa.
Osti itse hyvin itarasti ruokaa.
Söi kuitenkin kuin ruhtinas.8. Kehui itseään, että hän ei lyö naisia, kuten jotkut miehet tekevät.
Oli kauhean ylpeä siitä, että maksaa ihan itse oman osansa asumisesta.Kun lopulta, yli 10 vuoden jälkeen erosimme,
hänen mielestään se oli turhaa.
"Kuulumme yhteen".😎 Juu, tottakai.
Repesin totaalisesti tolle telkkarimiehelle!! :D Kiitos nauruista.
Se, että jäi valehtelusta kiinni jo suhteen alussa. Myös muut varoittivat, en uskonut. 6 vuotta kuuntelin paskanjauhantaa kunnes lopulta tuli viimeinen niitti (about vuosi sitten).