Olenko tyhmä? :(
Hei, olen yläastetta käyvä tyttö. Haluaisin tietää, onko tällainen käytös ihan normaalia...
Eli jos vaikka siivoan huonettani, niin yhtäkkiä lähden hyppimään muualle ja käyn juomassa vettä tai tekemässä jotain muuta turhaa, koska en malta siivota. Tämä sama toistuu läksyjä tehdessä ja kokeisiin lukiessa. Mulla on vaikeuksia MATEMATIIKASSA, fysiikassa ja Keniassa. Kielissä olen kuitenkin aika hyvä, osaan keskittyä jos luen hyvää kirjaa. Myös käsityöt ovat aina olleet hankalia. Joskus pelkäsin olevani kehitysvammainen tai autistinen, mutta äiti sai minut uskomaan, etten ole. Minulla ei ole oikein koskaan ollut kavereita, en ole seurustellut enkä ihastunut kenenkään. Juttuseuraa on hankala löytää edes netistä, koska monet pitävät minua ärsyttävää. Joskus haaveilin jopa itseni satuttamisesta, kun olin niin turhautunut huonon koulumenestyksen ja typeryyden takia. Äsken juuri huomasin taas, kuinka ajatukseni harhailevat ihan jossain muualla kuin pitäisi. Onko teillä mitään vinkkejä, kuinka oppisin "normaaliksi" ? Vai pitääkö minun elää tyhmänä ja kärsiä loppuelämäni? Pelkään jääväni työttömäksi, syrjäytyväni ja joutuvani elämään tuilla ja olemaan halveksittu.
Kommentit (39)
Maaseudulta ei muutenkaan tahdo löytää seuraa, ei ole hirveästi lapsia eikä nuoria.
Aloittaja
Kuulostaa tutulta. Poikani on samanlainen. Hänellä on lievää add-taipumusta. Googletapa ja katso tunnistatko itsesi oireista! Eikä se todellakaan elämääsi pilaa, on keinoja joilla voi elää ihan normaalia elämää add:sta huolimatta.
jos olet kaksonen horoskooppimerkiltäsi olet aivan normaali. Jos neitsyt tai kauris niin jotain on vialla
En ole kyllä keksinyt tätä juttua, mutta tunnen itseni aika hyvin ja osaan kai ilmaista sitten itseäni paremmin kuin ikäiseni yleensä. Olen 14. Minä kyllä siivoan huonettani ja olen todella tarkka hygieniastani, mutta siivous kestää pari tuntia kaikkine sähläyksineen. :D
Aloittaja
Jotenkin arvasin että olet maaseudulta. Olisiko parempi että karistat sen maaseudun ahdasmielisyyden ja tulet tänne etelään opiskelmaan peruskoulun jälkeen?
Maalla on mukavaa muuten, rauhallista ja turvallista. Yksinäisyys täällä huono puoli. Horosnooppeihin en usko, mutta rapu olen.
Aloittaja
Kysymykseesi että oletko tyhmä, niin et ainakaan kirjalliselta ulosanniltasi vaikuta tyhmältä, vaan ihan järkevää tekstiä kirjoitat.
Tukiopetusta saan aina ennen fysiikan tai kemian koetta, matematiikassa käyn pari kertaa viikossa pienryhmässä ja on oma kirja.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan normaali nuori. Nuo asiat tasoittuvat iän myötä.
Harrasta kaikenlaista mukavaa. Mistä olet kiinnostunut? Musiikista? Mene mukaan johonkin kuoroon tai kurssille opettelemaan jonkun istrumentin hallinnan. Tykkäätkö piirtää? Menisit vaikka joogakurssille...
EI, EI EIII ÄLÄ mene joogakurssille - se on itämaista uskontoa, hiduismia ja saat siitä vaan riivaajia mieleesi kun siinä tyhjennetään mieli, niin silloin tulee koko pirujoukko sieluusi mellastamaan.
Sitä ei huomaa heti, mutta ajan kanssa ne saavat aikaan suuria ahdistuksia, monenlaisia mielisairauksia ja ne alkavat jopa ilmestymään sinulle... Ja se on vasta pelottavaa...
Sensijaan Jeesus Kristus haluaa pelastaa sinut, Hän rakastaa sinua. :D
Pyydä syntejäsi anteeksi Jeesukselta, niin Hän tulee ja antaa sinulle niin ihanan rauhan ja rakkauden mieleesi ja sieluusi, ettet ole takuulla sellaista ihanuutta ikinä aikaisemmin kokenut ja saat täyden pelastusvarmuuden tunteen, joka ei ikinä katoa, jos pysyt Hänessä elämäsi loppuun asti.
Et sinä tyhmä ole, ehkä sinulla on parempaakin tekemistä kuin siivous.
Sinä olet normaali. Sinä olet hyvä sellaisena kuin olet. Yritä olla ajattelematta mitä muut sinusta ovat mieltä. Keskity hyviin asioihin elämässä ja pyri miettimään mitä itse olet mieltä asioista.
Entä jos sinulla olisikin vikaa luetunymmärtämisessä?
Mulki harhailee ajatukset(oon Aino 2luokkalainen)💋❤
Todennäköisesti olet tyhmä jos joudut asiaa pohtimaan.
Ehkä jokin oppimisvaikeus? Kannattaa käydä koulun kautta lukihäiriötesteissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan pianoa, harrastan futista pienessä ryhmässä (ei oteta vakavasti, rentoa pelailua vaan), kirjoittelen itse tarinoita ja lenkkeilen koirani kanssa. Olen kuitenkin ihan tosissani, tämä häiritsee minua. Päässä pyörii tuhat ajatusta kerralla, enkä saa yhdestäkään kiinni kunnolla. :( Melu häiritsee niin, etten saa juuri lainkaan tehtäviä tehtyä tunnilla, joten kotiin jää paljon myös ylimääräisiä tehtäviä. Ei tämä ihan normaalia kai ole?
AloittajaOn se. Me ihmiset olemme kaikki erinlaisia. Toinen on lahjakas jossain asiassa ja toinen taas toisessa.
Itse olen aivan samanlainen. Päässä pyörii jatkuvasti erinlaisia asioita, ja olen huono keskittymään sellaisiin asioihin mitkä eivät minua kiinnosta pätkääkään. Kun taas on asioita joista pidän, niin sitä jaksamista ja keskittymistä sitten riittää. Olet ihan turhan ankara itsellesi. Ei ole olemassa mitään yhtä kaavaa, joka kertoo onko joku normaali tai epänormaali. Tietenkin erinlaisten asioiden pohdiskelu kuuluu tuohon ikään ja sen oman minä kuvan tutkiskelu.
Toivon sinulle kaikkea hyvää. Ja edelleen, et ole mikään tyhmä tai epänormaali.
Erinlainen? Really???
Kuulostat paljon minun yläasteikäiseltä tytöltäni. Aika yleistä on varmaan aika monelle aikuisellekin paeta jotain ikävää kuten siivousta, kokeiden lukua ja mennä välillä vaikka keittiöön ottamaan vettä tms.
Aika yleistä on myös se että tytöillä on vaikeuksia matematiikassa ja fysiikassa ja kielet sujuvat. Tuo ei ole merkki mistään tyhmyydestä. Eroat siinä tytöstäni että hänellä on kyllä kavereita ja toivottavasti sinäkin niitä saat. Älä turhaa mieti erilaisuuttasi jos sellaista koet.
Mutta vielä lopuksi. En ole varma ap oletko olemassa olevan yläasteikäinen tyttö sillä joiltain osin vastauksesi kuulostaa jotenkin keksityiltä ja aikuismaisilta jopa yläasteikäisen kirjoittamaksi.
Ja tämä on muille ketjussa olijoille. Miksi monet yläasteikäiset tytöt ovat sotkuisia esim. eivät pidä huonettaan ja vaatteitaan järjestyksessä? Näin on oman tyttöni kohdalla ja olen kuullut että näin on myös monen muun tuon ikäisen kohdalla? Onko tämä uutta tämän ajanjakson tytöille. Eikö tytöt olekaan perusluonteeltaan siistejä? (viimeinen kommentti puolitosissaan)