Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tyhmä? :(

Vierailija
22.03.2017 |

Hei, olen yläastetta käyvä tyttö. Haluaisin tietää, onko tällainen käytös ihan normaalia...
Eli jos vaikka siivoan huonettani, niin yhtäkkiä lähden hyppimään muualle ja käyn juomassa vettä tai tekemässä jotain muuta turhaa, koska en malta siivota. Tämä sama toistuu läksyjä tehdessä ja kokeisiin lukiessa. Mulla on vaikeuksia MATEMATIIKASSA, fysiikassa ja Keniassa. Kielissä olen kuitenkin aika hyvä, osaan keskittyä jos luen hyvää kirjaa. Myös käsityöt ovat aina olleet hankalia. Joskus pelkäsin olevani kehitysvammainen tai autistinen, mutta äiti sai minut uskomaan, etten ole. Minulla ei ole oikein koskaan ollut kavereita, en ole seurustellut enkä ihastunut kenenkään. Juttuseuraa on hankala löytää edes netistä, koska monet pitävät minua ärsyttävää. Joskus haaveilin jopa itseni satuttamisesta, kun olin niin turhautunut huonon koulumenestyksen ja typeryyden takia. Äsken juuri huomasin taas, kuinka ajatukseni harhailevat ihan jossain muualla kuin pitäisi. Onko teillä mitään vinkkejä, kuinka oppisin "normaaliksi" ? Vai pitääkö minun elää tyhmänä ja kärsiä loppuelämäni? Pelkään jääväni työttömäksi, syrjäytyväni ja joutuvani elämään tuilla ja olemaan halveksittu.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheitä, ennustava syöttö teki temppujaan.

Aloittaja

Vierailija
2/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on motivaation puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olisipa vielä teini ja ongelmat noita itse keksittyjä

Vierailija
4/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tyhmä ole.

Se on ihan normaalia, että jos joku asia ei kiinnosta, niin sitä ihmeesti keksii aivan muuta tekemistä. Olet varmasti lahjakas muissa asioissa, ja ne ovat asioita jotka sinua kiinnostavat, joten sellaisiin asioihin panostaa enemmän.

Vierailija
5/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä lisätä, että olen todella kömpelö ja huono pallopeleissä ja urheilussa muutenkin.

Aloittaja

Vierailija
6/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ongelmani on muka itse keksitty? Olen oikeasti huolissani, koska pitäisi päästä jatkamaan opiskelua peruskoulun jälkeen. Tällä menolla se ei kyllä tule onnistumaan, en varmasti pääse lukioon.

Aloittaja

Vierailija
7/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä kuuluu vielä kuvioon monella lapsella. Siitä voi kyllä opetella pois ajan kanssa.

Vierailija
8/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan normaali nuori. Nuo asiat tasoittuvat iän myötä. 

Tärkeintä on että olet kiltti ja hyväksyvä itseäsi kohtaan. Hemmottele itseäsi ja pidä itsestäsi hyvää huolta; syö terveellisesti, nuku tarpeeksi ja oikeaan aikaan vuorokaudesta, älä hengaa netillä (jätä koko paska, täällä nuoret useammin saavat huonon olon), harrasta liikuntaa, mielellään ryhmässä. 

Harrasta kaikenlaista mukavaa. Mistä olet kiinnostunut? Musiikista? Mene mukaan johonkin kuoroon tai kurssille opettelemaan jonkun istrumentin hallinnan. Tykkäätkö piirtää? Menisit vaikka joogakurssille...

Vierailija
9/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AD(H)D?

Vierailija
10/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olisipa vielä teini ja ongelmat noita itse keksittyjä

Hei AP tässä näet TYHMÄN ihmisen!!!

Sinulla ei ole mitään hätää!!!

Vierailija
11/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tyhmä. On paljon ihmisiä jotka eivät osaa matemaattisia aineita ja koulutehtäviin on vaikeaa keskittyä se on aivan normaalia. Luultavasti tämä oli keksitty juttu.

Vierailija
12/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan pianoa, harrastan futista pienessä ryhmässä (ei oteta vakavasti, rentoa pelailua vaan), kirjoittelen itse tarinoita ja lenkkeilen koirani kanssa. Olen kuitenkin ihan tosissani, tämä häiritsee minua. Päässä pyörii tuhat ajatusta kerralla, enkä saa yhdestäkään kiinni kunnolla. :( Melu häiritsee niin, etten saa juuri lainkaan tehtäviä tehtyä tunnilla, joten kotiin jää paljon myös ylimääräisiä tehtäviä. Ei tämä ihan normaalia kai ole?

Aloittaja

Vierailija
13/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän paha mieli, kun sanotte keskityksi tätä. Eikö muilla muka oikeasti ole tällaisia ongelmia? ADHD ei kuulosta kyllä kovin todennäköiseltä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Miten sen voi selvittää? Oppimisvaikeuksien takia mua on tutkittu aika paljon, eikä ole löytynyt mitään poikkeavaa.

Aloittaja

Vierailija
14/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan pianoa, harrastan futista pienessä ryhmässä (ei oteta vakavasti, rentoa pelailua vaan), kirjoittelen itse tarinoita ja lenkkeilen koirani kanssa. Olen kuitenkin ihan tosissani, tämä häiritsee minua. Päässä pyörii tuhat ajatusta kerralla, enkä saa yhdestäkään kiinni kunnolla. :( Melu häiritsee niin, etten saa juuri lainkaan tehtäviä tehtyä tunnilla, joten kotiin jää paljon myös ylimääräisiä tehtäviä. Ei tämä ihan normaalia kai ole?

Aloittaja

On se. Me ihmiset olemme kaikki erinlaisia. Toinen on lahjakas jossain asiassa ja toinen taas toisessa.

Itse olen aivan samanlainen. Päässä pyörii jatkuvasti erinlaisia asioita, ja olen huono keskittymään sellaisiin asioihin mitkä eivät minua kiinnosta pätkääkään. Kun taas on asioita joista pidän, niin sitä jaksamista ja keskittymistä sitten riittää. Olet ihan turhan ankara itsellesi. Ei ole olemassa mitään yhtä kaavaa, joka kertoo onko joku normaali tai epänormaali. Tietenkin erinlaisten asioiden pohdiskelu kuuluu tuohon ikään ja sen oman minä kuvan tutkiskelu.

Toivon sinulle kaikkea hyvää. Ja edelleen, et ole mikään tyhmä tai epänormaali.

Vierailija
15/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla kyllä tuntuu sujuvan työskentely ongelmitta, sillä tässä aloin miettiä. Äsken nimittäin tehtiin fysiikassa tehtäviä, enkä millään meinannut saada tehdyksi, kun ajattelin mitä söisin välipalaksi ja että tänään on hyvä ilma käydä lenkillä, mitä englannista tulikaan läksyksi ja koulu loppuu ihan just. Muut saivat tehdyksi kaiken, minä vain luettua ohjeen. Sekin piti lukea useampaan kertaan, ennen kuin siitä mitään älysi.

Aloittaja

Vierailija
16/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä haluat olla isona?

Vierailija
17/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tuosta kavereiden puutteesta huolestuisin. Minullakaan ei niitä ollut, ja olen huomannut, että puutteelliset sosiaaliset taidot ovat sittemmin haitanneet elämässä todella paljon (esim. erinomaisesta opintomenestyksestä huolimatta olen ollut paljon työttömänä). Suosittelisin sinua käymään esim. kouluterveydenhoitajan juttusilla, ja jos on vielä sellaisia kuin koulupsykologeja, niin koettaisin hankkia sellaiselle ajan.

Vierailija
18/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käynyt juttelemassa terveydenhoitajan kanssa, mutta eipä yksinäisyydelle hirveästi voi tehdä. Vapaa-ajalla on onneksi muutama kaveri, mutta koulussa ei ketään. Haluaisin opiskella yhteiskuntatieteitä.

Aloittaja

Vierailija
19/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kirjoitustyylistäsi :D

Vierailija
20/39 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pyytänyt tukiopetusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän