Kansalaisaloite sterilisaatiolain muuttamiseksi
Kansalaisaloite sterilisaatiolain ikärajan ja lapsilukumäärän muuttamiseksi.
Kommentit (95)
Voi kun lehdet kiinnostuis tästä aloitteesta ja saatais lisää allekirjoittajia!
T. Vapaaehtoisesti lapseton
Tästä aiheesta on ollut useampikin keskustelu täällä, mutta näköjään joku vetänyt herneen nenään kun keskustelut on poistettu..
Kannatin! Itse odotin kuin kuuta nousevaa sitä päivää, kun täytin 30. Tiesin aina, että en tule haluamaan omia lapsia. Pidän kyllä lapsista sopivissa määrin, mutta ei omia minulle koskaan, kiitos. Päätäni yritettiin saada lekurissa ja sairaalalla kääntymään kolmeen otteeseen, ja jopa hyvin töykeästi tokaistiin, että turha on tulla sitten myöhemmin vinkumaan, että toimenpide täytyy purkaa.
Olen nyt 40 ja sterilisaatio oli yksi parhaista asioista, minkä olen koskaan elämässäni tehnyt. Kaikki hormonaaliset ehkäisykeinot aiheuttivat monenlaisia vaivoja, mikään ei sopinut minulle. Ei ole tarvinnut toimenpiteen jälkeen enää sotkea omaa hormonitoimintaa millään mömmöillä.
Ja kertaakaan en ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Kannatin! Itse odotin kuin kuuta nousevaa sitä päivää, kun täytin 30. Tiesin aina, että en tule haluamaan omia lapsia. Pidän kyllä lapsista sopivissa määrin, mutta ei omia minulle koskaan, kiitos. Päätäni yritettiin saada lekurissa ja sairaalalla kääntymään kolmeen otteeseen, ja jopa hyvin töykeästi tokaistiin, että turha on tulla sitten myöhemmin vinkumaan, että toimenpide täytyy purkaa.
Olen nyt 40 ja sterilisaatio oli yksi parhaista asioista, minkä olen koskaan elämässäni tehnyt. Kaikki hormonaaliset ehkäisykeinot aiheuttivat monenlaisia vaivoja, mikään ei sopinut minulle. Ei ole tarvinnut toimenpiteen jälkeen enää sotkea omaa hormonitoimintaa millään mömmöillä.
Ja kertaakaan en ole katunut.
Itsekin olen aina tiennyt etten halua lapsia. Tuo 30 vuoden ikäraja tuntuu todella julmalta ja on kyllä pahasti ajasta jäljessä. On niin paljon vapaaehtoisesti lapsettomia.
Ootteko lukeneet tätä juttua?
http://m.iltalehti.fi/tosielamaa/201703272200092107_ir.shtml
Miten voi olla noin vaikeeta yrittää saada sterilisaatio?
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku lukija tuolla olikin jo kommentoinut: Ehkäisyssä pyörii valtava bisnes. -_-
Lisäksi valitettavasti nykyäänkin vielä ajatellaan, että nainen on jotenkin outo jos ei halua äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku lukija tuolla olikin jo kommentoinut: Ehkäisyssä pyörii valtava bisnes. -_-
Lisäksi valitettavasti nykyäänkin vielä ajatellaan, että nainen on jotenkin outo jos ei halua äidiksi.
Mitäs luulet, minkälainen bisnes pyörii vauvoille ja lapsille suunnattujen tarvikkeiden ympärillä..? Esikoislapsen vanhemille myydään tarpeellisina, jopa välttämättöminä jos vaikka minkälaista vitkutinta vetoamalla lapsen kasvuun ja kehitykseen.
Kylläpä käyrä matelee. Mä allekirjoitin jo ekalla viikolla. Koskettaa montaa läheistäni, vaikkei minua niinkään.
Allekirjoitin ja jaoin kavereillekin. Ärsyttää kun 27 vuoden ikä ei riitä, vaikka kantani asiaan on niin vahva, että lopetin jopa melkein 10v kestäneen parisuhteen siksi, että mies halusi lapsia ja minä en.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä käyrä matelee. Mä allekirjoitin jo ekalla viikolla. Koskettaa montaa läheistäni, vaikkei minua niinkään.
Itseäni jännittää, joutuuko tästä lähtemään ulkomaille leikattavaksi. :/
Enemmän näkyvyyttä pitäisi saada aloitteelle.
Aloitetta ei ole mainostettu muualla kuin netissä. Uskon että sen takia kannatusta on noin huonosti. Allekirjoittajia varmasti löytyisi, mutta kun ihmiset eivät tiedä tästä.
Kannatan! Mutta ei Sipilän hallitus tällaista kannata..
Tietääkö kukaan saako kansalaisaloitteita mainostaa missään fyysisessä paikassa, esim. kirjastoilla?
Jakakaa ihmiset tätä vaikka Facessa, että tulis paljon allekirjoituksia.
On kyllä yllättävän vähän allekirjoituksia. Pitääpä itsekin jakaa ja allekirjoittaa.
Allekirjoitin.
T. 25v. vapaaehtoisesti lapseton (jo naimisissa)