Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivikissaäidille (kommentti poistettuun ketjuun)

Vierailija
22.03.2017 |

Minusta kuulostaa, että jotain on tapahtumassa sisäisessä maailmassasi, kun puhut "lohkareiden liikkumisesta". Anna vain kaiken tulla ulos, se ei vahingoita meitä AV:n lukijoita (ei minua ainakaan), jos purat kirjoittamalla pahan olosi. Voimia terapian jatkamiseen, itselläni vaikea vaihe oli se, kun asiat lähtivät etenemään ja tunteet virtaamaan. Minulla se tuntui kuin jokin itseäni isompi pyörä olisi hitaasti lähtenyt pyörimään. Oli h*lvetin pelottavaa. Olin vihainen, siis todella vihainen, suorastaan raivoissani. Mutta kyllä sen prosessin läpikäyminen kannatti. Pyörä pyöri hitaasti ja se toi pintaan tunteet sieltä vihan alta. Joten ap, anna lohkareiden liikkua, anna tunteiden virrata vaikka kuinka vihasi ryöppyää ja ehkä tunnet heittelehtiväsi tunteiden virrassa. Turvaudu terapeuttiisi, et ole yksin. Ja minä ajattelen sinua lämmöllä ja myötätunnolla ja uskon sinuun.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin, että kyseinen ketju poistetaan. Järkyttävää vihaa, kirosanoja ja törkeää tekstiä.

Toivon, että kirjoittaja saa apua terapiasta, lääkityksestä, sairaalahoidoista jne. ja pystyy jatkossa käyttäytymään ja kommunikoimaan normaalisti.

Vierailija
2/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin viha saa näkyä esim. terapiassa ja vaikka nettikirjoituksissa kun sen kohdistaa oikein. Oikein ei ole kohdistaa vihaa kehkä sattuu vastaan tulijaan, eikä lapsiin. Typerää sitä on kohdistaa myöskään henkilökohtaisesti niihin jotka ovat täysin syyttömä tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa, että jotain on tapahtumassa sisäisessä maailmassasi, kun puhut "lohkareiden liikkumisesta". Anna vain kaiken tulla ulos, se ei vahingoita meitä AV:n lukijoita (ei minua ainakaan), jos purat kirjoittamalla pahan olosi. Voimia terapian jatkamiseen, itselläni vaikea vaihe oli se, kun asiat lähtivät etenemään ja tunteet virtaamaan. Minulla se tuntui kuin jokin itseäni isompi pyörä olisi hitaasti lähtenyt pyörimään. Oli h*lvetin pelottavaa. Olin vihainen, siis todella vihainen, suorastaan raivoissani. Mutta kyllä sen prosessin läpikäyminen kannatti. Pyörä pyöri hitaasti ja se toi pintaan tunteet sieltä vihan alta. Joten ap, anna lohkareiden liikkua, anna tunteiden virrata vaikka kuinka vihasi ryöppyää ja ehkä tunnet heittelehtiväsi tunteiden virrassa. Turvaudu terapeuttiisi, et ole yksin. Ja minä ajattelen sinua lämmöllä ja myötätunnolla ja uskon sinuun.

Luin kommenttisi. Kiitos. :'I

Miten kestit töissä? Olitko työelämässä? Koen, että siellä pitää olla hillitty ja hallittu, räjähtää ei saa. Todella raskasta esittää tyytyväistä, kun ei ole tottunut näyttämään kellekään olojaan. Kiitos tuestasi, ihanaa että tulit sanomaan vielä sen.

Vierailija
4/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyysin, että kyseinen ketju poistetaan. Järkyttävää vihaa, kirosanoja ja törkeää tekstiä.

Toivon, että kirjoittaja saa apua terapiasta, lääkityksestä, sairaalahoidoista jne. ja pystyy jatkossa käyttäytymään ja kommunikoimaan normaalisti.

Höh, en ymmärrä. Pyritkö useinkin elämässä manipuloimaan muiden kokemuksia mieleisiksesi? En ymmärrä mitä se kiroilu haittaa, ne ovat vain kirjaimia peräkanaa? Okei, on paha olla, mutta niin on ilmeisesti itselläsikin mutta et halua kohdata sitä. Sinulla on siihen tietenkin oikeus, ettet käsittele sitä tai mikä ikinä onkaan tilanne, ja kaltaisiasi hyssyttelijöitä tulee aina olemaan.

t.kivikissaäiti

Vierailija
5/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, en ymmärrä. Pyritkö useinkin elämässä manipuloimaan muiden kokemuksia mieleisiksesi? En ymmärrä mitä se kiroilu haittaa, ne ovat vain kirjaimia peräkanaa? Okei, on paha olla, mutta niin on ilmeisesti itselläsikin mutta et halua kohdata sitä. Sinulla on siihen tietenkin oikeus, ettet käsittele sitä tai mikä ikinä onkaan tilanne, ja kaltaisiasi hyssyttelijöitä tulee aina olemaan.

t.kivikissaäiti

Toivon, että saat itsellesi apua ja voit paremmin.

Vierailija
6/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kivikissaäiti

Minuakin sanoit helvetin hulluksi ja ties miksikä kun yritin kysellä sinulta asioita. Onko asiallista mielestäsi saatanan seinähullu?

Vierailija
7/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin silloin yliopistossa ja aika iso osa opinnoista tapahtui kotona esim. esseiden muodossa. Joten sosiaalisten tilanteiden aiheuttama kuormitus pysyi kohtuullisena. Ikävää, että en oikein voi antaa vinkkejä tuohon tilanteeseen, miten jaksaa töissä. Voisitko kuvitella esimerkiksi jonkinlaisen läpinäkyvän, mutta sinua suojaavan seinän itsesi ja muiden väliin silloin kun tilanteet tuntuvat liian hankalilta? Oletko sellaisessa työssä että mitään ei todellakaan saa näkyä ulospäin? Jos et ole esim asiakaspalvelusta, vaan sosiaaliset tilanteet liittyvät lähinnä työkavereihin, voisitko vaikeassa tilanteessa esim. neutraalisti todeta, että olet tällä hetkellä todella kuormittunut ja sinun täytyy nyt ottaa itsellesi enemmän tilaa. Ja sitten vetäytyä tilanteesta? Ja voisiko sitäkin miettiä, mikä olisi pahin seuraus, jos tunteesi näkyisivät kun työpaikallasi. Olisiko se maailmanloppu? Voimia työpäivinä! <3

Ap

Vierailija
8/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kivikissaäiti

Minuakin sanoit helvetin hulluksi ja ties miksikä kun yritin kysellä sinulta asioita. Onko asiallista mielestäsi saatanan seinähullu?

Ai... anteeksi, ihan vilpittömästi; mitä kysyit? Miksiköhän hermostuin tai pahoitin(?) mieleni siitä, olen tosi herkkä, eli riippuu ihan siitä, miten kysymys esitetään ja mikä se on, mahdollisesti. Tai sitten olin vain asshole.

t.kivikissaäiti

Vierailija
9/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi, että hän purkaisi vihansa lapsiin, puolisoon ja työpaikalle? Ei kun sittenkin lääkitään hiljaiseksi kaikki joilla on paha olla! Ja ne pahat tunteet, joita tihkuu läpi jätetään vain sinne terapiaan, yhtenä arkipäivänä viikossa 45 minuuttia kun terapeutilla on aikaa? Kirosanat ovat vain sanoja. Itsekään en halua kuulla vihapuhetta, joka kohdistuu esim. tiettyyn ryhmään, mutta jos joku selkeästi purkaa omia virtaavia tunteitaan anonyymille keskustelupalstalle, miksi se pitää hyssyttää pois? Yksittäisten viestien ylilyöntien poistaminen on asia erikseen, mutta minusta tuolla ketjulla olisi ollut paikkansa.

Ap

Vierailija
10/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin silloin yliopistossa ja aika iso osa opinnoista tapahtui kotona esim. esseiden muodossa. Joten sosiaalisten tilanteiden aiheuttama kuormitus pysyi kohtuullisena. Ikävää, että en oikein voi antaa vinkkejä tuohon tilanteeseen, miten jaksaa töissä. Voisitko kuvitella esimerkiksi jonkinlaisen läpinäkyvän, mutta sinua suojaavan seinän itsesi ja muiden väliin silloin kun tilanteet tuntuvat liian hankalilta? Oletko sellaisessa työssä että mitään ei todellakaan saa näkyä ulospäin? Jos et ole esim asiakaspalvelusta, vaan sosiaaliset tilanteet liittyvät lähinnä työkavereihin, voisitko vaikeassa tilanteessa esim. neutraalisti todeta, että olet tällä hetkellä todella kuormittunut ja sinun täytyy nyt ottaa itsellesi enemmän tilaa. Ja sitten vetäytyä tilanteesta? Ja voisiko sitäkin miettiä, mikä olisi pahin seuraus, jos tunteesi näkyisivät kun työpaikallasi. Olisiko se maailmanloppu? Voimia työpäivinä! <3

Ap

Olen työssä, jossa omat tunteet eivät saa näkyä, kyllä. Varmaan haen saikkua jos tässä oikein pamahtaa, mutta vihaan itse marisevia, töissä näkyvästi muiden syyksi oman pahan olonsa kaatavia, naama norsunvitulla olevia ihmisiä, ja nyt tuntuu, että mun pitää itse olla sellainen kun ei vaan jaksa olla asiallinen tai iloinen.

Vihaan siis itseäni kun olen tunteva ihminen, se on niin väärin, kun pitäisi jaksaa käyttäytyä! Minulta ei heru sellaisille ymmärrystä ja nyt pitäisi itse ymmärtää, miksi jokainen naama vituttaa. Ja uskoa vielä, että he silti piittaavat minusta. Haha. Ehkäpä eivät.

Vierailija
11/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis että pelkäisin saavani potkut töistä huonon käytöksen perusteella, jos suuttumus näkyisi siellä. Kai siksi saikku vaikka mieluummin, jos on paha päivä.

t.kivikissaäiti

Vierailija
12/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa sanoa muuta kuin että hae saikkua jos olet liian kuormittunut. Ja luota siihen, että pääset eteenpäin koko ajan, vaikka kuinka pienin askelin. Olet urhea kun jaksat yrittää! Niin kuin sanoin, minä uskon sinuun.

Vierailija
13/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkä takia olit lukemassa hänen ketjuaan ja purkausta? Olisit siirtynyt itsellesi sopivaan ketjuun.

Vierailija
14/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että siellä pitää olla hillitty ja hallittu, räjähtää ei saa.

Töissä pitää olla työkykeinen. Et vaikuta työkykyiseltä jos rähjähtelet kesken työpäivän.

Vierailija
15/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä pitää olla työkykeinen. Et vaikuta työkykyiseltä jos rähjähtelet kesken työpäivän.

No en ole räjähdellyt. En ole niin kuin wt:t.

Sanoinkin hakevani saikkua jos sille tuntuisi. Aika hyvin koko päivä palkallista vapaata, jos paha olo näkyisi esim. 10 minuutin ajan töissä, mutta kelpaa toki mulle. Kun ihminen ei saa olla kokonainen ihminen tunteineen.

Vierailija
16/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein osaa sanoa muuta kuin että hae saikkua jos olet liian kuormittunut. Ja luota siihen, että pääset eteenpäin koko ajan, vaikka kuinka pienin askelin. Olet urhea kun jaksat yrittää! Niin kuin sanoin, minä uskon sinuun.

Tätä juuri on kaipaamani tuki, kiitos. Joku ihminen, jolle tää homma ei ole from outer space.

t.kivikissaäiti

Vierailija
17/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinkin hakevani saikkua jos sille tuntuisi. Aika hyvin koko päivä palkallista vapaata, jos paha olo näkyisi esim. 10 minuutin ajan töissä, mutta kelpaa toki mulle. Kun ihminen ei saa olla kokonainen ihminen tunteineen.

Höpö höpö, jokainen ihminen saa olla kokonainen tunteineen kaikkineen mutta ne pitää kyetä hallitsemaan!

Vierailija
18/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, jokainen ihminen saa olla kokonainen tunteineen kaikkineen mutta ne pitää kyetä hallitsemaan!

Ihan tyhmää puhua tunteiden hallinnasta, kun oikeasti tarkoitat, että ne pitää tukahduttaa. Kenenkään ei voida olettaa "hallitsevan" pahaa oloa, kun se oikein iskee. Vai tarttetkö sä saikkua jos lapsesi kuolee? Sun vaan pitää hallita se hei.

t.kivikissaäiti

Vierailija
19/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyhmää puhua tunteiden hallinnasta, kun oikeasti tarkoitat, että ne pitää tukahduttaa. Kenenkään ei voida olettaa "hallitsevan" pahaa oloa, kun se oikein iskee. Vai tarttetkö sä saikkua jos lapsesi kuolee? Sun vaan pitää hallita se hei.

t.kivikissaäiti

No onko sulla ollut tällainen tilanne että lapsi on kuollut etkä ole hallinnut tunteitasi? Kerro esimerkki tilanteesta jossa et pystynyt hallitsemaan itseäsi.

Vierailija
20/23 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä on ihan turha jumittua tähän pitääkö tunteet pystyä hillitsemään vai ei. Jos kivikissaäiti on niin kuormittunut, että ei pysty olemaan töissä, niin silloin hänen kannattaa hakea saikkua ja piste. Dissaus ei ainakaan auta mitään ja ulkopuolelta on helppo sanoa mitä kenenkin pitää pystyä tunteidensa kanssa tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi