Kannattaako mennä Painonvartijoihin laihtumaan?
Suomessa ei taida enää edes olla Painonvartijoita, mutta te jotka olette siellä aikanaan olleet, kertokaa vähän meiningistä, plussat ja miinukset ja pysyivätkö pudotetut kilot?
Olisi tarkoitus aloittaa, mutta vähän vielä epäröin...
Asun Keski-Euroopassa.
Kommentit (45)
Painonvartijat toimii, kun käyttää sitä pistelaskua niin kuin on tarkoitettu.
Tiedän, että joku "laihdutti" siten, että söi herkkuja ja näki nälkää.
Itse opin siellä kuitenkin oikeat annoskoot. Laihdutuksesta muistan, miten aina oli nälkä - kun oli ruoka-aika. Tajusin, että ei ole pakko syödä nälkää pois, ainoastaan siirtää sitä.
Siihen saakka olin myös syönyt salaatit niin, että söin niistä vaan sen "syötävän" Painonvartijoiden jälkeen söin myös salaatin.
Mää suosittelisin, että sillä rahalla hommaisit kuitenkin sen salikortin ja tapaisit osaavan trainerin tai fysioterapeutin, joka tekisi sulle ohjelman, missä se olkapäävamma olisi huomioitu. Moni luulee, että jos joku paikka on vammautunut, niin sali olisi ehdoton ei, mutta itseasiassa siellä pystyy kuntouttamaan paikkojaan. Mulla on surkee selkä ( välilevyn pullistuma leikattu, jäljellä välilevyn seinämän repeämää ja nikamien madaltumista, plus SI- nivel menee toistuvasti pois paikoiltaan ) ja ilman salia mää olisin tuskin kävelykykyinen. Huomaa heti, jos jää viikkokin väliin muun sairastelun vuoksi. Tosin kaikki liikunta on hyväksi, mutta sali muokkaa sitä kehoa parhaiten. Ite lisäksi lenkkeilen kävellen ( sitä olen tosin tehnyt aina, mutta suuria muutoksia ei ulkonäköön tullut ) ja käyn jonkin verran ohjatuissa jumpissa.
Toisekseen ravintopuoli kuntoon. Ei mitään painonvartioiden pisteitä ja kitukuureja ( 1200 kaloria on sitä! ), vaan kunnon ruokaa ja tarpeeksi. Herkut ja hötöt pois, ei tartte mitään kaloreita laskeskella ainakaan alkuun. Ja mitä on kunnon ruoka - no, puhdasta, oikeata, mahdollisimman paljon prosessoimatonta ruokaa.. lihaa, kalaa, kananmunia, kasviksia, hedelmiä kohtuudella, hiilareita kunnon lähteistä, rasvaa tarpeeksi. Jätä pois kaikki makeutusaineilla makeutetut lighttuotteet ja ruokaa korvaavat energiapatukat. Jätä pois kaikki turha, mieti, että se ruoka on sun kehosi polttoainetta, ei sen tarvitse niin hyvältä maistua. Tarvitsetko sitä vehnäjauhokastiketta sen lihan päälle? No et. Ja syö tosiaan tarpeeksi, varsinkin, jos sinne salille uskaltaudut kuitenkin, itselläni ainakin herää heti karkkihimo, jos ruokailut on jääny liian vähäisiksi, sitä oikeaa ruokaa kuitenkin voi syödä yllättävän paljon.
Äläkä tuijota pelkästään sitä vaakaa, se ei kerro välttämättä mitään. Itselläni on tippunut kolmessa vuodessa ainoastaan kolmisen kiloa, mutta muutos on aivan huikea muuten. Ennen kinnasi kaikki vaatteet pallovatsasta, muualta lörpötti, nyt housut lököttää vyötäröltä, jos reisistä ja takapuolesta istuu, ja paidat ovat väljiä mahan kohdalta, mutta yläselän/hartioiden kohdilta kiristää helposti. Senttejä on lähtenyt paljon, ja kehonkoostumuksen mukaan lähes kaikki viskeraalinen rasva. Kunto on hyvä ja olo terve ja jaksava, tällä mää meen koko loppuelämäni, eikä tarvinnut yhden yhtä kaloria laskea!
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin netistä nyt ravitsemusterapeutinkin, joka maksaisi vähän enemmän kuin PV, mutta joka kiinnostaisi myös. Kuntosalille ei nyt kannata mennä, koska mulla on sellainen aika massiivinen olkapäävaiva, etten voisi tehdä siellä paljon mitään. Kuntoilen pyöräilyllä ja kävelyllä nyt ensin.
Mutta kiitos vastauksistanne. Mietin nyt vähän tässä vielä.
apMinä nimenomaan sain ohjeeksi kuntouttaa olkapäätä kuntosalilla. Mikä vaiva sinulla on?
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin netistä nyt ravitsemusterapeutinkin, joka maksaisi vähän enemmän kuin PV, mutta joka kiinnostaisi myös. Kuntosalille ei nyt kannata mennä, koska mulla on sellainen aika massiivinen olkapäävaiva, etten voisi tehdä siellä paljon mitään. Kuntoilen pyöräilyllä ja kävelyllä nyt ensin.
Mutta kiitos vastauksistanne. Mietin nyt vähän tässä vielä.
apMinä nimenomaan sain ohjeeksi kuntouttaa olkapäätä kuntosalilla. Mikä vaiva sinulla on?
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä.
ap
No juurikin sitten tähän sain apua. Fysioterapeutilla ensin kuminauhajumpat ja vesijumppaa. Kortisonilla tulehdus pois. Kinesioteipit.Sen jälkeen olen käynyt juurikin salilla ja vaiva on pysynyt poissa, fyssari sanoo, että salilla lihakset joutuu töihin ja veri kiertää. Mulle on toiminut.
Mull ois kymnenysvaaka tualla tallissa. Voit tulla tänne punnitteen ittes. Pääset pualella hinnalla.