Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko välillä kyllästymistä someen. Some sitä some tätä. Someraivo repesi jne.

Vierailija
21.03.2017 |

Tekisi mieli poista kaikki whatsappit sun muut härpäkkeet ja elää pelkästään puhelujen ja tekstiviestien kanssa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someraivoihin ainakin täysin kyllästynyt. Muutenkaan ei oikein jaksa.

Vierailija
2/21 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli poista kaikki whatsappit sun muut härpäkkeet ja elää pelkästään puhelujen ja tekstiviestien kanssa.

Poista. Mitä järkeä on koodata per henkilö neljän eri kanavan kautta. Vain palveluntarjoaja hyötyy, pöntöt vaan stressaantuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Some on aikuisten ihmisten hiekkalaatikko. Valtavasti negatiivista energiaa, joka tarttuu itseenkin. Olenkin ryhtynyt pitämään sometaukoja ja yleensä lisäämään offline-aikaa. Tekee hyvää, suosittelen!

Vierailija
4/21 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ärsyttää nämä some sekosi tai internet räjähti -tyyppiset otsikot. Ei hirveästi kiinnosta lukea nettilehdestä mitä jotkut ovat kirjoittaneet somessa jostain jonninjoutavasta asiasta.

Vierailija
5/21 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen media on ihan ok kunhan siellä osattaisiin käyttäytyä kunnolla. Esim näissä Kasmir tai imetyskohun vuoksi joutunut Teri Niitti. Molemmat saivat uskomattoman määrän kakkaa niskaan Instassa. Tuli aivan surku olo näiden puolesta. Kirjoitetaan tekstiä kuohun vallassa ala-arvoista niskaa. Julkisuuden henkilölle.  Henkilö kuvittelee tuntevansa julkkiksen mutta julkkis ei tätä henkilöä.

Tuskin moni näistä kirjoittelijoista ei uskaltaisi kommentoida henkilökohtaisesti tästä asiasta face to face.

Välillä tuntuu, ettei oteta mitään vastuuta omista kirjoituksista.

Vierailija
6/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pari vuotta sitten facebookin ja instagramin, huh miten paljon jäi puhelimen turha räplääminen. Ja itse koin somen melkeinpä pelkästään negatiivisen energian tuojana (paineet olla kaikessa paras, jne.)

Whatsapp jäi ja sillä laittelen viestejä perheenjäsenille ja kavereille sillointällöin mutta ei vaikuta elämääni juurikaan muuta kuin positiivisesti

Vierailija
7/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen aivan kyllästynyt someen.

Vierailija
8/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella kyllästynyt someen. Facebookiinkin on pakko kuulua, koska lähes kaikki harrastejärjestöt, pienet ravintolat, ym tiedottaa asioista, aukioloajoista, tapahtumista vain FBn kautta. Et voi osallistua mihinkään tai et saa selville vaikka kahvilan aukioloaikana jos et ole Facebookissa.

Monet ei viesti enää edes tekstiviestein vaan kirjoittaa pelkästään messengerin kautta.

Keskusteluja ei enää käydä siitä, mitä luki päivän lehdessä vaan mitä joku kirjoitti somessa. Huoh.

Olen aloittamassa uutta harrastusta. Heti käskettiin liittyä whatsappiin, jota en ole koskaan käyttänyt. Kun kaikki suunnittelu tapahtuu siellä.

Mistä te otatte ajan tuohon someen? Mulla ei ole aikaa eikä halua päivitellä sinne mitään tai kirjoitella johonkin tyhjänpäiväistä keskusteluihin. Joku jossain ryhmässä kysyy jotain triviaalia, esim kuinka usein pesette verhot. Ja sata ihmistä kirjoittaa aiheesta pitkät liirumlaarumit. En ymmärrä.

Vierailija
9/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin kaikki some-tilit kolme vuotta sitten. Ei kaduta yhtään. Jos ei palvelua saa ilman somea, niin kierrän ne kahvilat kaukaa. Kyllä sen kahvin saa muualtakin ja aukioloaikakin selviää.

Vierailija
10/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen somenjälkeisestä ajanjaksosta, jossa ihmiset ovat jo niin kyllästyneet siihen, etteivät enää ole mukana siinä. FB ym. ovat menneet konkurssiin kun käyttäjämäärä on romahtanut ja katsotaan kieroon jos joku vielä käyttää somea.

Vierailija
11/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistin kaikki some-tilit kolme vuotta sitten. Ei kaduta yhtään. Jos ei palvelua saa ilman somea, niin kierrän ne kahvilat kaukaa. Kyllä sen kahvin saa muualtakin ja aukioloaikakin selviää.

Joo. Joillain ketjuilla on nettisivut. Mutta tykkään käydä pienissälä kahviloissa, jotka monet sijaitsee niin syrjässä, että haluan etukäteen tietää, onko auki vai otanko kävelyretkelle termarin ja eväät.

Vierailija
12/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää. Niin paljon negatiivioita, että huh. Ja kiinnostaako oikeasti, jos joku sienimetsässä. Niin on tällähetkellä moni muukin. Ystävän viesti tai soitto kännyyn metsästä ilahduttaa enemmän kuin kuva jossain facebookissa.

Vierailija
13/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitteleeko/viestittääkö esim. Facekaverit sulle? Jos ei niin mitä hittoa edes facelistalla kaverina, jos ei muu yhteys pelaa?

Vierailija
14/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään ymmärrä miksi esim media huomioi somekansan puheita?? Suurin osa jotain katkeria trolleja ja tästä uutisoidaan suurilla otsikoilla?

Jos itse olisin päätoimittaja, en antaisi näille mitään näkyvyyttä. Samoin joso lisi yrittäjä, ei voisi some-kommentit yrityksestäni vähempää kiinnostaa.

Vierailija
15/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella kyllästynyt someen. Facebookiinkin on pakko kuulua, koska lähes kaikki harrastejärjestöt, pienet ravintolat, ym tiedottaa asioista, aukioloajoista, tapahtumista vain FBn kautta. Et voi osallistua mihinkään tai et saa selville vaikka kahvilan aukioloaikana jos et ole Facebookissa.

Monet ei viesti enää edes tekstiviestein vaan kirjoittaa pelkästään messengerin kautta.

Keskusteluja ei enää käydä siitä, mitä luki päivän lehdessä vaan mitä joku kirjoitti somessa. Huoh.

Olen aloittamassa uutta harrastusta. Heti käskettiin liittyä whatsappiin, jota en ole koskaan käyttänyt. Kun kaikki suunnittelu tapahtuu siellä.

Mistä te otatte ajan tuohon someen? Mulla ei ole aikaa eikä halua päivitellä sinne mitään tai kirjoitella johonkin tyhjänpäiväistä keskusteluihin. Joku jossain ryhmässä kysyy jotain triviaalia, esim kuinka usein pesette verhot. Ja sata ihmistä kirjoittaa aiheesta pitkät liirumlaarumit. En ymmärrä.

Tämä:

Juuri tämä.  Monet seurakunnatkin ilmoittelevat tilaisuuksistaan vain jossain somessa.  Kuitenkin seurakuntiin kuuluu paljon vanhempaa väkeä joka ei edes omista älylaitteita. Syrjintää tämäkin. Nuoret pastorit haloo.

Vierailija
16/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä miksi esim media huomioi somekansan puheita?? Suurin osa jotain katkeria trolleja ja tästä uutisoidaan suurilla otsikoilla?

Jos itse olisin päätoimittaja, en antaisi näille mitään näkyvyyttä. Samoin joso lisi yrittäjä, ei voisi some-kommentit yrityksestäni vähempää kiinnostaa.

Tuo on oikeastaan medialta tosi epäammattimaista kun antavat suurta näkyvyyttä mielipiteille joiden kirjoittajien henkilöllisyyttä ei mitenkään vahvistettu.

Vierailija
17/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Somessa ihan liian helppo tehdä kaikenlaisia raivo-kampanjoita. Näille ei pitäisi antaa mediassa näkyvyyttä. Jos joku asia oikeasti aiheuttaisi raivoa, ihmiset voi järjestää vaikka mielenosoituksen missä ollaan fyysisesti paikalla. Someraivo ei ole mitään oikeaa raivoa.

Vierailija
18/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on pääosin tyhjänpäiväistä ajanhukkaa.

Voidaan puhua jopa somen olevan aikamme syöpä.

Vierailija
19/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasurimediat kuten YLE ja Sanoma ainakin käyttävät näitä aktiivisesti cancel kulttuurin ajamiseen jos some-kampanja edistaa vihervasuríaatetta. Vaikka siellä on vihervasúrien oma trolliarmeija kirjoittamassa.

Vierailija
20/21 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook rahastaa kaikilla klikkauksilla ja tiedoilla mainostajia. On se kivaa sinne laittaa kaikki yksityisasiat ja kavereidenkin asiat mainostajien saataville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän