Paras tyyny kaikissa asennoissa nukkuvalle.
Nukun kyljellä, vatsalla ja selällä. Mikä tyyny olisi paras. Niska niin kipeä että pimahdan kohta. Aamuisin varsinkin jäykkä ja päätä kivistää usein.
Mikä olisi hyvä tyyny? Saako jostain kokeeksi tyynyjä?
Kommentit (25)
Käy jäsenkorjaajalla.
Mikään tyyny ei sovi tuohon kaikkeen pyörimiseen. Mahallaan nukkuminen pahin asento kaikista niskalle, joutuu pinteeseen.
Anatomisesti muotoiltu Pirta- tyyny sittarista, n.15€. Kalliimpiakin olen kokeillut mutta tämä on ylivoimainen. Meillä käyttää muutkin.
Mulla on Tempurin Ombracio. Oli tyyris, mutta olen tyytyväinen.
Itse nukun enimmäkseen vatsalla ja kyljellä.
Mene asiantuntijaliikkeeseen ja pyydä myyjän apua. Varmaan niska tarvitsee enemmän tukea, jos kerran jumiin menee, mutta tarkempia vinkkejä saa pätevältä myyjältä. Tyynyyn kannattaa kyllä panostaa!
Muutama erikokoinen tyyny, joista valitsen puoliunessa aina sopivimmat eri asentoihin. Yksi pään alle, toinen sylityynyksi kylkiasennossa. Aamulla keräilen sitten lattialta ylimääräiset.
Tyynyn lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota myös hampaisiin. Aamuinen niskakipu/jumi voi joskus johtua myös hampaiden narskuttelusta.
Nämä nykyiset keskiverto untuvatyynyt ovat ihan kauheita. Alkuun tietysti mukavan pehmeä ja hyvä nukkua, mutta sanotaan kuukauden päästä sattuu päähän kun se on möyhennetty ja sellaista sa*tanan möykkyä ja kuoppaa.
Itse olen kovalla harjoittelulla päässyt eroon vatsallani nukkumiseen. Nyt ei ole ollut muutamaan vuoteen silmäluomien turvotusta. Turvotusta piti kaikin konstein häivyttää aamuisin jotta kehtasi lähteä töihin. Oli lusikkaa, teepussia pakastimessa, jäätävän kylmällä vedellä valelua sekä jotain voiteita.
Ratkaisuksi olen valinnut ison tyynyn, leveydeltä olisko 80cm. Selälläni "kuorsaan" vaikka mies sanoo kauniisti, että kehrään:) Leveä tyyny auttaa siinä etten pääse helposti unissani kääntyilemään. Herään aamulla suht`koht samassa asennossa selälläni tai puoliksi kylkiasennossa. Sängyssäni on myös mahdollisuus (kohottaa) säätää pääeyä /jalkopäätä. Sängyn säätö on omalla kohdallani loistojuttu.
Vierailija kirjoitti:
Muutama erikokoinen tyyny, joista valitsen puoliunessa aina sopivimmat eri asentoihin. Yksi pään alle, toinen sylityynyksi kylkiasennossa. Aamulla keräilen sitten lattialta ylimääräiset.
Kuullostaa melko levottomalle yölle. Eikö olisi kivempi, että olisi yksi sulle sopiva tyyny ja yön voisi käyttää nukkuen eikä tyynyjä vaihdellen?? o_O
Vierailija kirjoitti:
Nämä nykyiset keskiverto untuvatyynyt ovat ihan kauheita. Alkuun tietysti mukavan pehmeä ja hyvä nukkua, mutta sanotaan kuukauden päästä sattuu päähän kun se on möyhennetty ja sellaista sa*tanan möykkyä ja kuoppaa.
On muuten ihan kamalaa kun yöllä alat painimaan tyynyn kanssa ja aikainen aamuherätys. Ole siinä sitten. Voi herran jestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa melko levottomalle yölle. Eikö olisi kivempi, että olisi yksi sulle sopiva tyyny ja yön voisi käyttää nukkuen eikä tyynyjä vaihdellen?? o_O
Kukin tavallaan. Minä tarvitsen kaksi tai kolme tyynyä.
Hotellien tyynyt ovat just hirveitä, kun ne ovat liian isoja ja sellaisia ylipaksuja punkeroita. Parempi sellainen tyyny, joka vähän muovautuu oman kropan mukaan.
Kotona nukuttaa parhaiten.
Hyvä aloitus ap, uskoisin, että useilla nukkujilla on epämukava tyyny. Kukaan ei toistaiseksi ole osannut vastata ap:n kysymykseen. Muistaisin, että joskus olen kuullut, että postimyynnistä voi tilata tyynyjä kokeiltavaksi. Huono juttu on kuitenkin, että hygieenisistä syistä tyyny on suojattu muovilla. Tuskin nukkuja saa hyvää tuntumaa tyynystä nukkuessaan muovin päällä.
Monia sopimattomia tyynyjä olen itselleni ostanut, joten huonoja lähes unettomia öitä on myös tullut vietettyä. Ne tyynyt ovat sitten siirtyneet vierasvaraksi.
Asiantuntijoita olen myös hyödyntänyt mm. Instrumentarium, Stockann ja Unikulma, mutta nyt viimeisimmän ja toistaiseksi parhaan olen "löytänyt" ihan itse.
Minä nukun aina kyljellään ja tykkään melko paksusta tyynystä. Matala tyyny ei tunnu hyvältä ja vaikeaa nukahtaa sen kanssa ja saattaa tulla niskat kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kolme tyynyä käytössä. Kylkiasennossa muotoiltu, mahallaan ihan matala ja selällään ei tyynyä ollenkaan. Kyljellään nukkuessa yhtä halaan, niin pysyy ylempi olkapää kunnossa.
Yhtä täydellistä ei taida olla olemassakaan pyörijälle.
Minullakin on pari tyynyä, joista yksi on jalkojen välissä. Se on aika ratkaisevan tärkeätä nukkumisen kannalta. Tyynyinä on pari erilaista, on yksi anatominen lämpövaahtomuovinen tyyny, jota voi käännellä eri asentoihin. Se saattaa kuitenkin ihan randomilla aiheuttaa niskajumin. Sitten on vähän littanampi mutta silti muhkea tyyny, jota voi möyhiä eri asentoihin. Eli en minäkään ole löytänyt täydellistä tyynyä, joka sopisi sekä selällään että kyljellään nukkujalle. Se mitä olen huomannut, on että pitää harrastaa rankaa ja niska-hartia-selkä -linjaa tukevaa liikuntaa, eikä tietokoneella ollessa pidä riiputtaa päätä etukenossa. Omaa älypuhelinta minulla ei ole, mutta töissä olevaa joudun pitämään melko lailla pystyssä ja huolehtimaan siitä, ettei pää roiku rinnan päällä. Se vetää lihakset aika nopeasti jumiin ja niskajumi on taattu, nukkui sitten minkä tyynyn kanssa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Nukun kyljellä, vatsalla ja selällä. Mikä tyyny olisi paras. Niska niin kipeä että pimahdan kohta. Aamuisin varsinkin jäykkä ja päätä kivistää usein.
Mikä olisi hyvä tyyny? Saako jostain kokeeksi tyynyjä?
kyljellä, -> tempur ja tavallinen tyyny päällekkäin
vatsalla-> ei missään nimessä tyynyä, ei siis mitään
selällä-> tempur tyyny, (muisti sellanen)
-
Kaularangan nivelrikkoa ja välilevyn tyrää, jatkuvaa särkyä, aina. Siksi tarkkana.
Akanatyyny! Muutti elämäni. Ruskovilla ainakin myy, eikä ole kallis, jotain 40€.