Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pystyttekö kuulemaan ääniä (puhetta) nukkumaan mennessä.

kustaa
21.03.2017 |

Ite kun käyn nukkumaan ja oikein keskityn niin pystyn kuulemaan toisten puhetta. Täysin merkityksetöntä sisältöä kylläkin mutta ihan sujuvana virtana.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen. Tulee aika hauskojakin lauseita välillä, kirjoitan aina välillä ylös jos jaksan vielä nousta sen verran

Vierailija
22/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joskus kuulen juuri unen ja valveen rajamailla sujuvaa puhetta, mitään merkitystä kuulemissani lauseissa ei kuitenkaan ole. Saattaa siis olla ihan järjetöntä, tyyliin: "housut kaatui ja presidentti osti kultakatriinaa koska minulla on nälkä"

Joskus kuulen myös musiikkia.

Tämä on NIIIIIN tuttua. Tämä kummallisten sanojen pulppuava virta alkaa aina juuri ennen kuin nukahdan. Sellainen puoliunen horrosvaihe, johon päästessään tietää, että kohta olen unessa. Joskus nuorempana tilalla oli puheen sijasta todella kummallisia "videopätkiä", esimerkiksi eläimen muotoon leikattuja pensaita syömässä tikkukaramellia markkinoilla, ym.

Mä en kuitenkaan varsinaisesti "kuule" noita ääniä, se on tavallaan sellainen äänetön radiolähetys, joka tulee mun ajatusten taajuudelle. Päässä rullaa ajatuksia ja keskusteluja, jotka ei ole mun ajatuksia, en tunnista niitä ollenkaan.

Luulisin, että aivosi siinä purkaa taltioimaansa turhaa materiaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävisin juttelemassa psykiatrin kanssa, jos päässäni olevat äänet juttelisivat.

Ammattilaisille on itsestään selvää, että kaikki me "kuulemme ääniä". Se on vain niin tavallista, ettei suurin osa tiedosta sitä. Enkä nyt puhu mistään "tapa itsesi" -kuiskutteluista, vaan ihan normaalista asioiden prosessoinnista omassa päässä, äänihän siellä puhuu, eikö!

Vierailija
24/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuule ääniä, mutta alan nähdä kuvia. Jos uni ei tule, alan "houkutella" niitä kuvia ja kun alan nähdä niitä, tiedän että nyt olen nukahtamassa.

Vierailija
25/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Se on käsittääkseni ihan normaalia väsyneenä. Ei hätää :)

Vierailija
26/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä nuo äänet on juuri jonkun tietyn henkilön, ei siis kenenkä tahansa. Esim äidin tai vaimon...

Onko muilla samaa?

-Aloittaja

Vierailija
27/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis omasta päästä tulevaa puhetta kuulen. Läheskään aina en siinä onnistu mutta jos oikein keskityn niin siihen pystyn. Kuulostaa siltä että tulee jonkun suusta ei omasta päästä. Ja äänimuisti aika hyvä joten voin kuunnella kenen puhetta haluan. Läheisien ääniä yleensä kun niitä on kuullut eniten.

Myös hajumuisti itselläni hyvin kehittynyt. Joku haju vie heti muistoissa johonkin tiettyyn hetkeen.ap

Niin se hulluus vain alkaa pikkuhiljaa hiipien =D

Vierailija
28/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä sama ja usein kuulen joko oman äidin tai uutistenlukija Matti Röngän äänen. :)

Vierailija
29/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Ihana ja virkistävä keskustelu. Luulen että tuo on ihan normaali juttu. Varmaan tavallista parempaa mielikuvitusta vaatii.

Vierailija
30/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, vitsi miten hyvä kun on muita samanlaisia. Luulen että just tällaiset ihmiset on vähän älykkäämpiä (yhtään itseäni kehumatta:) ) tai omaavat muitakin kykyjä. Itselläni poikkeuksellinen kasvomuisti (häiritsevän hyvä, koska nimi muisti huono) sekä valokuvamuisti myös päänsärkytaipumusta samoin kuin sillä ainoalla tuntemallani kohtalotoverilla joka on oikeasti älykäs ja kouluttautunut hyvin korkeasti.

Vierailija
31/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus väsyneenä ja stressaantuneena en pysty nukkumaan, kun unen rajamailla kuulen puheääniä päästäni. Synnytyksen jälkeen oli pahimmat. Suvussani on skitsofreniaa, mutta minulla ei ikinä ole ollut oireita.

Ei ole ollut skitsofrenian oireita. Tota TOTA, niitähän sulla on justiin ollut. Surullista.

Vierailija
32/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen joo ääniä kun menen nukkumaan, mutta se johtuu siitä etten voi nukkua hiljaisuudessa tinnituksen takia. Laitan siis ihan tarkoituksella jotain soimaan ;).

Pään sisällä ääniä ei kyllä todellakaan kuulu, enhän kuule edes omia ajatuksiani. Ajatukseni ovat ennemminkin tekstiä, äänetöntä kieltä, joka soljuu mielessä eteenpäin. Mutta ääntä niillä ei ole, ei omaani eikä kenenkään vieraankaan. Nukahtaessa en yleensä aktiivisesti ajattele mitään, kuuntelen valitsemaani nauhoitetta.

Vierailija
33/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli lehdessä juttu siitä kuinka paljon on ihmisiä jotka kuulevat ääniä päänsä sisällä. Vain murto-osa näistä liittyy johonkin sairauteen eli teille parille huolestuneelle kommentoijalle; ei kaikki tähänkään ketjuun vastanneista sairasta skitsofreniaa...;)

Vierailija
34/36 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20v nainen enkä ole synnyttänyt eikä ole lääkkeitä. Kuulen myös ääniä päässäni, jos olen tosi väsynyt (esim valvonut edellisen yön) ja yritän nukkua. Äänet eivät puhu minulle vaan se on kuin olisi kaupassa ja kuuntelisi muiden puhetta. Joskus myös tuntuu et aivot ikäänkuin muljahtelisivat joka on todella häiritsevää. Näen myös kuvioita silmät kiinni ollessani, joskus todella pelottavia.

Vierailija
35/36 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 lisää vielä, että jos olen stressaantunut niin unen rajamailla tai muuten vaan silmät kiinni saatan nähdä erilaisia kuvioita. Mitä stressaantuneempi olen sitä selvemmin kuviot näen ja sitä tiuhempaan ne vaihtuvat. Kerran erään kriisitilanteen jälkeen näin koko yön silmät kiinni ollessani kasvoja jotka irvistelivät minulle tai olivat vihaisen näköisiä. Ne oli tosi aidon näköisiä, mielenkiintoista, että aivoni voivat luoda jotain sellaista.

Googlaa hypnagogia. Mulla on myös.

Vierailija
36/36 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on DID. Aluksi kuulin osieni puhetta vain unen ja valveen rajamailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi