Ihastus työkaveriin on raskasta, eikä mene ohi
Ei vaan mene ohi, vaikka vuoden olen jo odottanut että menisi... Olemme molemmat parisuhteessa. Olen aina ollut herkkä ihastumaan, eikä se tarkoita minun kohdallani sitä että en rakastaisi kumppaniani, tai että haluaisin vaihtaa hänet toiseen. Tällainen minä vaan olen. Tämän työkaverin kanssa vietän paljon aikaa yhdessä, sillä olemme samassa tiimissä ja hoidamme yhdessä tiettyjä tehtäviä. Usein vietän hänen kanssaan päivän aikana enemmän aikaa kuin oman mieheni. Tämä työkaveri on ystävällinen, huumorintajuinen, älykäs ja kaikin tavoin fiksu. Jos olisimme sinkkuja, olisin ehkä jo yrittänyt hurmata hänet omakseni, sillä tämä ihastus on kestänyt niin kauan. Nyt se ei luonnollisestikaan ole vaihtoehto.
En tiedä paljonko työkaveri pitää minusta. Tuntuisi kivalta ajatella, että hänkin olisi edes hieman ihastunut minuun, mutta se on naurettava ja typerä ajatus / toive. Miksi oikeasti haluaisin sellaista, kun tilanne on tällainen kuin on. Välillä tuntuu että ihastus laantuu, mutta aina se palaa takaisin. En ole sanallakaan vihjannut työkaverille että pitäisin hänestä mitenkään erityisesti, mutta välillä pelkään että kehonkieleni paljastaa miten asia on. Tai se, että väkisinkin puhun hänelle hieman eri tyyliin kuin muille. Ainakin itsestäni tuntuu siltä.
Olen oikeasti onnellinen parisuhteessani, vaikkei sitä kertomani perusteella ehkä uskoisi. On todella raskasta olla tällä tavoin ihastunut, kun se vaan jatkuu ja jatkuu eikä mene ohi. En voi vältelläkään tuota työkaveria, sillä tämä työ on minulle tärkeä.
Vertaistukea tai muita ajatuksia?
Kommentit (46)
Elämäsi kuulostaa raskaalta. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Samassa veneessä ollaan, jo kahdeksan vuotta!!!
Eikä mene ohi millään:( Tiedän että oma mieheni on 200 kertaa parempi mutta silti haaveilen elämästä tämän työkaverin kanssa. Miten tän saa pois??
Olin välillä muutaman vuoden eri työpaikassakin mutta en missään vaiheessa unohtanut ihastustani ja kun palasin, olin taas heti korviani myöten ihastunut. Ja pahinta on että niin työkaverikin minuun ja molemmat ollaan tahoillamme naimisissa.
Ajattele, että vastakappaleesi sattuu löytymään noin läheltä, eikä jostain kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo voin kertoa että ON tuplasti vaikeampaa... Joskus mietin että jos tää onkin rakkautta kun on kestänyt näin pitkään.... helpointa on silloin kun ei nähdä, saa edes hetken hengähtää tästä kiduttavan kutkuttavasta tunteesta. Siksi pyrin häntä töissä välttelemään mutta aina se ei onnistu ja sitte pyörii sukat jaloissa <3
Minulla ei ole töissä aikaa miettiä tuollaisia. Onneksi sinulla on.
En nyt oikein ymmärrä, mikä tässä on ongelma? Jos tunne kuluttaa, käsittelet sen tunteen. Jos taas haluat jotain konkreettista, voit vaikka aloittaa suhteen. Pakollista se ei kuitenkaan ole. Ihastus on vain tunne.
Yritä nyt vain päästä yli.