Vauvakuume kolmen lapsen äidillä ja
mies ei ole missään nimessä halukas enää lasta saamaan. Tämä kuume perustuu nimenomaan haluun saada pieni nyytti, muut lapset jo kasvaneet. Eli äidille hyvin tunnepohjainen asia. Mies näkee järkiperustelut, eli rahan ym. Ikäkin tulee jo kovin vastaan äidille, joten ei voi siirtää tulevaisuuteen. Kunka tämän saa pois äidiltä, asia on tuleduttanut vanhempien välejä kovasti?
Kommentit (51)
Niin, en tuota ikäeroa ole sillä tavoin miettinyt kun itselläkin on oman veljen kanssa ikäeroa 5v. Olen yli 40v en tiedä ehtisikö enää saada lasta. Ja se tietenkin lisää tätä paniikkia, että nyt tai ei koskaan enää. Ap
Tai tuo kuopus täyttää siis loppuvuodesta 5v, on nyt 4v. Ap
Kolme lasta on jo paljon, meillä aika samat ikäerot ja ne vaikeimmat vuodet olivat tuossa vaiheessa vielä edessä. Siis se, mitä nuoruusikä toi tulkessaan. Se vaihe vei voimat todella, nyt helpottanut. Teillä voi mennä helpostikin mutta hyvä muistaa ettei urakka ole ohi näitten jo olevien lasten kanssa.
En ole koskaan ymmärtänyt vauvakuumetta: tehdään aina uusi vauva kun edellinen on kasvanut ei-niin-söpöksi lapseksi... Ja tämä vanhempi viskataan heti hoitoon kun uusi ihq nyytti on syntynyt alkaa. Tämmöisiä itsekkäitä naisia ja miehiäkin on paljon.
No, joo jonkin verran. En vain voi oikeasti ymmärtää, että mikä voisi olla niin kamalaa yhdessä lapsessa lisää kun jo kolme on, siis miehelle. Itselle ei ole ekan syntymän jälkeen ollut isoa sopeutumista seuraaviin lapsiin. Ap
Ja opn tämä merkillinen ketju, tässä nämä lapset ovat jo isoja ja äiti vanha ja ei voi enää tehdä vauvaa. Noissa muissa ketjuissa tuon ikäiset ovat pieniä, ja yli 40v ei iole vanha, ja voi saada lapsenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja opn tämä merkillinen ketju, tässä nämä lapset ovat jo isoja ja äiti vanha ja ei voi enää tehdä vauvaa. Noissa muissa ketjuissa tuon ikäiset ovat pieniä, ja yli 40v ei iole vanha, ja voi saada lapsenkin.
On eri asia olla lapseton 40v joka haluaa edes sen yhden kun olla 40v joka on jo siennyt jo ihan tarpeeksi
No, se riippuu mistä asiaa katsotaan ja ketä on kirjoittamassa.
Keskitasoa, hoitoalan palkat molemmilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Keskitasoa, hoitoalan palkat molemmilla. Ap
Tuskin niillä tuloilla kannattaa neljättä tehdä.
Todella ärsyttävä nainen olet ja huono äitikin kaiken lisäksi. Meinaat piiloutua vauvasumun taakse lastesi murrosikää.
Puolisosi saattaa hyvinkin sanoa sinulle että sitten lähdet hakemaan uutta miestä kenen kanssa sen vauvan teet, me muut jäädään tänne. Mieti nyt herran jestas mikä elämässä on tärkeää: nämä rakkaat jotka jo ovat vai se että sinä saat olla maha pystyssä ja tissit levällään passattavana?
Minkä ikäiset mulla siten pitäisi olla, että olisi hyväksyttävää tehdä neljäs? Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset mulla siten pitäisi olla, että olisi hyväksyttävää tehdä neljäs? Ap
Oleellista tässä kokonaisuudessa on, että lisääntymiskumppanisi eli lastesi isä ei halua neljättä lasta.
Jätä koko poppoo ja lähde litomaan. Riko perhe ja teet sen nyyttisi sitten jonkun muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellista tässä kokonaisuudessa on, että lisääntymiskumppanisi eli lastesi isä ei halua neljättä lasta.
Jätä koko poppoo ja lähde litomaan. Riko perhe ja teet sen nyyttisi sitten jonkun muun kanssa.
Ja myös se että haluaa sen vauvan vaan siksi että ne muut lapset on kasvaneet sen vauva vaiheen yli. Ei halua lasta sen lapsen itsensä takia.
Mun mielestä tuossa on jo monta pientä lasta.
Vauvakuume on ihan normaalia hedelmällisen iän loppupuolella. Koita vaan kestää se! Sulla on tosi pieniä hoivattavia lapsia vielä. Käytä energiasi heihin.
Mietihän ap asiaa monelta kannalta. Nyt vaan jankkaat että kun SINÄ haluat vauvan taas.
Mies ei halua. Entä isommat lapset? Miten vauva vaikuttaisi heidän elämäänsä? Kotona olisi ehkä huutava vauva kun yrität lukea kokeisiin tai olla kavereiden kanssa (tiedän yhden 13 v joka vietti paljon aikaa kavereilla ja kirjastossa kun ei kestänyt vauvan itkua). Vanhempien aika ja voimat menee vauvan kanniskeluun ja hoitoon, isommat saa pärjätä jo Itsekin. Mies stressaa auton vaihtoa isompaan. Kulut lisääntyy, tulot pienenee. Joudutaanko säästämään isompien harrastuksista? Joutuuko asunnon vaihtaa isompaan neljännen lapsen myötä jatkossa vai kuka saa jakaa huoneen paljon nuoremman pikkusisaruksen kanssa... vaihtuisko lasten koulut tai kaveripiiri muutossa.
Lomamatkoilla joudutaan valitsemaan reissulohteita ja asioita pienin huomioon ottaen juuri kun kaikki lapset olisivat olleet jo kohtuullisen isoja ja kykeneviä nauttimaan samanliaisista lomapaikoista esim huvipuistoissa.
Entä jos uusi vauva ei olekkaan terve vaan esim mongoloidi. No silloinhan saattaisit saada pitkäksi aikaa "vauvan" joka tosin kasvaa mutta vaatii paljon hoivaa.
Eli koeta nyt kertoa muitakin näkökantoja kuin "minä nyt vaan haluan"...
Itse olen tuollainen iltatähti ja samoin mieheni. Siksi halusimme ehdottomasti kumpikin lapset pienellä ikäerolla ettei heidän tarvitsisi kärsiä pitkästä ikäerosta sisaruksiinsa.
En lähtisi enää tuohon vaiheeseen tekemään enempää. Ajattele lapsenkin kannalta. Tuolla ikäerolla (jos nyt laittaisitte alulle niin 6 vuotta) se iltatähti jäisi pakosti vähän yksinäiseksi. Menee pitkään ennen kuin pienimmällä olisi mitään yhteisiä juttuja isompien kanssa. Tai sitten pitäisi tehdä vielä kaksi lisää pienellä ikäerolla. Ja siihen miehesi varmastikaan ei enää suostuisi. Ja jaksaisitko sinäkään?