Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäinen, näkymätön nainen

Vierailija
21.03.2017 |

En ole koskaan ollut mikään flirttihirmu, enkä kaunotar. Siksi olenkin hämmentynyt siitä, miten ahdistavaksi koen sen että minusta on tullut näkymätön, keski-ikäinen nainen. kolmekymppiset, kivan näköiset miehet ja nuoret naiset katsovat lävitseni..

Jos katoaisin, moniko muistaisi nähneensä minut? :(

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä ihan totta. Useimmat naiset jotenkin putoavat kuvasta 35 ikävuodesta eteenpäin. Olen 31-vuotias mies, ja jotenkin vaikea kuvitella, että 41-vuotiaana seurustelisin nelikymppisen naisen kanssa.

Jos olet hoikka, fiksu ja lapseton, sinulla on kuitenkin vielä kaikki edellytykset olla haluttava.

Miten se lapsettomuus katuolemuksessa näkyy?

Tuskin mitenkään, mutta kun se käy ilmi, haluttavuus kokee ison kolauksen.

Tarkoitatko parisuhdemielessä? 

En ymmärrä, miten seksuaalinen haluttavuus olisi yhteydessä siihen, onko naisella lapsia. Eli ei kiinnosta yhden yön jutut naisen kanssa, jolla on lapsi? Missään tekemisissä et tämän lapsen kanssa olisi.

Jos näin, niin kuulut kyllä johonkin outoon pieneen vähemmistöön. 

Vierailija
22/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä ihan totta. Useimmat naiset jotenkin putoavat kuvasta 35 ikävuodesta eteenpäin. Olen 31-vuotias mies, ja jotenkin vaikea kuvitella, että 41-vuotiaana seurustelisin nelikymppisen naisen kanssa.

Jos olet hoikka, fiksu ja lapseton, sinulla on kuitenkin vielä kaikki edellytykset olla haluttava.

Aika moni nelikymppinen mies seurustelee edelleen nelikymppisen vaimonsa kanssa.. Mm. tuttavapiirissäni kaikki. Eräs mies otti tosin 10 vuotta vanhemman naisen eronsa jälkeen.

Entä sitten?

Sitä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat vain ja pelkästään ilkeältä naiselta, et mieheltä.

Olen ilkeä, koska olen samaa mieltä aloittajan kanssa?

Aloittaja ei puhu lapsista yhtään mitään. 

Jos olet mies, kuulostat mieheltä, joka ei saa naista mistään ikäluokasta. Oli lapsia tai ei. 

Vierailija
24/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostatko enemmän kolmekymppisiä, kivannäköisiä ihmisiä kuin ikätovereitasi? Millä tavalla kokemattomammat ja elämää vähemmän nähneet ihmiset ovat parempia kuin sinun ikäisesi?

Jos et pidä ulkonäöstäsi, tee asialle jotain. Et voi muuttaa itseäsi täysin eri näköiseksi ja "nuorennushoidot" 99% tapauksissa vain vievät rahat ja pahentavat tilannetta. Nuoruutta et saa takaisin vaan yrittämällä liikaa voit korkeintaan saavuttaa "epätoivoinen keski-ikäinen yrittää liikaa"-lookin.

Paljon voit kuitenkin tehdä, esimerkiksi ryhtyä hyvinhoidetuksi naiseksi joka näyttää ikäisekseen kauniilta ja itseään arvostavalta. Se look ei ole kiinni siitä roikkuuko naama luonnollisesti, onko painoa kertynyt tms. vaan yksinkertaisesti siitä panostatko itseesi. Kuulostaa siltä että väheksyt itseäsi etkä oikein hyväksy sitä ettet olekaan kuollut nuorena vaan näyttää siltä että pääset kokemaan vanhenemisen.

Miksi käytät värittömiä ja mustia vaatteita jotka saavat useimpien ihon näyttämään entistä sameammalta? Mikset valitse kaunista ja värikästä, vaikka netistä tilaamalla jos kaupasta ei löydy? Meikkisi kuulostaa ihan kivalta arkimeikiltä, mutta ehkä voisit etsiä silmänalusille hyvän nestemäisen peittovoiteen (MACilta löytyy erittäin hyvä, hintahaitarin toisesta päästä Essencelläkin on hyvä). Hiuksesikin kuulostavat olevan ihan ok. Älä enää värjää, vaan keskity palauttamaan hiusten hyvä kunto hellällä luonnonmukaisella hoidolla.

Osta muutama kaunis (aito) koru ja huivi, niillä saat piristettyä pukeutumista paljon vaikka vaatteesi olisivat simppeleitä. 

Ennen kaikkea: nauti elämästä, noudata perusterveellisiä elämäntapoja niin hyvin kuin voit, ilahduta itseäsi usein. Jos olet vakuuttunut siitä että elämä on ohi ja kaikki arvokas menetetty, se näkyy sinusta kauas samoin kuin sekin jos ajattelet että maailma on kiinnostava paikka jossa on vielä paljon kivaa koettavaa.

Vierailija
25/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se lapsettomuus katuolemuksessa näkyy?

Tuskin mitenkään, mutta kun se käy ilmi, haluttavuus kokee ison kolauksen.

Tarkoitatko parisuhdemielessä? 

En ymmärrä, miten seksuaalinen haluttavuus olisi yhteydessä siihen, onko naisella lapsia. Eli ei kiinnosta yhden yön jutut naisen kanssa, jolla on lapsi? Missään tekemisissä et tämän lapsen kanssa olisi.

Jos näin, niin kuulut kyllä johonkin outoon pieneen vähemmistöön. 

Mietin haluttavuutta kyllä vähän pidemmällä aikavälillä kuin yhden yön jutuissa – joissa niissäkin toki perunapellon näköiset vatsat, imetyslapaset jne. vähentävät haluttavuutta. Äitiys on vain tavattoman epäseksikästä ja lisääntyminen vastenmielistä. Halu on kuitenkin psykologinen juttu, ja siihen vaikuttavat etupäässä psykologiset seikat.

Vierailija
26/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mies, kuulostat mieheltä, joka ei saa naista mistään ikäluokasta. Oli lapsia tai ei. 

Aloittaja koki, että keski-ikäisenä hän katoaa kuvasta eikä ole enää (mesten) huomion kohteena. Ilmaisin tunnistavani ilmiön. Ymmärrän, että palstailet varmaankin lievittääksesi pahaa oloasi, mutta en oikein saa kiinni siitä, mitä ajattelet saavuttavasi hyökkäämällä minun kimppuuni tuollaisilla syytöksillä. Kuvitteletko ehkä, että pahoitan mieleni jostakin, mitä joku tuntematon kirjoittaa netissä?

Vierailija
27/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja koki, että keski-ikäisenä hän katoaa kuvasta eikä ole enää (mesten) huomion kohteena. Ilmaisin tunnistavani ilmiön. Ymmärrän, että palstailet varmaankin lievittääksesi pahaa oloasi, mutta en oikein saa kiinni siitä, mitä ajattelet saavuttavasi hyökkäämällä minun kimppuuni tuollaisilla syytöksillä. Kuvitteletko ehkä, että pahoitan mieleni jostakin, mitä joku tuntematon kirjoittaa netissä?

En ole tuo kenelle vastasit, mutta aika kauas vieviä mielipiteitä syydät ihmisten niskoille pelkkien muutamien vastausten pohjalta. Se ensimmäinen viittauksesi minun kommenttiini, joka kritisoi ajatustasi siitä, että yli 35-vuotiaat naiset ovat useimmiten ns. jättökamaa, oli itsessään niin loukkaava ja ilkeä, että sait vastaukseksi ihan sitä mitä ansaitsit. Ihme kitisijä olet. Ja jos olet nainen, häpeä.

Vierailija
28/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itkee, kun nuoremmat miehet eivät kiinnostu, ja toisaalta halveksii itseään vanhempia miehiä, jotka olisivat vielä kiinnostuneita.

Vierailija
29/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä oikeasti mitään merkitystä?

Minä kävelen kadulla ja mietin omia ajatuksiani. Ani harvoin kiinnitän huomiota keneenkään.

Vierailija
30/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostatko enemmän kolmekymppisiä, kivannäköisiä ihmisiä kuin ikätovereitasi? Millä tavalla kokemattomammat ja elämää vähemmän nähneet ihmiset ovat parempia kuin sinun ikäisesi?

Jos et pidä ulkonäöstäsi, tee asialle jotain. Et voi muuttaa itseäsi täysin eri näköiseksi ja "nuorennushoidot" 99% tapauksissa vain vievät rahat ja pahentavat tilannetta. Nuoruutta et saa takaisin vaan yrittämällä liikaa voit korkeintaan saavuttaa "epätoivoinen keski-ikäinen yrittää liikaa"-lookin.

Paljon voit kuitenkin tehdä, esimerkiksi ryhtyä hyvinhoidetuksi naiseksi joka näyttää ikäisekseen kauniilta ja itseään arvostavalta. Se look ei ole kiinni siitä roikkuuko naama luonnollisesti, onko painoa kertynyt tms. vaan yksinkertaisesti siitä panostatko itseesi. Kuulostaa siltä että väheksyt itseäsi etkä oikein hyväksy sitä ettet olekaan kuollut nuorena vaan näyttää siltä että pääset kokemaan vanhenemisen.

Miksi käytät värittömiä ja mustia vaatteita jotka saavat useimpien ihon näyttämään entistä sameammalta? Mikset valitse kaunista ja värikästä, vaikka netistä tilaamalla jos kaupasta ei löydy? Meikkisi kuulostaa ihan kivalta arkimeikiltä, mutta ehkä voisit etsiä silmänalusille hyvän nestemäisen peittovoiteen (MACilta löytyy erittäin hyvä, hintahaitarin toisesta päästä Essencelläkin on hyvä). Hiuksesikin kuulostavat olevan ihan ok. Älä enää värjää, vaan keskity palauttamaan hiusten hyvä kunto hellällä luonnonmukaisella hoidolla.

Osta muutama kaunis (aito) koru ja huivi, niillä saat piristettyä pukeutumista paljon vaikka vaatteesi olisivat simppeleitä. 

Ennen kaikkea: nauti elämästä, noudata perusterveellisiä elämäntapoja niin hyvin kuin voit, ilahduta itseäsi usein. Jos olet vakuuttunut siitä että elämä on ohi ja kaikki arvokas menetetty, se näkyy sinusta kauas samoin kuin sekin jos ajattelet että maailma on kiinnostava paikka jossa on vielä paljon kivaa koettavaa.

Hyvä kirjoitus. Kiitos!

ohis

Vierailija
31/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tehtävä on olla nuori, kaunis ja hedelmällinen. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
32/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaahan jokainen joskus näkyä, ei pelkästään miellyttävää.

Vierailija
33/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen tehtävä on olla nuori, kaunis ja hedelmällinen. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Kuten miehenkin, ei keski-ikäinen, harmaantunut, kaljamahainen lerppamuna. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
34/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kadonnut. Olen 46 v ja monet miehet iskevät, ihan tuntemattomat jopa, paras olo keskellä katua yhtäkkiä arkipäivänä.

He ovat toki omaa ikäluokkaani varmaan, kovasti nuoremmat miehet ovat näkymättömiä mulle nykyään. Itselläni on poika enkä voisi kuvitella olevani hirveästi nuoremman kanssa siksi.

Kai tyylinikin on ihan ok, oikeastaan rohkeampi kuin nuorena oli. Pelkäsin nuorena näyttää naiselliselta ja näyttävältä, nykyään olen itsevarmempi ja sinut itseni kanssa. Tukka on samanlainen pitkä ja vaalea kuin ennen ja tietty sellainen erottuu. Ja fyysisesti olen paremmassa kunnossa, koska kuntoilen enemmän.

Ota ap kesäprojekti, kaavata sinulle sopiva kampaus, hankkiudu parempaan kuntoon fyysiseati ja kivempia nuorekkaampia vaatteita. Ja jotain henkistä virkistystä, mikä pala nuoren elämänasenteen - uusi harrastus, romanssi rms jotain uutta ja jännää elämään!

Vierailija
35/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelin kun vaatekaupoissa ja monissa muissa paikoissa ei enää saanut palvelua ja tuota näkymättömyyttä. Minua valistettiin, että se kuuluu keski-ikäisten naisten elämään.

Vierailija
36/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väri häviää keski-iässä. Alapa laittaa kulmiasi ja laittamaan meikkivoidetta.

Joo, maalaa mustat siittiöt tussilla otsaan. Laita myös huuliin 1 dl täytettä ja olet tosi jees ja in ja nuorekas.

Vierailija
37/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mää koen taas tän näkymättömyyden jotenkin helpottavaa - ei sillä, että koskaan mikään kaunotar olisin ollut, mutta nykyään sulaudun hyvin tähän keski-ikäisten tätien massaan. Olen kaiken lisäksi lopettanut vähänkin meikkaamiseni ja hiusten laiton / värjäämisen ja pukeudun hyvin huomiota herättämättömästi.

Vähän noi roikkuvat posket ahdistaa itseä, mutta yritän sopeutua asiaan.

Ja pidän kyllä huolen itsestäni - syön terveellisesti ja harrastan paljon liikuntaa, tänäänkin ollut jo spinningissä ja salilla, en myöskään juo tai polta.

Vierailija
38/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenelle vastasit, mutta aika kauas vieviä mielipiteitä syydät ihmisten niskoille pelkkien muutamien vastausten pohjalta. Se ensimmäinen viittauksesi minun kommenttiini, joka kritisoi ajatustasi siitä, että yli 35-vuotiaat naiset ovat useimmiten ns. jättökamaa, oli itsessään niin loukkaava ja ilkeä, että sait vastaukseksi ihan sitä mitä ansaitsit. Ihme kitisijä olet. Ja jos olet nainen, häpeä.

Reaktiosi kertoo enemmän omista epävarmuuksistasi kuin siitä, mitä viestissäni lukee. Sen voi jokainen tarkistaa ensimmäiseltä sivulta. Itse en ainakaan muista kirjoittaneeni jättökamoista yhtään mitään.

Vierailija
39/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kans helpotus olla näkymätön. Ihan tarpeekseni sain miesten ahdistelusta ja kuolaamisesta.

Vierailija
40/85 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli yleensä vanhenee mukana eli kyllä ne oman ikäiset naiset kummasti näyttää hyvännäköisiltä sitten sitä mukaa kun vanhenet.