G: Ostaisitko toiselle ihmiselle kuukautissuojia?
Eilen tuntui menevän monella ihmisellä kovin tunteisiin, kun muutaman mamman mies osti heille tamponeja.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkkumies, joten asia ei koske minua, kukaan ei pyydä minua niitä ostamaan, mutta eikö hameväki voi ostaa niitä ns. varastoon menkattomana aikana? Silloin tulee ainakin ostettua oikeanlaisia, eikä miehen tarvitse siellä sidehyllylle pähäillä hoo moilasena, että mitä sitä nyt pitikään ostaa ja missä ne on.
Ai loppuelämän tarpeiksi kerralla? Pitäähän sitä varastoa joskus täydentää. Ei tässä kysytty voiko mies ostaa naiselle kuukautissuojia JUURI SILLOIN kun naisella on kuukautiset. Jos on miehen vuoro mennä kauppaan kun varasto on tyhjä, niin mieskö ei voi niitä ostaa, vaan pitää siirtää ostaminen naisen kauppavuorolle?
Eikö nainen voi aina omalla kauppavuorollaan ostaa niitä (tai esim. joka toisella kauppavuorollaan, riippuu kuinka paljon niitä sattuu menemään), niin silloin varasto ei pääse ehtymään? Minä ainakin ostan paskapaperia varastoon.
Eli sä et ole täysi-ikäiseksi tultuasi eli sen jälkeen kun äiti ei ole susta enää vastuussa, koskaan pyytänyt keneltäkään mitään palvelusta? Ihan kaiken olet tehnyt itse?
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkkumies, joten asia ei koske minua, kukaan ei pyydä minua niitä ostamaan, mutta eikö hameväki voi ostaa niitä ns. varastoon menkattomana aikana? Silloin tulee ainakin ostettua oikeanlaisia, eikä miehen tarvitse siellä sidehyllylle pähäillä hoo moilasena, että mitä sitä nyt pitikään ostaa ja missä ne on.
En tiedä ketään, joka ei ostaisi niitä siteitä ja tamponeja varastoon menkattomana aikana, mutta kun sitäkin varastoa pitää täydentää vähintään kerran kuukaudessa. Loppuelämän ajaksi mulla ei ole tilaa varastoida tamponeja, eikä varmaan varaakaan ostaa sen puoleen.
Meillä ostetaan mitä kauppalapussa lukee (myös henkilökohtaiset hygieniatuotteet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai loppuelämän tarpeiksi kerralla? Pitäähän sitä varastoa joskus täydentää. Ei tässä kysytty voiko mies ostaa naiselle kuukautissuojia JUURI SILLOIN kun naisella on kuukautiset. Jos on miehen vuoro mennä kauppaan kun varasto on tyhjä, niin mieskö ei voi niitä ostaa, vaan pitää siirtää ostaminen naisen kauppavuorolle?
Eikö nainen voi aina omalla kauppavuorollaan ostaa niitä (tai esim. joka toisella kauppavuorollaan, riippuu kuinka paljon niitä sattuu menemään), niin silloin varasto ei pääse ehtymään? Minä ainakin ostan paskapaperia varastoon.
Joo, voin omalla kauppavuorollani ostaa kaiken mitä itse tarvitsen, ja mies voi sitten omalla vuorollaan ostaa kaikki omat juttunsa. Mutta miksi olisin parisuhteessa, jossa asioiden tekeminen toisen vuoksi on noin hankalaa? Yhtä hyvin voisi elää yksin, jos ei kerran halua mitenkään ottaa toista huomioon.
Kyllä minä ainakin, jos olisin parisuhteessa, ostaisin ns. omat juttuni omalla kauppavuorollani, kuten partavaahdon (jos sellaista sattuisin käyttämään) tai vaikkapa lempi hammastahnamerkkini, jos käyttäisin puolison kanssa eri merkkiä.
Etkä koskaan toisi puolisollesi esim. hänen pyytämäänsä karkkipussia kaupasta? Ei ihme, että olet sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kaikki ei lajittele kaupassa käyntiä miesten ja naisten vuoroihin kuin kerrostalon saunavuoroja konsanaan. Meillä yleensä se käy kaupassa, joka pääsee ensin töistä/koulusta, oli mitä sukupuolta tahansa, ja ostetaan kyllä ihan ristiin kaikki tamponit ja partavaahdot.
Vierailija kirjoitti:
No meillä on tapana, että se joka on kauppavuorossa, ostaa kaiken mitä sillä kerralla tarvitaan, oli se sitten miehelle dödöä, tupakkaa tai saunakaljaa tai mulle siteitä. Miehelläni ei ole vielä kertaakaan ollut ongelmia löytää oikeanlaisia siteitä, koska tietenkin kerron mitä tarvitsen. Samalla tavalla mä osaan ostaa miehelle oikeanlaista dödöä, kun hän kertoo mitä haluaa.
Tietysti voisimme tehdä niin, että kumpikin ostaisi omat tarpeensa itse ja koittaisi muistaa ennakoida kaikkea, mutta emme näe tarpeelliseksi tehdä elämästä sillä tavoin hankalampaa. Asiat kun hoituvat helpommin näin, että kumpikin ostaa sitä mitä tarvitaan riippumatta siitä, kenelle se tulee. Erikseen itsellemme ostamme sitten sellaiset tuotteet, joita ei tavallisesta kaupasta saa, mutta kyllä nämä perustuotteiden ostaminen sujuu ongelmitta molemmilta. Tällä systeemillä kummankaan ei tarvitse stressata, että muistiko nyt varmasti ennakoida kaiken mahdollisen.
Milloinkas mammat muka ostavat partavaahtoja miehilleen? En usko hetkeäkään tähän väittämään.
Partavaahtopullo muuten kestää jopa puoli vuotta, ja sillä verukkeella maksatatte tupponne miehillä?
Itsenäiset, omillaan toimeentulevat, rohkeat ja voimakkaat naiset? Ja tupot pitää kuitenkin maksattaa miehillä. Huvittavaa. Mitenkäs ne ensitreffien kustannukset menee ketjun loisien mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Milloinkas mammat muka ostavat partavaahtoja miehilleen? En usko hetkeäkään tähän väittämään.
Partavaahtopullo muuten kestää jopa puoli vuotta, ja sillä verukkeella maksatatte tupponne miehillä?
Itsenäiset, omillaan toimeentulevat, rohkeat ja voimakkaat naiset? Ja tupot pitää kuitenkin maksattaa miehillä. Huvittavaa. Mitenkäs ne ensitreffien kustannukset menee ketjun loisien mielestä?
Onpa väsynyttä, vähän nyt enemmän yritystä peliin niin joku saattaa tähän tarttuakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen tulisi maksaa naisen henkilökohtaiset hygieniatarvikkeet? Mammoilla on elämänhallinta hukassa jos eivät osaa tiedossa olevaa vuotoaan ennakoida. Ilmeisesti ostavat paskapaperiakin vasta viimeisen palan käytön jälkeen?
Nyt on 2kk ollut vuotoa putkeen. Sori etten osaa arvioida milloin loppuu enkä myöskään halua samasta syystä ostaa vuoden tarpeiksi etukäteen. Tästä kun loppuvat, niin mahdollisesti katsos loppuvat pariksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen tulisi maksaa naisen henkilökohtaiset hygieniatarvikkeet? Mammoilla on elämänhallinta hukassa jos eivät osaa tiedossa olevaa vuotoaan ennakoida. Ilmeisesti ostavat paskapaperiakin vasta viimeisen palan käytön jälkeen?
Nyt on 2kk ollut vuotoa putkeen. Sori etten osaa arvioida milloin loppuu enkä myöskään halua samasta syystä ostaa vuoden tarpeiksi etukäteen. Tästä kun loppuvat, niin mahdollisesti katsos loppuvat pariksi vuodeksi.
Ja kahteen kuukauteen et ole siis käynyt itse kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voin omalla kauppavuorollani ostaa kaiken mitä itse tarvitsen, ja mies voi sitten omalla vuorollaan ostaa kaikki omat juttunsa. Mutta miksi olisin parisuhteessa, jossa asioiden tekeminen toisen vuoksi on noin hankalaa? Yhtä hyvin voisi elää yksin, jos ei kerran halua mitenkään ottaa toista huomioon.
Kyllä minä ainakin, jos olisin parisuhteessa, ostaisin ns. omat juttuni omalla kauppavuorollani, kuten partavaahdon (jos sellaista sattuisin käyttämään) tai vaikkapa lempi hammastahnamerkkini, jos käyttäisin puolison kanssa eri merkkiä.
Parisuhteissakin on erilaisia käytäntöjä jo erilaisista elämäntilanteista johtuen.
Me olemme lapseton, kaupunkialueella asuva pariskunta. Kauppoja on lähistöllä useita ja käymme molemmat monta kertaa viikossa kaupassa. Yleensä ostamme itse omat hygieniatuotteemme, eikä tässä olekaan mitään ongelmaa, koska jos jotain unohtuu, lähin marketti on sadan metrin päässä.
Paras ystäväni on kahden pienen lapsen äiti, asuvat maaseudulla. Ystäväni on lasten kanssa kotona ja lähimpään isompaan kauppaan on 11 km matkaa. Perheen ainoa auto on miehen käytössä työmatkojen takia. Heidän perheessään järkevin vaihtoehto on se, että mies hoitaa käytännössä kaikki kauppareissut yksin. Näin ollen heillä on käytäntönä se, että mies ostaa kaupasta samalla myös sen mitä vaimonsa ja lapsensa tarvitsevat. Jo yksistään siksi, että kauppa on kaukana, ei olisi järkevää nipottaa siitä, että ei vaan tarvitse ostaa mitään sellaista mitä ei itse käytä.
Minun vanhempani: isä on virkeä eläkeläinen ja intohimoinen amatöörikokki. Äiti on vielä työelämässä. Heillä on kotityöt jaettu mm. osaamisen ja ajankäytön mukaan. Tästä syystä isäni hoitaa lähes kaikki kauppareissut ja ruuanlaitot. Ne ovat kotitöistä hänen vahvuus- ja vastuualueitaan. Hän ostaa myös äidilleni hygieniatuotteita tarvittaessa.
Mieheni vanhemmat: anoppi on työtön ja appi kolmevuorotyössä. Anoppi huolehtii kauppareissut, ruuanlaitot ja lähes kaikki muutkin kotityöt. Ostaa miehelleen partavaahdot, terät, dödöt, suihkugeelit, hammastahnat ja saunaoluet.
Eräs ystäväperheemme: Molemmat vanhemmat päivätyössä ja yksi kouluikäinen lapsi. Käyvät koko perheen voimin kaupassa 2-3 kertaa viikossa. Ostavat yhdessä kaiken tarvittavan.
Minusta jokainen näistä käytännöistä on kyseisen pariskunnan ja heidän elämäntilanteensa huomioiden järkevä ratkaisu. Tälläkään palstalla jostain syystä kukaan ei syytä miehiä toistaitoisiksi lompakkoloisiksi, jotka pitäisi asettaa holhouksen alle, jos heidän vaimonsa huolehtivat pääasiassa kaupassakäynnit ja ostavat samalla miehenkin tarpeet. Säännöllisesti kuitenkin naisten hygieniatuotteet, erityisesti nämä "v*ttutupot" herättävät suunnatonta raivoa ja närkästystä koko mies sukukunnan puolesta, jos ja kun jotkut miehet suostuvat sellaisia vaimoilleen ja tyttärilleen ostamaan. Käsittämätöntä.