Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pian lääkäriin korkeahkon verenpaineen takia?

Vierailija
20.03.2017 |

Paineet n.140/100, päätä särkee, huimaa ja korvissa 'humputtaa'... Auttaako lepo?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus otsikon kysymykseen, kohonneen verenpaineen takia.

Vierailija
2/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa muutama päivä säännöllisesti ja mene lääkäriin viikon sisällä mittaustulosten kanssa. Muista, että aina yhdellä istumalla mittaat 2-3 kertaa peräjälkeen ja esim. 3-4 kertaa päivässä.

Sitten kirjaat ylös myös muut tekemiset niinä päivinä, ootko juonut kahvia tai alkoholia tai harrastanut liikuntaa. Näin saat jo ekasta lääkärikäynnistä enemmän hyötyä kuin vaan menemällä sinne ja saamalla tämän saman tehtävän ja uuden ajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mittaa viikko ja mene seuraavalla viikolla. Ei toi niin paha ole, että olis kova kiire.

Vierailija
4/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin päätä särkee ja huimaa, mutta mulla on alhainen verenpaine. Mittasin työterveyshoitsun ohjeesta 1-2 viikkoa aamuin illoin ja aina 2 mittausta kerrallaan ja keskiarvo oli 90/67. Luulin päänsärkyni johtuvan korkeasta verenpaineesta kun mulla on sukurasitetta ja ikää nyt 42. 

T.2&3

Vierailija
5/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele raittiissa ulkoilmassa ja panosta ruokaan. Ennen lääkäriin menoa. Ei se lääkäri muuta tee kuin tyrkkää pilleripurkin kouraan.

Vierailija
6/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mittaillut verenpainetta jo viikon ajan, oireita ollut kauemmin. Epäilen syyksi e-pillereitä jotka aloitin pari kuukautta sitten vaikka niiden ei pitäisi nostaa verenpainetta. Noin vuosi sitten lopetin eri merkkiset pillerit lääkärin käskystä kohonneen verenpaineen takia.

Ap

Vierailija
7/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5, kohonnut verenpaine, etenkin pitempään jatkuneena vaatii lääkehoitoa. Menin huomattavasti kohonneiden arvojen kanssa kardiologian polille, heti aloitettiin lääkitys, en halunnut aivohalvausta ym.ikäviä lisäsairauksia. Kohonnutta verenpainetta pitää hoitaa ENNEN KOMPLIKAATIOITA. Nyt vointi on hyvä, ja verenpainelukemat ihanteelliset.

Vierailija
8/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota yhteys terveysasemallesi, vielä tänään. Kyseessä on vakavat oireet. Älä pitkitä, täällä kirjoittelevat ihmiset, jotka eivät faktoja tiedä.

Terkuin nro 7

Vierailija
9/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sovi mitkään pillerit enkä ole teini-iän jälk hormoneja syönytkään. Yksityispuolen gynekologi tarttui kohonneisiin rr-lukemiini huomiota ollessani teini. Orloc-verenpainelääkitys ollut iänkaiken, hyvin pieni annostus eli 5mg/vrk.

Verenpainetauti on hiljainen tappaja, usein oireetonkin.

Vierailija
10/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ota yhteys terveysasemallesi, vielä tänään. Kyseessä on vakavat oireet. Älä pitkitä, täällä kirjoittelevat ihmiset, jotka eivät faktoja tiedä.

Terkuin nro 7

Tämän teen, tosin työterveyteen otan yhteyttä.

Vierailija
11/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei sovi mitkään pillerit enkä ole teini-iän jälk hormoneja syönytkään. Yksityispuolen gynekologi tarttui kohonneisiin rr-lukemiini huomiota ollessani teini. Orloc-verenpainelääkitys ollut iänkaiken, hyvin pieni annostus eli 5mg/vrk.

Verenpainetauti on hiljainen tappaja, usein oireetonkin.

Minä ehdin syödä pillereitä melkein 10 vuotta ennen kuin verenpaine alkoi nousta, vuoden olin ilman pillereitä (kokeiltiin kierukkaa) mutta nyt kun aloitin eri merkkiset niin alkoi paineet taas nousemaan.

Vierailija
12/12 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin nro 7

Tämän teen, tosin työterveyteen otan yhteyttä.

Oikein hyvä. Kerro oireesi, ja kuinka pitkään ovat jatkuneet. Minulle oli korkea verenpaine tehnyt muutoksia, jotka näkyivät sydämen ultrassa. Menin viimeisillä voimilla, Kelataksilla, on jäänyt elävästi mieleen.