G: Ostaisitko toiselle ihmiselle kuukautissuojia?
Eilen tuntui menevän monella ihmisellä kovin tunteisiin, kun muutaman mamman mies osti heille tamponeja.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen tulisi maksaa naisen henkilökohtaiset hygieniatarvikkeet? Mammoilla on elämänhallinta hukassa jos eivät osaa tiedossa olevaa vuotoaan ennakoida. Ilmeisesti ostavat paskapaperiakin vasta viimeisen palan käytön jälkeen?
Ja sinun mielestä miehen ei kuulu millään tavalla osallistua esimerkiksi e-pillereiden kustannuksiin?
Jos vaimo pyytää tuomaan kuukautistarvikkeita ja antaa tarkat speksit, niin ei minun talous kaadu niiden ostamiseen. Kyllä hänkin tuo minulle esimerkiksi saunajuomaa kaupasta, jos pyydän.
Olen ostanut monesti, sekä vaimolle että tyttärille.
t.mies
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen tulisi maksaa naisen henkilökohtaiset hygieniatarvikkeet? Mammoilla on elämänhallinta hukassa jos eivät osaa tiedossa olevaa vuotoaan ennakoida. Ilmeisesti ostavat paskapaperiakin vasta viimeisen palan käytön jälkeen?
Olet varmaan tottunut runkkaaja koska haluat noin pitää omat ja muiden asiat tarkasti erillään.
Mukavammin tämä elämä sujuu kun huomioi joskus muidenkin tarpeita, silloin hekin huomioivat sinun.
t.mies
Vierailija kirjoitti:
Ai sulla se on rahasta kiinni. Käykö luonasi koskaan ketään kylässä? Piilotatko vessapaperit, että vieras joutuu hankkimaan omansa, eikä pyyhi persettään sinun ostamiin papereihin? Tuollainen nuukuus on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ostan jos on tarvetta ja pyydetään. Olen sinkkunainen ja olen ostanut siteitä ja tamponeita paitsi pikkusiskolleni myös yhdelle kaverilleni.
Tilaat usasta halvemmalla tai kiinasta?
No eipä ole käynyt pienessä mielessäkään alkaa jotain terveyssiteitä tilailemaan ulkomailta, kun ne niin näppärästi saa täältäkin ostettua ruokaostosten yhteydessä.
- se sinkkunainen
Eihän siinä ennakoimisen puutteesta ole kyse jos vaikka mies niitä siteitä/tamponeja ostaa.
Jos olen vaikka kipeänä juuri silloin kun olisin normaalisti ne siteet muutoin ostanut (eli juuri ennakoinut), niin silloin pyydän miehen niitä kaupasta tuomaan samalla kuin muutkin ostokset. Ettei unohdu vahingossa. Yleensähän ostamme ne yhdessä niin kuin kaikki muutkin päivittäistavarakaupan ostokset, kun kaupassa yhdessä käydään.
Harvemmin on tarvinnut ketään pyytää niitä ostamaan, mutta on niinkin käynyt. Itse olen käynyt kaverille ostamassa ja joskus nuorena äidillekin. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Totta ihmeessä. Olen ostanut ystävälleni raskaustestinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat nyt maksattavat kaiken muutenkin miehillään eivätkä itse ehdi aamusta iltaan palstailultaan edes kauppaan. Käteväähän se on palstamammoille, mies juoskoon ja maksakoon.
Kyllä, meillä yleensä mies käy kaupassa, laittaa ruokaa, siivoaa ja mitä nyt kotona tarvitseekaan tehdä. Ihan vain siksi että minä vain palstailen miehen raataessa. Vai olisikohan sittenkin syynä se että mies opiskelee 1–3 päivänä viikossa ja minä teen töitä viitenä päivänä viikossa 7:30–16:30 ja kerran viikossa 24 h työputken?
Valehtelia. Millään alalla ei ole 24 h työaikoja. Lompakko loinen huutelee valheita.....
valehtelia
lompakko loinen
Tämä kertookin kaiken tarpeellisen älystäsi. Hei, et ole vielä väittänyt, että on MIESVIHAA jos mies ostaa naiselle terveyssiteitä. Läpy läpy!
Kyllä minä olen ostanut aina kun on pyydetty, välillä on kyllä mennyt väärin, mutta kait tyhjää parempi?
M44
Juuei, meillä kummatkin käy erikseen kaupassa ostamassa myös omat ruuat ja vessapaperit. Huonekalujakin on kaksin kappalein ettei toinen kuluta toisen sohvaa yms. Asunnon jokainen huone on jaettu kahtia lattiaan vedetyllä liidulla. Sukupuolinen kanssakäyminen on kyllä joskus vähän hankalaa kun pitää tasapainoilla siinä viivan molemmin puolin, mutta kyllä tää muuten hyvin toimii kun kukaan ei pääse loisimaan!
Kun loppuraskaudessa kärsin paljon vatsavaivoista, kävi mieheni apteekissa hakemassa niin ummetuslääkettä kuin ilmavaivalääkettä useammankin kerran ja juuri ennen synnytystä vielä peräruiskeitakin.
Synnytyksen jälkeiseen jälkivuotoon olin varautunut ostamalla useammanlaisia yösiteitä, mutta mikään niistä ei tuntunutkaan hyvältä. Niin mies lähti kauppaan ostamaan samoja siteitä joihin olin jo sairaalassa tottunut.
Ei ole mies traumatisoitunut vaan ihan normaali on edelleen :)
Olen sinkkumies, joten asia ei koske minua, kukaan ei pyydä minua niitä ostamaan, mutta eikö hameväki voi ostaa niitä ns. varastoon menkattomana aikana? Silloin tulee ainakin ostettua oikeanlaisia, eikä miehen tarvitse siellä sidehyllylle pähäillä hoo moilasena, että mitä sitä nyt pitikään ostaa ja missä ne on.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkkumies, joten asia ei koske minua, kukaan ei pyydä minua niitä ostamaan, mutta eikö hameväki voi ostaa niitä ns. varastoon menkattomana aikana? Silloin tulee ainakin ostettua oikeanlaisia, eikä miehen tarvitse siellä sidehyllylle pähäillä hoo moilasena, että mitä sitä nyt pitikään ostaa ja missä ne on.
Ai loppuelämän tarpeiksi kerralla? Pitäähän sitä varastoa joskus täydentää. Ei tässä kysytty voiko mies ostaa naiselle kuukautissuojia JUURI SILLOIN kun naisella on kuukautiset. Jos on miehen vuoro mennä kauppaan kun varasto on tyhjä, niin mieskö ei voi niitä ostaa, vaan pitää siirtää ostaminen naisen kauppavuorolle?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kirjoitan kauppalistaan merkin + mahdolliset lisätiedot, ihan samalla tavalla kuin kaikkien muidenkin tuotteiden kanssa, jos pitää tuoda juuri sitä tiettyä. Mieheni osaa tuoda myös niitä ruokia, joita on ties kuinka montaa erilaista ja joita ei itse koskaan syö, miksi hän ei osaisi tuoda myös siteitä?
Lompakkolois-huutelija tännekin eksynyt.
Mitä loisimista se on jos toinen käy toiselle jotakin kaupasta hakemassa, oli se sitten kuukautissuojia tai maitoa. Jos ei samaan talouteen kuuluta niin silloin toki annetaan hakijalle rahaa mukaan. Tosin monestihan jos kyse on vain jostain pienestä ostoksesta, ei tarjottua rahaa tule edes otettua vastaan.
Ketjun naislapset tulisi asettaa holhouksen alaisiksi. Pyyhkiikö mies pyllynnekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai loppuelämän tarpeiksi kerralla? Pitäähän sitä varastoa joskus täydentää. Ei tässä kysytty voiko mies ostaa naiselle kuukautissuojia JUURI SILLOIN kun naisella on kuukautiset. Jos on miehen vuoro mennä kauppaan kun varasto on tyhjä, niin mieskö ei voi niitä ostaa, vaan pitää siirtää ostaminen naisen kauppavuorolle?
Eikö nainen voi aina omalla kauppavuorollaan ostaa niitä (tai esim. joka toisella kauppavuorollaan, riippuu kuinka paljon niitä sattuu menemään), niin silloin varasto ei pääse ehtymään? Minä ainakin ostan paskapaperia varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun naislapset tulisi asettaa holhouksen alaisiksi. Pyyhkiikö mies pyllynnekin?
Et ole tainnut koskaan olla parisuhteessa. Vaikka hyvähän se vain on, kävisi sääliksi ketä tahansa joka on tuollaisen mieslapsen saanut riesakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nainen voi aina omalla kauppavuorollaan ostaa niitä (tai esim. joka toisella kauppavuorollaan, riippuu kuinka paljon niitä sattuu menemään), niin silloin varasto ei pääse ehtymään? Minä ainakin ostan paskapaperia varastoon.
Joo, voin omalla kauppavuorollani ostaa kaiken mitä itse tarvitsen, ja mies voi sitten omalla vuorollaan ostaa kaikki omat juttunsa. Mutta miksi olisin parisuhteessa, jossa asioiden tekeminen toisen vuoksi on noin hankalaa? Yhtä hyvin voisi elää yksin, jos ei kerran halua mitenkään ottaa toista huomioon.
Tilaat usasta halvemmalla tai kiinasta?