Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhyelläkin kävelymatkalla hengästyttää ja hikoiluttaa, onko kuntoni ihan paska vai jossain vikaa?

Vierailija
20.03.2017 |

Ei välillä tarvitse kävellä kuin parisataa metriä niin hengästyttää, ja jossain vaiheesaa iskee kaamea tuskanhiki ja voimattomuus. Portaita kulkiessa kolmanteen kerrokseen hengästyttää. Olen perusterve 27v nainen.

Kommentit (189)

Vierailija
161/189 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta. Mulla oli yksi noista oireista siis mene verikokeeseen

Ja voi olla liikatoimintakin ihan yhtä hyvin. Etenkin tuo hien pukkaaminen viittaisi sinne suuntaan.

Jospa ensviikolla selviäisi jotain.

Ja yhdelle vierailijalle; oon normimitoissa. 178cm/67kg.

-ap

Vierailija
162/189 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla joku aika sitten oli kokoajan muuten ihan normi olo. Mutta kilometrinkin käveltyäni hengästyin ja ja voimat loppui tyystin. Tuskahiki tuli. Viikon sinnittelin ja menin lääkäriin. Endo oli tehnyt keuhkoon reijän. Mitään muita oireita ei ollut.

Ohhoh :O miten toivuit?

-ap

Ihan ok loppujen lopuksi. Tästä on nyt aikaa 3 vuotta. 5kk meni sairaalassa ja kylki on edelleen tunnoton leikkauksesta. Ei kiva.

Ei kiva :/ pääasia että toivuit!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/189 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset etsii syitä hormooneista,homeesta,miehistä.

Mutta tässäkin tapauksessa syy on ihan aloittajan huonossa kunnossa,ja se ei parane viikossa tai kahdessa.

PIkkuhiljaa lisätä rasitusta vaan, kyllä vuoden loppuun mennessä on jo ihan eri kunto.

Vierailija
164/189 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

triceps kirjoitti:

Mutta tässäkin tapauksessa syy on ihan aloittajan huonossa kunnossa,ja se ei parane viikossa tai kahdessa.

PIkkuhiljaa lisätä rasitusta vaan, kyllä vuoden loppuun mennessä on jo ihan eri kunto.

Haistapa kuule paska. Olin kuntotestauksessa ja ihmettelin siinä tolkutonta sykettä ja sinun sanoin testaaja totesi vaan kunnon olevan huono ja treeniä, treeniä. Onneksi tajusin mennä lääkäriin ja ekoilla labroilla löytyi ihan kunnollinen kilpirauhasen liikatoiminta. Saman tien betasalpaajat ja tyrazoli ja myöhemmin radiojodilla kilpirauhasen tuhoaminen. 

Olisko ero siinä, että naiset erottavat herkemmin, milloin kyse on huonosta kunnosta ja milloin taas sen huonon kunnon aiheuttaa joku ulkopuolinen tekijä. 

Vierailija
165/189 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

triceps kirjoitti:

No ei kyllä kuulosta normaalilta! Ap vaadit vaan kaikki mahdolliset kokeet! Ei pelkkä huono yleiskunto moista tee.

Vierailija
166/189 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Vierailija
167/189 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

triceps kirjoitti:

No ei kyllä kuulosta normaalilta! Ap vaadit vaan kaikki mahdolliset kokeet! Ei pelkkä huono yleiskunto moista tee.

Vaadin kyllä! Tässä on jo oma mielenterveyskin koetuksella.

-ap

Vierailija
168/189 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä.

Eij ole.

-ao

Vierailija
169/189 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

triceps kirjoitti:

Ei varmasti ole näin. Ap ei polta, eikä käytä alkoholia ja hoikka vartalo , 27v.

Minä tuon ikäisenä poltin, biletin paljon, söin mitä sattuu, eikä todellakaan ollut tuollainen olo.

Nyt on, mutta olen 51v. 27v perusterveen kunto ei romahda noin. Vaatisi kunnollisen parin viikon ryyppäämisen ja silloinhan se olisi pelkkä krapula.

Vierailija
170/189 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

triceps kirjoitti:

Ei varmasti ole näin. Ap ei polta, eikä käytä alkoholia ja hoikka vartalo , 27v.

Minä tuon ikäisenä poltin, biletin paljon, söin mitä sattuu, eikä todellakaan ollut tuollainen olo.

Nyt on, mutta olen 51v. 27v perusterveen kunto ei romahda noin. Vaatisi kunnollisen parin viikon ryyppäämisen ja silloinhan se olisi pelkkä krapula.

Onneksi ensiviikolla on lääkärille aika!

-ap

Vierailija
171/189 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhanen voisi selittää, jos syke korkea. Mutta tuo kaikki muukin sairastelu, eihän sulla ole kotona tai töissä sisäilmaongelmaa?

En oo töissä. Talo on alle 2v vanha kerrostalo, niin en usko että olisi sisäilmaongelmaa.

Syke äsken 100/min kun tulin koiran kanssa ulkoa 3krs rappuset ylös.

-ap

Mulla noi korkeat sykkeet ja hillitön hengästyminen (plus tosi alhainen verenpaine) arkiaskareissa johtui keuhkoveritulpasta. Mä toivuin ihan hyvin (viikko sairaalassa, kuukausi saikkua ja loppuikä lääkkeitä) kun ehdin lääkäriin ennen kuin tulppa veti kaiken tukkoon, mutta seuraavaan viikkoon en olisi elänyt.

Vierailija
172/189 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhanen voisi selittää, jos syke korkea. Mutta tuo kaikki muukin sairastelu, eihän sulla ole kotona tai töissä sisäilmaongelmaa?

En oo töissä. Talo on alle 2v vanha kerrostalo, niin en usko että olisi sisäilmaongelmaa.

-ap

Mulla noi korkeat sykkeet ja hillitön hengästyminen (plus tosi alhainen verenpaine) arkiaskareissa johtui keuhkoveritulpasta. Mä toivuin ihan hyvin (viikko sairaalassa, kuukausi saikkua ja loppuikä lääkkeitä) kun ehdin lääkäriin ennen kuin tulppa veti kaiken tukkoon, mutta seuraavaan viikkoon en olisi elänyt.

Kauanko sulla oli oireita? Ja miten todettiin?

-ap

Vierailija
173/189 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli kauppamatkalla samanlainen olo. Helpotti kotona kun heitin vaatteet pois, join vettä ja lepäsin.

-ap

Vierailija
174/189 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa huomenna selviäisi jotain.

-ap

Vierailija
175/189 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pyydän kilpirauhaskokeet, ferritiinin, hempan, ja no, mitähän siihen perusverenkuvaan lisäksi kuuluu.

-ap

Vierailija
176/189 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käyty. Labrakokeet määrätty.

-ap

Vierailija
177/189 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mulla samanlainen kokemus. Tai no Marevania söin sen puoli vuotta ja sitten lopetin. Tästä nyt 4 v aikaa.

Vierailija
178/189 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä labroja otetaan? Epäilikö lääkäri mitään tiettyä? Oliko asiallinen lääkäri?

Vierailija
179/189 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärissä käyty. Labrakokeet määrätty.

-ap

Pyydä lähete oikealle keuhkolääkärille ja lähete keuhkojen tt-kuvaan. Mulla oli samat oireet ja pahenivat vain, arvauskeskuksessa ei löydetty mitään vikaa, mutta vasta soitettuani itselleni ambulanssin kuntoni romahdettua syy löytyi. Kyseessä oli keuhkofibroosi

Vierailija
180/189 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä labroja otetaan? Epäilikö lääkäri mitään tiettyä? Oliko asiallinen lääkäri?

Oli tosi asiallinen ja mukava naislääkäri. Perusverenkuva, kilppari, sokerit ja jotain (ootan että lista tulee kanta.fi niin näen tarkemmin) ja EKG. Ei osannut sanoa mitään yksittäistä mikä voisi vaikuttaa.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi