Sanna Ukkola kirjoitti risumiehestä
Kommentit (57)
Tärkeä puheenvuoro ja naulankantaan sanottu somen negatiivisesta tehosta ja vaikutuksesta sekä joidenkin somehullujen omasta muiden kiusaamisen tarpeesta, siis aina jonkun yhden onnettoman yksilön kerrallaan.
Netissä roikkuvat kuin hämähäkit odottaen saalistaan ,ja kun lanka vähänkin värähtää,niin ei kun kiireesti kimppuun vaan.
Mun mielestä nää kaikki kohut ei ole samanlaisia keskenään. Risumies oli enimmäkseen vain jonnejen kohteena, Teriä haukkui aikuiset. Julkkisten kohuihin ei useinkaan liity mitään laitonta, kun sitten taas Axlin juttuun liittyy. Joskus taas kohuajat itse syyllistyy laittomuuksiin (rasistit ym). Poliitikon työhön kuuluu joskus kovakin palaute, mutta esim. missinä olemiseen ei ainakaan pitäisi kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nää kaikki kohut ei ole samanlaisia keskenään. Risumies oli enimmäkseen vain jonnejen kohteena, Teriä haukkui aikuiset. Julkkisten kohuihin ei useinkaan liity mitään laitonta, kun sitten taas Axlin juttuun liittyy. Joskus taas kohuajat itse syyllistyy laittomuuksiin (rasistit ym). Poliitikon työhön kuuluu joskus kovakin palaute, mutta esim. missinä olemiseen ei ainakaan pitäisi kuulua.
Missin julkisuuskuvaan liittyvät odotukset ja monen mielessä koko instituution kyseenalaistaminen luovat hyvin ristiriitaisia ennakkopaineita tuon roolin mediassa täyttäjälle.
Yleisöä ja ihmisiä ei nyt vain enää voi pakottaa johonkin 1950-luvun Armi Kuuselan aikojen kaltaiseen kollektiiviseen missihysteriaan ja palvontaan.
Sanna Ukkolan kirjoitus asettuu toiseen valoon, kun tietää, että hänen miesystävänsä on Hommafoorumin perustaja. Foorumi, jossa eri mieltä olevia ihmisiä vihataan avoimen intohimoisesti ja kiusataan kaikin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Missi osallistuu kisoihin että hänen ulkonäköään arvostellaan ja jos missillä on iso nenä eikä muutenkaan ole kaunis niin se pitää voida sanoa.
Missikisat voidaan puolestani lopettaa ja eikä ainakaan kenenkään ole pakko osallistua.
Tapaus vähän samanlainen kuin Axl Smithillä. Smithin teot olivat väärin, mutta se julkinen nöyryytys oli/on liian kova rangaistus. Eipä tuota olisi saanutkaan pidettyä salassa kun media kaivoi kaikki tiedot esiin kansalaisten mässäiltäviksi.
Teri Niitti ei pyytänyt oikeasti anteeksi.
Hänen tölväisynsä oli sitä luokkaa että olisi pitänyt tajuta pyytää anteeksi omat "kasvonsa" menettäen. Hän varjeli homotaustayhteisöä ja se ajoi reilun anteeksipyynnön edelle.
Aikuiset ovat pahempia kiusaajia netissä anonyymina kun lapset päin naamaa! Täällä helppo haukkua kun toinen ei voi puolustautua!
Vierailija kirjoitti:
Teri Niitti ei pyytänyt oikeasti anteeksi.
Hänen tölväisynsä oli sitä luokkaa että olisi pitänyt tajuta pyytää anteeksi omat "kasvonsa" menettäen. Hän varjeli homotaustayhteisöä ja se ajoi reilun anteeksipyynnön edelle.
Teri Niitti ei voinut myöntää sitä että se että naisen rinnat ällöttää häntä ja taustayhteisöä on väärin ja johtuu vain heidän omista asenteistaan. Ei siitä että naisen rinnat on ällöttävät tosiasillisesti.
Asenteen loukkavuutta lisää vielä se että on kaikenmaailman homoparaatia että kuinka homppeleita pitäisi suvaita, mutta yhteisöllä itsellään ei ole suvaitsevuutta senkään vertaa. Ennemmin kuollaan kuin suvaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkolan kirjoitus asettuu toiseen valoon, kun tietää, että hänen miesystävänsä on Hommafoorumin perustaja. Foorumi, jossa eri mieltä olevia ihmisiä vihataan avoimen intohimoisesti ja kiusataan kaikin keinoin.
Tuohan ei vaikuta itse kirjoituksen paikkansapitävyyteen mitään. Korkeintaan kirjoittajan henkkoht valintojen arviointiin, jos siihenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missi osallistuu kisoihin että hänen ulkonäköään arvostellaan ja jos missillä on iso nenä eikä muutenkaan ole kaunis niin se pitää voida sanoa.
Missikisat voidaan puolestani lopettaa ja eikä ainakaan kenenkään ole pakko osallistua.
No sehän se on tärkeä oikeus. Oisko vaan helpompi jättää missikisat katsomatta ja keskittyä sellaisiin ulkonäköjuttuihin jotka miellyttää omaa makua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän se on tärkeä oikeus. Oisko vaan helpompi jättää missikisat katsomatta ja keskittyä sellaisiin ulkonäköjuttuihin jotka miellyttää omaa makua?
Miss helsinki kisoissa oli osallistujia jotka miellytti omaa makua. Tuomariston valinta ei miellyttänyt. He valitsivat sopivimman , ei kauneinta.
Nettikiusaamisen osalta kirjoitus ok, mutta viestintuojana Ukkolan sanomaa täytyy kuitenkin katsoa vähän muustakin kontekstista. Jos lähdetään vaikka siitä että hänen kumppaninsa on perustanut hommaforumin niin onkohan Sanna kotioloissa yhtä huolissaan nettikiusaamisesta hommaforumin osalta, joka on kuitenkin aika monen vakavammankin ilmiön kuin risu-ukon takana. Vähän kaksinaismoralismi haisee Sannan kirjoituksessa taas.
Vierailija kirjoitti:
Jos miesystävä kirjoitti tuon Sannan tekstin, niin kiitos Hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Nettikiusaamisen osalta kirjoitus ok, mutta viestintuojana Ukkolan sanomaa täytyy kuitenkin katsoa vähän muustakin kontekstista. Jos lähdetään vaikka siitä että hänen kumppaninsa on perustanut hommaforumin niin onkohan Sanna kotioloissa yhtä huolissaan nettikiusaamisesta hommaforumin osalta, joka on kuitenkin aika monen vakavammankin ilmiön kuin risu-ukon takana. Vähän kaksinaismoralismi haisee Sannan kirjoituksessa taas.
Itse noteeratsin hommafoorumin viimeksi joskus vuonna 2008. Eihän sieltä koskaan ole levinnyt yhtään kohua normaalin yhteiskunnan puolelle. Juntit örisevät siellä keskenään ja muu maailma menee menojaan. Paljon enemmän av ja ylis ovat aiheuttaneet haittaa kuin homma.
Katsotaan nyt asian toistakin puolta. Tänä somen aikana kannattaa ja pitääkin miettiä kaksi kertaa, mitä luonnossa puuhastelee ja nettiin kirjoittelee, ns. julkkikset vielä tarkemmin. Niin metsä vastaa, kun sinne huutaa.......
Hyvä kirjoitus ja juuri oikein jakaa se tällä foorumilla.
M46