Minkä ikäisenä asuntolainanne on maksettu?
Meillä on talolaina maksettu, kun olemme 46v. Omat vanhempamme olivat lainattomia jo alle 40v. Mites teillä muilla?
Kommentit (71)
Viimeistään kun mies on 33v ja itse 32 vuotias. Olisi varmaan aiemminkin ehkä 28-30, mutta itse olen vielä vanhempainvapaalla ja suunnitelmissa toinenkin lapsi johonkin väliin, niin pienemmät tulot+kasvavat menot, jos vielä vuoden lasta kotona hoidan.
Minä voisin ostaa huomenna 10 asuntoa. Ja lisäksi osakkeita. Ja maksaa teidän köyhienkin lainat.
Varmaan joskus 50 vuotiaina, tosin asunto maksoi 800k ja lyhennän yksin.
Mulla oli asuntolainat maksettu 23-vuotiaana. Nyt omistan viisi loma-asuntoa lapissa ja neljä espanjassa. Menin kesätöihin 14-vuotiaana rautiaan ja siitä pikkuhiljaa säästelin ja kitsaasti elelin. Luin samalla myös tohtoriksi kolmessa eri tieteenlahkossa. Teen nykään lyhennettyä työpäivää ja ajattelin jäädä eläkeelle ensi syksynä kun täytän 25. En ole perinyt penniäkään ja auttanut myös köyhiä vanhempiani heidän laskuissaan.
Aika vitun uskottovia osa näistä tarinoista.
Todellisuudessa mulla on 170,000 euroa lainaa ja velaton olen ehkä just ennen kun jään eläkkeelle 65 vuotiaana, ellen jää työttömäksi ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään kun mies on 33v ja itse 32 vuotias. Olisi varmaan aiemminkin ehkä 28-30, mutta itse olen vielä vanhempainvapaalla ja suunnitelmissa toinenkin lapsi johonkin väliin, niin pienemmät tulot+kasvavat menot, jos vielä vuoden lasta kotona hoidan.
Satuja satuja
Ehkä 50-52 v. jos ei tartte sitä ennen ottaa isoa remppalainaa. Lainanmaksu aloitettu 25 -v:nä....
Viimeistään parin vuoden kuluttua olen velaton. Nyt 44v. Uusi iso kaksio Jyväskylässä eli isoja remontteja ei ole tulossa.
Sitten kun olen velaton, teen vähemmän töitä (yhtiövastike noin 220€/kk) ja panostan ulkoiluun ja ehkä kotimaan retkeilyyn.
Noin 46v. Tosin maksan joka kk hieman enemmän ja toivon, että pääsen lähemmäs 4-kymppiä. Eka laina oli maksettu 26-vuotiaana, kiitos pienen perinnön. Avioero pakotti uuteen lainaan. Laina molemmilla kerroilla ollut huomattavasti pienempi, kuin kellään tutullani.
Olen 32 ja mies 27 kun talo maksettu.
Yksi osake oli jo velaton. Myytiin juuri se ja kuitattii talovelkaa.
33-vuotiaana otettu eka asuntolaina ja tulee maksetuksi 46-vuotiaana, näillä näkymin.
Kakkosasuntoa varten otettu pikkulaina 44-vuotiaana, en tiedä milloin maksan pois, kk-erä on laskettu 20 vuoden mukaan.
Kummankin pystyisin maksamaan pois jos vetäisin säästöt sileäksi.
Kaksi vuotta sitten laina tuli maksetuksi, olin silloin 35v.