Meneekö converset käyttökelvottomiksi kaljasta? Läikytin kaljaa baarissa yhden kengille ja mua vaaditaan maksamaan.
Kuulemma eivät lähteneet puhtaaksi, kannattaisiko uskoa ja maksaa vai ostaa esim. Valkaisuainetta?
Kommentit (139)
Onko kyseessä yksinkertainen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vahingossa kaadoit, niin et tosiaankaan maksa yhtään mitään. Sano sille että heittää seuraavan ryyppyreissunsa kumppareissa jos baariin aikoo..
Ai vahingoista aiheutuvia kuluja ei tarvitse maksaa? Hyvä tietää, menen kaatumaan muutaman ikkunalasin lävitse.
Tuo ei ole terveellistä. Tässä asunnossa oli ennen olohuoneeseen lasiovet, entinen asukas potkaisi jalalla ovesta läpi ja vuosi hetkessä kuiviin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei yllätä, että mammat ovat niin itse aiheuttamiensa kulujen korvaamista vastaan. Wt-palsta mikä wt-palsta.
Ei vaan se on wt joka vaatii uusia lenkkareita huonon tuurin vuoksi vanhojen paskojen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vahingossa kaadoit, niin et tosiaankaan maksa yhtään mitään.
Mistähän tämä typerä käsitys on tullut, että jos vahingossa jotain rikkoo tai sotkee, niin sitä ei tarvitse korvata? Ei ainakaan laista, missä vahingonkorvausvelvollisuus nimenomaan koskee myös vahinkoja.
Lue se laki niin ei tarvi ihmetellä mistä käsitys tulee. Korvausvelvollisuus edellyttää tahallisuutta tai tuottamuksellisuutta. Selkeä vahinko mille ei voinut oikein mitään, ei aiheuta korvausvelvollisuutta.
Käske sen kusta kengille, niin kalja ei enää haise.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma pesi ne, eikä lähtenyt puhtaaksi. Mitä sanon siihen?
Ap
Pyydä saada nähdä popot. Jos tosiaan luokattomassa kunnossa,maksa kengät tariffin mukaan ja ota itsellesi vanhat-tyypillä ei oikeutta kustannuksellasi kaksiin kenkiin. Pidä ne tai myy,ja kata tappiosi
Maksat mukisematta. Minua suoraan sanoen nyppii kaltaisesi edesvastuuttomat ihmiset, jotka yrittävät laistaa velvollisuuksistaan. Jos tärvelet kengät, tietysti korvaat aiheuttamasi vahingon. Kyllä minuakin harmittaisi, jos joku törppö kaataisi uusille consseilleni kaljaa(?!). Ei niitä enää sen jälkeen voi käyttää. Täytyy ostaa uudet. Nyt vähän selkärankaa.
sietäisit hävetä kirjoitti:
Maksat mukisematta. Minua suoraan sanoen nyppii kaltaisesi edesvastuuttomat ihmiset, jotka yrittävät laistaa velvollisuuksistaan. Jos tärvelet kengät, tietysti korvaat aiheuttamasi vahingon. Kyllä minuakin harmittaisi, jos joku törppö kaataisi uusille consseilleni kaljaa(?!). Ei niitä enää sen jälkeen voi käyttää. Täytyy ostaa uudet. Nyt vähän selkärankaa.
Missä sun selkärankas? Opettele käyttämään pyykkikonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän tämä typerä käsitys on tullut, että jos vahingossa jotain rikkoo tai sotkee, niin sitä ei tarvitse korvata? Ei ainakaan laista, missä vahingonkorvausvelvollisuus nimenomaan koskee myös vahinkoja.
Lue se laki niin ei tarvi ihmetellä mistä käsitys tulee. Korvausvelvollisuus edellyttää tahallisuutta tai tuottamuksellisuutta. Selkeä vahinko mille ei voinut oikein mitään, ei aiheuta korvausvelvollisuutta.
Voi olla, että kun tuonlaisen tyypin silmälasit olisivat jossain sopivassa paikassa, tiputtaisin ja astuisin "vahingossa" päälle. Että voi voi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että kun tuonlaisen tyypin silmälasit olisivat jossain sopivassa paikassa, tiputtaisin ja astuisin "vahingossa" päälle. Että voi voi vaan.
Maksaisin sen jälkeen ilomielin hampaasi.
sietäisit hävetä kirjoitti:
Jos mulle ostettais aina uudet conssit kun niille kaatuu jotain, mulla ois ainakin sata paria.
Riippuu tilanteesta näin teoriassa.
Jos menette hienompaan istumisravintolaan (okei silloin olisi jotkus oikeat hienot kengät) ja sinä olisit tilanteeseen huomioon ottaen päihtynyt/varomaton ja sotkisit ne niin fine. Jos taas kohde on teinihelvetti/räkälä jossa tanssilattia on täynnä juomia ja märkä/tahmea ja huonolla tuurilla vielä lasinsirpaleissa niin oma ongelma. Samoin jos olette esim seisseet tungoksessa yms ja joku tönäissyt niin voivoi.
Ja kalja ei jätä jälkiä samalla tavalla mutta ymmärtäisin punkkutahrat yms. Vahinkoja sattuu, kohteliasta korjata jos oikeasti olet kaatamalla kaatanut jotain eikä vähän läikyttänyt tyyliin kaatanut punkut, salmarit yms syliin vahingossa.
Pyydä nähdä kengät ja haistaa miten pilalle menivät.
Tarjoutuisin pesemään kengät (ks. pesuvinkit ketjusta), antaisin kenkien pesun arvoisen lahjakortin pesulaan tai lunastamaan kengät muutamalla kympillä itselleni.
Mitään rahaa en antaisi, koska rahastukselta tuo vain kuulostaa. Oikeasti kalja lähtee pesussa ja kaljanhajut samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi rikkoi hiekkalaatikolla kaverin lelun vahingossa mutta ei makseta mitään koska mitäs toi lempilelunsa hiekkalaatikolle jossa voi sattua ja tapahtua. Ja kyllähän se vielä toimii vaikka barbin pää irtosikin, saa liimattua takaisin.
Räkänokkas on kiusaaja ja rikkoi lelun tahallaan. Mutta toisaalta mun mielestä barbi ei ole mikään ulkolelu.
Ei ole räkää nokassa sillä, osaa pyyhkiä. Osaatko sä?
Näköjään kasvattajaansa tullut, kiusaajia molemmat. Sietäisit hävetä, olet huono vanhempi.
sanonta, räkänokastakin tulee mies mutta ei tyhjän naurajasta
Olen valkoisilla conversella käynyt kesän festarit läpi ja muutenkin käyttänyt todella huolettomasti ja tulivat pesussa ihan puhtaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän koetat osoittaa kaljan läikyttämisen selkeäksi vahingoksi, kun toisen tarvitsee vain osoittaa että olit huolimaton (= tuottamukselliusuus). Se, että säilytit kaljaasi liian lähellä toista henkilöä osoittaa itsessään huolimattomuutesi.
Pyydä kengät itsellesi ja vie ne otsonointi-kaappiin hajunpoistoon. Kenkiin ei jää mitään hajuja.
Minä ostaisin nettikirpparilta jotkut siistit converset hänelle ja vaatisin ne "pilatut" itselleni.
Toivottavasti menivät pilalle. Teit niiden omistajalle suuren palveluksen. T. Kånken, converse- ja jopohullu
Hänen täytyy maksaa pelkästään jos hän ei ole meksikolainen.