Meneekö converset käyttökelvottomiksi kaljasta? Läikytin kaljaa baarissa yhden kengille ja mua vaaditaan maksamaan.
Kuulemma eivät lähteneet puhtaaksi, kannattaisiko uskoa ja maksaa vai ostaa esim. Valkaisuainetta?
Kommentit (139)
Ei ne converset eikä muutkaan kengät näillä keleillä pysy puhtaana muutenkaan.
No et todellakaan maksa yhtään mitään!
Converset voi vesipestä. En usko että ne pahasti kärsivät jos meni vain vähän kaljaa kengille. Ei ainakaan pitäisi tahroja jäädä, mutta tietenkin peseminen voi hieman kuluttaa kenkää. Itse en maksaisi.
Tietenkin jos on kyseessä NAHKAISET converset. Niitäkin on... niin sitten joutuisi varmaan viemään kemialliseen pesuun pesulaan tai muuhun vastaavaan palveluun.
Mikä tämä "vahingosta ei makseta" -villitys on? Totta kai korvataan jos jotain rikkoo tai tärvelee, oli se sitten vahingossa tai tahallaan.
Converset voi pestä koneessa ja varmasti lähtevät puhtaaksi, joten ei tarvitse maksaa.
Valitettavasti myös vahingon aiheuttaja on korvausvausvelvollinen. On ihan laki. Maksa pesetys pesulassa?
Siis voivat mennä pilalle kyllä, esimerkiksi valkoiset tavalliset converset tai satiinipäällysteiset kuten allekirjoittaneella tai nahkaiset. Omastatunnostasi ihan kiinni maksatko.
Vierailija kirjoitti:
Jos vahingossa kaadoit, niin et tosiaankaan maksa yhtään mitään. Sano sille että heittää seuraavan ryyppyreissunsa kumppareissa jos baariin aikoo..
Ai vahingoista aiheutuvia kuluja ei tarvitse maksaa? Hyvä tietää, menen kaatumaan muutaman ikkunalasin lävitse.
Ehdota, että sä voit ilmatteeks nuolla ne puhtaaksi. Voi vielä maistua ihan hyvältäkin, jos niille kaltsua läikkyi.
Mitä järkeä laittaa baariin kengät jotka menee pikkuroiskeista pilalle?
Valkoiset converset 10-12h (lyhyempikin aika saattaa riittää) ämpäriin jossa kloriittia enemmän kuin suositellaan, liotetaan siellä ja pistetään pesukoneeseen. Itse olen saanut vuoden käytössä olleet converset melkein uusien näköisiksi tuolla konstilla.
Kengät kannattaa tosin laittaa vaikka pesupussiin ja pyyhe tms. koneeseen niin ei kolise.
Kuulemma pesi ne, eikä lähtenyt puhtaaksi. Mitä sanon siihen?
Ap
Kuka ääliö laittaa jotkut lemppari kenkänsä baariin, jos on noin tarkkaa. :D Sinun ei tarvitse maksaa mitään.
No et tietenkään joudu maksamaan. Ei varmaan kannata laittaa baariin, saati muutenkaan tähän aikaan vuodesta kenkiä, jotka pilaantuu kastuessaan. Kunhan nyt haluaa baarissa vedetyt rahat jollain keinolla takas.
Ilmoita, että ennen korvaamista, sinä haluat kokeilla pestä kengät. Conssit voi hyvin pestä pesukoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma pesi ne, eikä lähtenyt puhtaaksi. Mitä sanon siihen?
Ap
Sanot, että no voi harmi. Kokeile uudelleen, mutta en aio korvata sinulle kenkiä, jotka olet laittanut jalkaasi paikkaan, jossa tiedät alkoholin läiskyvät, tuoppeja hajoilevan ja missä ihmiset ovat päihtyneenä tilassa.
Jos vahingossa kaadoit, niin et tosiaankaan maksa yhtään mitään. Sano sille että heittää seuraavan ryyppyreissunsa kumppareissa jos baariin aikoo..