18-vuotiaana ja 25-vuotiaana äidiksi. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (27)
Mitä muuta aiot elämässä tehdä, kuin lapset?
Mä olen saanut lapset saman ikäisenä kuin sinä. En ole ajatellut, että lapseni tekisivät minusta jotenkin mielenkiintosen...
Muuten en ihmettele, nuorena jaksaa. Mutta opintojen ja uran kanssa on haastavampaa kuin jos olisi vähän vanhempana lapset tehnyt ja sitä ennen opiskellut/luonut uraa.
Itse olin 21 kun esikoiseni syntyi, ja mies 23. Olin 25 kun toinen lapsi syntyi, ja mies 27.
Meillä meni niin, että lukio/amis oli käyty ennen esikoisen syntymää ja hieman työkokemusta pätkätöistä. Olin kotona 2 v molempien lasten syntymän jälkeen. Esikoisen ollessa 2v menin töihin ja ehdin pari vuotta olla määräaikaistöissä ennen kuopuksen syntymää. Mies on opiskellut moneen otteeseen, esikoisen ollessa pieni yhden tutkinnon lasten syntymän välillä, sitten jatkoi opiskelua kun kuopus oli parivuotias ja suoritti AMK- ja YAMK-tutkinnot töiden ohella. Mulla oli töitä ja kotitöitä, lastenhoito ja aina poissa kotoa oleva mies. Itse opiskelin vielä vuoden lyhyen koulutuksen kuopuksen ollessa parivuotias ja sen jälkeen olin putkeen 10 v töissä, jonka jälkeen aloin suorittaa töiden ohella amk-tutkintoa. Ahkeria ollaan oltu. Mutta on kyllä ollut tekemistä! Että näin. :)
t. nyt 36-vuotias nuorena äidiksi tullut, omille lapsilleni olen suositellut vanhemmuutta siinä 25v -> jotta ehtisi rauhassa opiskella ja etsiä itseään ennen vanhemmuutta, se kun on niin sitovaa, mutta menee ne lapset siinä nuorenakin toki. "Vähän" vaan on rankkaa välillä.
Ei ole kysyttävää. Kunhan naurattaa, että olet kahdesti tullut äidiksi. Mietin vain, että loppuuko se äitiys lasten välissä jossain kohtaa, kun taas tulit äidiksi 25-vuotiaana? Mä olen luullut, että äidiksi tullaan vain kerran.
Aion tehdä ihan tavallisia asioita eli töitä, matkustella, viettää ystävien kanssa aikaa yms.... :)
Ap, miksi sanot että jollain toisella on mielenterveysongelmia jos hän ilmaisee mielipiteensä eritavalla kuin sinä sen olisit ilmaissut?
Joo annetaan vain olla 😊 Päivänjatkoa!