Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Helsingissä vaarallista kulkea yksin yöllä?

Vierailija
19.03.2017 |

Nii

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kampista lähtevät yöjunat? onko levotonta

Etenkin Ruohosaareen menevä juna on levoton.

Minne?

Vierailija
22/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaarallista. Keskustan alueella liikkuu yöllä yksinäisiä kulkijoita, joilla taitaa usein olla teräase mukana. Näitä haahuilee myös Etelä-Helsingissä öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän oli niitä aamuyöllä tapahtuneita ryöstöjä, toivottavasti ei yleisty.

Vierailija
24/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tuurista kiinni. Suomihan on melko turvallinen kaikin puolin, mutta silti täällä liikkuu kaupungista riippumatta outoja varttihulluja hörhöjä, jotka saattaa iskeä esim. keskellä päivää kenen tahansa kimppuun.

Eli varovainen henkilö voi Suomessa olla melko turvassa, ainoa vaaratekijä ovat satunnaiset mielentervysongelmaiset, joita valtiolla ei ole varaa hoitaa jossain laitoksessa.

Toki on sitten asia erikseen, noi häiriintyneet lähiöiden jengit ja rötöstelijät, mutta niitäkin on nykyään kaikkialla. Heitä pystyy jonkin verran järjenkäytöllä ja varovaisuudella välttämään, kuten myös riidanhaastajia yms. 

Vierailija
25/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadilainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne?

Sarkasmilandiaan.

Vierailija
26/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä nimenomaan on turvallista Itä-helsinkiä lukuunottamatta.

Vierailija
27/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaarallista. Keskustan alueella liikkuu yöllä yksinäisiä kulkijoita, joilla taitaa usein olla teräase mukana. Näitä haahuilee myös Etelä-Helsingissä öisin.

Keskustassa on turvallista. Paljon ihmisiä ja poliiseja päivin ja öin. Ei ole koskaan pelottanut kulkea yksin Helsingin keskustassa.

Vierailija
28/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21v nainen. Ei todellakaan pelota kulkea yksin Helsingissä (keskustan alue).

Vierailija
29/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä päin Helsinkiä? Keskustassa ei pelota, Kontulaan tai Itäkeskukseen esim en menisi yöllä kulkemaan.

Vierailija
30/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei pelota, jossain landella pelottais.

Vierailija
31/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa. Helsingin yöbussit Espooseen on aina ollut rauhallisia, ihan klo 4 yölläkin.

Vierailija
32/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä nimenomaan on turvallista Itä-helsinkiä lukuunottamatta.

Olen asunut Vuosaaressa, Mellunmäessä, Herttoniemessä ja Laajasalossa. Todellakin on turvallista.

Kalliossa ja Lintulahti/Sörnäisessä taas narkkarit ja juopot pyöri aamusta iltaan kotikulmilla. Koulumatkalla kinuttiin pillua (olin 12-vuotias), narkki joskus lähti jahtaamaa ja rapussa nukkui spurguja usein 3 kerralla.

Näin ikkunasta moottoripyöräjengien ampumavälikohtauksen. Ei meillä idässä tämmöstä draamaa ole. 😂

Vierailija
33/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Tamperelainen nuori nainen ja minua ahdisteli pari kuukautta sitten pakolainen tai vastaava kun lähdin yksin baarista hotelliini. Juoksin pakoon ja hän juonsi perässäni ja huuteli jotain. Enää en uskaltaisi edes lyhyttä matkaa kulkea, Tampereellakaan. Taksilla paras.:(

Vierailija
34/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruohosaareen ei mene junaa. Tarkoitat varmaan metroa?

Vierailija
35/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on turvallinen kaupunki. Aina ihmisiä lähellä.

Vierailija
36/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä vaarallista ole, öisin tietty mamut ym visvakullit vonkaamassa pesää naisilta. Mutta harvoin vaaratilanteeksi muuttuu, keskustassa on onneksi paljon vartijoita, jos joku käyttäytyy edellämainitulla tavalla tai muuten vaan huonosti, kannattaa vain jatkaa matkaa ja olla välittämättä. Mutta pimeän tullen parempi pysytellä ihmisten ilmoilla, silloin ei ainakaan ole hätäpäivää

Vierailija
37/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Tamperelainen nuori nainen ja minua ahdisteli pari kuukautta sitten pakolainen tai vastaava kun lähdin yksin baarista hotelliini. Juoksin pakoon ja hän juonsi perässäni ja huuteli jotain. Enää en uskaltaisi edes lyhyttä matkaa kulkea, Tampereellakaan. Taksilla paras.:(

Mua ahdisteli viimeks tamperelainen tai joku vastaava.

Vierailija
38/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Porin perukoillahan on vaarallisempaa, koska voi kestää vaikka kuinka kauan, että poliisit saapuu paikalle.

Samaa ei voi sanoa edes Itä-Helsingistä, kyllä sielläkin saa apua nopeasti.

Vierailija
39/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadilainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruohosaareen ei mene junaa. Tarkoitat varmaan metroa?

Ei sinne kyllä metrokaan mene. 😂

Vierailija
40/81 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävä (21-v.) muutti viime syksynä Helsinkiin ja aina jaksaa puhua siitä kuinka turvallista on ja ei yhtään pelota. Sanoo että ei pelota yhtään kävellä baarista pitkä matka kotiin. Minua pelottaa hänen puolesta. Nuori ihan kännissä oleva nainen kävelemässä yksin kotiin, en muista missä se koti on, mutta ei millään hyvällä alueella.

Itse pelkäisin. Olen sellainen better safe than sorry ihminen. En kulje yksin yöllä missään, jos pitää myöhään mennä yksin niin puhun puhelimessa jonkun kanssa ja valitsen reitin tarkkaan. Pienenä äiti aina pelotteli pahoilla miehillä sun muilla.