Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Hyvä työpaikka on sellainen, että ei tarvitse käydä viikonloppuisin töissä"

Vierailija
19.03.2017 |

Näin sanoi anoppini. Olen kaupan kassalla tällä hetkellä töissä. Tulkitsin tuon kommentin vähän vittuiluna. Mitä mieltä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo enemmän sinun anopista, joka elää jossakin 70-luvulla. Olen juristi ja heräsin tänään kello 5 ja tein töitä 6-11. En tietenkään saa mitään sunnuntailisiä. Ihan normaalia, että joutuu tekemään töitä viikonloppuna. Voit ihan vapaasti kertoa anopille sun "juristikaverista".

Vierailija
22/26 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopputyöt on yhtä hyviä kuin mitkä tahansa työt. Vapaa-aika on ongelmallista. Lapset ovat vapaalla viikonloppuna, samoin mahdollisesti puoliso ja ystävät, jos tekevät arkityötä. Itse pidän viikonloppuvuoroista, mutta sosiaalista elämää se saattaa kahlita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi katselee maailmaa vähän mustavalkoisin lasein.

Kai sanoit, että olet erimieltä?

Vierailija
24/26 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sanoi anoppini. Olen kaupan kassalla tällä hetkellä töissä. Tulkitsin tuon kommentin vähän vittuiluna. Mitä mieltä?

Jos se yhtään lohduttaa, tiedä, että esimerkiksi minä olen tajuttoman kiitollinen mm. kaupan kassatyöntekijöille arkeni sujumisesta.

Kiitos.

Vierailija
25/26 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että noin oli ennen vanhaan. Kun elämä ei ollut 24/7.
Ennen kaupat meni kiinni 18:00 ja la 9-14 olivat ehkä auki. Ennen ei ole nyt.

Minun lapsuudessani kaupat olivat auki arkisin 8-17 ja lauantaisin ovet sulkeutuivat klo 13. Sitten tulivat ne ajat kun kaupat olivat auki maanantaisin ja perjantaisin klo 20 asti ja siitä sitten alkoivat aukioloajat pitenemään. Ensin muina päivinä kuin maanantaisin ja perjantaisin klo 18 asti jne. Tiedän tämän, koska perheessäni oli kauppias, joka kirosi lähinnä sitä, että hänen kauppansa oli hyvällä kauppapaikalla, mutta henkilökunnan oli vaikeaa liikkua sinne ja sieltä pois julkisilla illalla nk. normaalin työmatkaliikenneajan jälkeen. Hyvän henkilökunnan saaminen olikin todella vaikeaa. Porukkaa tuli ja meni.

Onhan se vaikeaa, jos ei omista autoa. Ilmeisesti sitä ei jostain syystä kannattanut hankkia. Sitten se on omistajan itsensä tehtävä ne vuorot.

Tuohon aikaan 60-luvun lopulla ja 70-luvun alussa ei niitä autoja ollut vielä joka huushollissa, saati että niitä olisi ollut peräti kaksi. Jos auto oli, se oli miehen käytössä pääsääntöisesti ja vaimo kulki, miten kulki. Elintaso oli silloin vielä aivan muuta kuin sitten myöhemmin esim. 80-luvun puolivälistä lähtien.

Vierailija
26/26 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihan mielelläni työskentelisin viikonloppuisin ja iltaisin kanssa. Mielipiteitä on monia. Mitä erityistä siinä viikonlopussa on, että juuri silloin olisi hyvä olla työskentelemättä; ihan samanlaisia päiviähän ne on kuin kaikki muutkin.

No mun kohdalla viikonlopussa on se erityistä, että lapset eivät ole silloin koulussa ja saadaan viettää yhdessä kiireetöntä aikaa...