Mitä teillä on tänään ruokana?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Chili von carnea ja riisiä. Hedelmäsalaattia tuoreista hedelmistä
Illalla jämiä, eilistä lohisopoaa
Chili von carne ja lohisopoa kuulostavat kyllä eksoottisilta. Saanko sopoan reseptin?
Dr. Oetker Rustica 4 Cheese -pizza. Lapset syö jotain muuta kun tulee illalla kotiin, mä imen ton.
Butter chisken myös meillä riisin ja naan-leivän kanssa. Ehkä myös kurkkuraitaa lisukkeena. Jälkkäriksi appelsiini-mustikka pavlova ja kaffetta.
Lohikeittoa ja sitä riittää sitten huomisellekin.
Uuniperunoita, katkarapumajoneesia, kylmäsavulohta, uunissa kypsennettyjä kirsikkatomaatteja, etikkakurkkuja. Jälkiruoaksi sitruunakiisseliä ja kermavaahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chili von carnea ja riisiä. Hedelmäsalaattia tuoreista hedelmistä
Illalla jämiä, eilistä lohisopoaa
Aatelista chili con carnea? Wow. Oletteko Eirasta?
Aateliset asuvat maalaiskartanoissaan. Eirassa asuu vain monen polven korkeaa virkamiehistöä. Chili von carne on siis paremminkin maalaisruokaa. Siihen käytetään mm. itse ammutun hirven, jäniksen tai fasaanin lihaa.
Nakkikastike ja keitettyjä perunoita, lasten herkkua. Lisukkeeksi uunijuureksia ja vihersalaattia.
Itse metsästettyä jänistä, ja sienirisottoa.
Itse tehtyä kasvischiliä jonka lämmitän pakkasesta ja riisinkeitin keittää riisin. Olen laiskalla tuulella...
Aika harvalla on sunnuntairuokaa.
Meillä joko kala-kasvisnyyttejä tai jotain muuta kalasta. Toinen vaihtoehto on kyllä lapinukon keitto hirvestä, mutta se jää ehkä ensi viikolle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen sunnuntairuokaa? Miksi sunnuntaina syötäisiin jotenkin eri ruokaa kuin muina päivinä? Oletko uskovainen tai jotain?
Jaa-a. Lihapiirakoita olisi jääkaapissa. Samoin makkarapaketti. Pakastimessa olisi ranskalaisia, lohta, jauhelihaa ja kanaa. Lievä krapula eiliseltä, joten ranskalaiset makkaralla houkuttelisi helppoudellaan. Lihapiirakkaa ei oikein tee mieli, mutta pitäisi syödä pois. Lohta ja perunamuusia tekisi mieli, mutta en taida jaksaa alkaa tekemään.
Syötiin eilen hyvässä ravintolassa, joten tänään ei harmita mennä pakkasen antimilla. Säästyn kauppareissulta, jos syömme vain pizzaa tai Panang curry -thaikuutiot. Illemmalla saatan tehdä lisäksi kasvis-herkkusienipiirakan.
Eilistä papu-porkkana-parsakaalikastiketta ja ohraa. Jälkkäriksi mämmiä!
Lounaaksi eilen tehty jauhelihakastike, perunat, keitetyt porkkanat, salaatti ja raejuusto. En edes muista milloin olisi ollut perusjauhelihakastiketta, mutta kukaan ei jaksanut eilen jauhelihasta muuta tehdä, joten miesteki kastikkeen. Illalla broilerin rintaleikkeet, ohrariisi, sipuli-, paprika-, ja valkosipulipaistos, keitetyt herneet.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä on nyt sen verran upea keli, että ennemmin vietän päivän ulkoilemassa kuin keittiössä hellan ääressä. Siksipä meillä syödään tänään lounaaksi nuotiolla paistettua makkaraa ja eväsleivät, päivälliseksi lämmittelen eilen tehtyä pizzaa ja siihen joku salaatti lisäksi.
Burgundinpataa ja riisiä