Paljonko te muut farmaseutit tienaatte ja missä työskentelette?
Itse brutto 3300 €, julkisella puolella ja virastotyöaika. Olisi kiva vertailla palkkoja kun harkitsen apteekkiin siirtymistä, mutta en ole enää kartalla palkoista. Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (24)
Aloitin juuri vastavalmistuneena ilman oman alan kokemusta (lukuun ottamatta harjoittelut) julkisella puolella ja virastotyöajalla, palkka bruttona 2400. Avoapteekkien puolella varmaan eniten vaikuttaa se, miten paljon on viikonloppuja, iltoja ja jopa öitä.
Löytyisikö yksityiseltä puolelta apteekkifarmaseutteja vastaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Löytyisikö yksityiseltä puolelta apteekkifarmaseutteja vastaamaan?
No eikös avoapteekit ole pääosin yksityisiä, poislukien Yliopiston Apteekit.
Juu. Kyllä ovat avoapteekit aivan yksityisiä. Kaipaisin vaan lisää vastauksia niin voisin miettiä realistista palkkatoivetta. Ap
http://www.farmasialiitto.fi/mita-saat/palvelut-jasenelle/tyosuhdeneuvo…
Täältä löytyy farmaseuttisen henkilöstön työehtosopimus pdf-muodossa.
Siellä on myös vähimmäispalkkataulukko loppupuolella.
Avoapteekissa, brutto 2650e. Pienessä apteekissa olen töissä, ei ole viikonloppu tai iltavuoroja. 8 vuotta työuraa takana
Farmaseutin palkka on jotain 2500e
Kiitos vastanneille. Taukukkopalkat tiedänkin, mutta eikö kuitenkin itse voi neuvottelemalla vaikuttaa palkkaansa? Näin olen ainakin itse tottunut. Ap ollut apteekissa 5 v sitten ja silloin palkka oli 2800 ja tämäkin itse neuvoteltu. Siksi kyselen kun en tiedä mikä on oikea taso tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastanneille. Taukukkopalkat tiedänkin, mutta eikö kuitenkin itse voi neuvottelemalla vaikuttaa palkkaansa? Näin olen ainakin itse tottunut. Ap ollut apteekissa 5 v sitten ja silloin palkka oli 2800 ja tämäkin itse neuvoteltu. Siksi kyselen kun en tiedä mikä on oikea taso tällä hetkellä?
Aina voi yrittää neuvotella, mutta tässä taloustilanteessa apteekkarit tuskin on kovin innostuneita maksamaan extraa ellet tuo jotain uutta, taloudellisesti hyödynnettävää osaamista taloon. 5 vuoden tauko apteekista on myös miinus kaikkien uudistusten keskellä. Osaatko käyttää sähköistäreseptiä? Miten suhtaudut lisämyyntiin?
Avoapteekissa 30h viikko, palkka taulukon mukainen ikälisineen ja tuohon tuntimäärään suhteutettuna. Ilta- ja viikonloppulisistä kertyy noin 100e/kk.
Ihan turhaa apteekissa koittaa vaikuttaa omaan palkkaansa. Meillä on kannustinjärjestelmiä, apteekkari vetoaa niihin, jos kyselee. Minusta se on reilumpaa niin, sitäpaitsi.
Tietysti farmaseuteista on joillain alueilla pulaa, että en sitten tiedä, miten sen saisi näkymään palkassa, mutta saa siinä olla aika kovanahkainen, jos sanoo, ettei tule, ellei saa taulukkoa parempaa palkkaa. Lisäksi sitten pitää aina olla se "apteekin erinomaisin työntekijä", plääh.
Juu. Sähköinen resepti on tuttu, lisämyynti menettelee. Mulla on 7 v työkokemus apteekista ja laaja-alaista osaamista terveydenhuollosta.
Mun mielestä jokaisen kuuluu arvostaa osaamistaan sen verra, että neuvottelee palkastaan. Työehtosopimuksessa on vain minimitaso. Itse olen aina myös apteekissa jo työhaastattelussa ottanut palkan puheeksi ja perustellut palkkatoiveeni. Koskaan ei ole jäänyt valinta siitä kiinni. Jos kaikki tekisi näin, farmaseutit ei ois palkkakuopassa. Myös nykyisen 3300 olen neuvottelemalla saanut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta et ole sh?
On mulla sh:kin koulutus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Juu. Sähköinen resepti on tuttu, lisämyynti menettelee. Mulla on 7 v työkokemus apteekista ja laaja-alaista osaamista terveydenhuollosta.
Mitä hyötyä työssä on tuosta kaikesta? Saako apteekkari lisätuloja siitä, että sinulla on "laaja-alaista osaamista"? Jos ei, niin ei siitä mitään ekstraa makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä työssä on tuosta kaikesta? Saako apteekkari lisätuloja siitä, että sinulla on "laaja-alaista osaamista"? Jos ei, niin ei siitä mitään ekstraa makseta.
Nuori, nätti ja hymyilevä nainen on arvokkain näissä hommissa. Jos ap on sellainen, niin ihan hyvä palkka voi olla saatavissa. Laaja kokemus ei kiinnosta ketään.
Olen kuullut vain sellaista, että monelle yritetään maksaa vähemmän kuin mitä kuuluisi taulukon mukaan. Vaikeaa uskoa, että ap tienaa noin paljon tai jättää jotain kertomatta.
Avoapteekki Helsinki ja palkka 2600 brutto.