Jos poikasi pyytäisi sinua ostamaan hänelle hameen...
Ostaisitko? Antaisitko käyttää päiväkodissa/koulussa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Poikani ei kysyisi tuollaista.
Sen vertaa ei sitten ole mielikuvitusta, että vaihtaa sen pojan toiseksi? Kysytään asennetta tilanteeseen, ei sinun lapsesi persoonan kuvausta.
Eli mitä toit tähän keskusteluun? Tiedon, että jollain anonyymilla kirjoittajalla on keskiverto poika, joka ei haluaisi pitää mekkoa.
Onko vaikea ymmärtää ehdollinen kysymys: JOS..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. Kiusaamisen takia.
Pojat 10- ja 13-vuotiaat.Ja näin pidetään yllä kiusaamista.
Itsekö ostaisit teinipojallesi mekon ja päästäisit kouluun?
Teinipojalle ostaisin, kiusaamiskeskustelun jälkeen.
Suosittelisin kuitenkin hametta tyyliin kiltti. Sehän voisi olla tosi hieno.
Kilttihän onkin miesten vaate? Mitä outoa siinä olisi?
Mutta ostaisitko oikein kivan, peplum-mekon? Sen kaveriksi sukkahousut näin talvella?
En ostaisi koska mekot ja hameet on tytöille enkä muutenkaan tajua tätä nykyajan sukupuolineutraalisuutta jonka mukaan kaikki sukupuolten väliset erot yritetään häivyttää. Minä kasvatan tytöistä naisia ja pojista miehiä enkä toisinpäin.
Tytöt kasvatan empaattisiksi hoivaajiksi ja itsenäisiksi naisiksi ja pojat vahvoiksi ja heikompiensa puolta pitäviksi miehiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. Kiusaamisen takia.
Pojat 10- ja 13-vuotiaat.Ja näin pidetään yllä kiusaamista.
Itsekö ostaisit teinipojallesi mekon ja päästäisit kouluun?
Teinipojalle ostaisin, kiusaamiskeskustelun jälkeen.
Suosittelisin kuitenkin hametta tyyliin kiltti. Sehän voisi olla tosi hieno.
Kiltti suomalaispojalla näyttäisi yhtä hölmöltä kuin saamelaisasu skottipojalla.
Veisin välittömästi psykiatrille, lapsihan olisi tuolloin psyykkisesti hyvin sairas ja tarvisisi välittömästi apua.
Vierailija kirjoitti:
Veisin välittömästi psykiatrille, lapsihan olisi tuolloin psyykkisesti hyvin sairas ja tarvisisi välittömästi apua.
Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi koska mekot ja hameet on tytöille i.
Kerro toi skoteille.
Oikeest jotkut vielä kysyykin tätä vuonna 2017 :D Säälittää se millaisessa kuplassa te olette. Säälin lapsianne sitäkin enemmän.
Pian poikasi pyytää saada meikata? Mitäs sitten teet? Heräisit nykymaailmaan ja tulisit pois sieltä 1800-luvulta. Säälin joidenkin teidän lapsianne siitä,että sai kamalan vanhemman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Oksensin.
Jos tuo on vanhemman kommentti olisi yhteiskunnan syytä huostaanottaa häneltä lapset välittömästi.
Sairasta ja perverssiä pilata ja saastuttaa lapsen elämä.
Vierailija kirjoitti:
How about a keksitty story?
Ei suinkaan ole keksitty, aivan normaalia "ajatuksenvirtaa" vihervasemmistolaisille femakoille.
Heille aivan luonnollinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Oikeest jotkut vielä kysyykin tätä vuonna 2017 :D Säälittää se millaisessa kuplassa te olette. Säälin lapsianne sitäkin enemmän.
Tuppaa unohtumaan että vuonna 2017 ei ole enää sukupuolia.
Kuinka moni teistä oikeesti hyväksyisi oman puolison mekkoinnostuksen?
Kyllä se tosipaikan tullen vetäisi vakavaksi kun miehenne tulisi työpaikallenne täydessä naisten tällingissä.
Tai vaikka Sauli Niinistöllä olisi tänä vuonna linnassa oikein upea, Suomi 100-vuotta, mekko ja kunnon meikit.
Olen minäkin antanut 3-vuotiaan poikani käyttää mekkoa ja pitää prinsessa teemaiset synttärit 5 vuotiaana. Mutta en edelleenkään ostaisi niille 10 ja 13 vuotiailleni sitä mekkoa.
Onneksi ei ole pyytäneetkään.
En halua omista lapsistani edelläkävijöitä ja kiusaamisen kohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lapsen iästä, mutta keskustelisin asiasta ja siitä miten muut ihmiset asiaa suhtautuvat. Jos sitten uskoisi kestävänsä todennäköiset huutelut ja kiusaamisen, voisin ostaa.
Siis ihan oikeestiko vanhempana sallit kiusaamisen ja pakotat lapsesikin hyväksymään sen sellaisissa tapauksissa, joissa kiusattava poikkeaa jotenkin normitetusta joukosta???? eikö kiusaaminen perustu aina sille että etsitään jotain poikkeavaa kiusatuista. Ja sinä vanhempana sallit sen "koska sukupuoli ja tietoinen normin rikkominen". 🙅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani ei kysyisi tuollaista.
Sen vertaa ei sitten ole mielikuvitusta, että vaihtaa sen pojan toiseksi? Kysytään asennetta tilanteeseen, ei sinun lapsesi persoonan kuvausta.
Eli mitä toit tähän keskusteluun? Tiedon, että jollain anonyymilla kirjoittajalla on keskiverto poika, joka ei haluaisi pitää mekkoa.
Onko vaikea ymmärtää ehdollinen kysymys: JOS..?
Miksi minä vaihtaisin poikani johonkin toiseen? Oletko ihan tyhmä? Hyvä poika on, housut hänellä jalassa.
Herättihän sekin aluksi raivoa ihmisissä kun naiset rupesivat käyttämään housuja. Nyt on ihan normaalia. Hameethan on lämpimällä säällä oikein mukavia.
En varmaan ostaisi, kun en ole pariin vuoteen muutenkaan lukiolaisielle ostanut vaatteita. Omiani tarjoaisin, muttei ole hameita, mekkoja vain. Ja tietenkin arvostaisin, kulkisin rinnalla kaupungilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Pian poikasi pyytää saada meikata? Mitäs sitten teet? Heräisit nykymaailmaan ja tulisit pois sieltä 1800-luvulta. Säälin joidenkin teidän lapsianne siitä,että sai kamalan vanhemman.
Tota noin, mä siis vaan kysyin ihan mielenkiinnosta, että kuinka moni antais pojan käyttää hametta! En puhu itsestäni tai omista lapsista, joita mulla ei edes ole XD
Ihan nykymaailmassa elelen, olen tod näk sua nuorempi. (-97).
Ap
Vierailija kirjoitti:
En mäkään. Sanoisin, että hameet ja mekot ovat äidin mielestä tytöille, joten minä en niitä sinulle osta tai anna laittaa päälle.
Mutta, sanoisin kuitenkin, että sitten kun oot isompi ja saat päättää pukeutumisesta ja ostat vaatetta omalla rahalla, niin en näkisi siinä mitään pahaa.
Nihkeä mutsi. Saako tyttäresi mennä koodauskerhoon ja käyttää housuja vai koskeeko tämä jaottelu teillä vain poikia?
Vierailija kirjoitti:
Aika paha...Riippuu vähän iästäkin. Mun poika 3,5 v tykkää todella paljon frozenista, haluaa pukeutua Elsan mekkoon. Olen sellaisen ostanut ja saa pitää kotona, ulkona ei tietty talvella pidetä. Olen antanut myös lelupäivänä tarhaan mekon mukaan, ihan kivasti siellä on suhtauduttu. Hänellä ei mekon pitäminen selkeästi liity "muuhun" kuin tuohon Frozen leikkiin.
Oikeasti ihanaa, että supersankaruus ei ole sukupuoliidonnaista! :-)
Teinipojat ostavat itse vaatteensa ja sen ikäinen päättää tällaisesta asiasta ihan itse.
Olisin ylpeä, jos pojallani olisi näin kova itsetunto. Tietäisin, että hän tulee aina pärjäämään.