Jos poikasi pyytäisi sinua ostamaan hänelle hameen...
Ostaisitko? Antaisitko käyttää päiväkodissa/koulussa?
Kommentit (51)
Aika paha...Riippuu vähän iästäkin. Mun poika 3,5 v tykkää todella paljon frozenista, haluaa pukeutua Elsan mekkoon. Olen sellaisen ostanut ja saa pitää kotona, ulkona ei tietty talvella pidetä. Olen antanut myös lelupäivänä tarhaan mekon mukaan, ihan kivasti siellä on suhtauduttu. Hänellä ei mekon pitäminen selkeästi liity "muuhun" kuin tuohon Frozen leikkiin.
En mäkään. Sanoisin, että hameet ja mekot ovat äidin mielestä tytöille, joten minä en niitä sinulle osta tai anna laittaa päälle.
Mutta, sanoisin kuitenkin, että sitten kun oot isompi ja saat päättää pukeutumisesta ja ostat vaatetta omalla rahalla, niin en näkisi siinä mitään pahaa.
Kolmivuotias halusi mekon ja saikin sellaisen sukulaiselta. En siis ostanut.
Sai käyttää kotona, muttei kodin ulkopuolella. Asiasta ei tullut isoa numeroa, vaan hyväksyi tämän kyllä.
Käyttökieltoa perustelin itselleni lapsen suojelemisella ikäviltä tilanteilta. Ajattelin, ettei vielä ole valmis itse arvioimaan mekkostelun seurauksia. Vaihe meni aika nopeasti ohi eikä ole transvetiitti nyt aikuisena.
Homo kylläkin.
En tiedä kieltäisinkö enää. Nykyaikana ollaan niin paljon suvaitsevaisempia, ainakin täällä Helsingissä.
En ostaisi. Kiusaamisen takia.
Pojat 10- ja 13-vuotiaat.
En oikein tiedä. Jos se nyt palavasti haluaisi hameen tai mekon niin kai sitä sitten sopeutuisi ajatukseen. Leikissä jos käyttäisi niin mikäs siinä.
Poika on nyt 7 ja päätti syksyllä että haluaa pitkän tukan. Nyt on kasvattanut siitä asti ja huomaan, että tämäkin ärsyttää minua välillä. Tukkaa ei saa mitenkään siistiksi juhliin ja se törröttää koko ajan. Ehkä ärsytys helpottaa kun hiuksiin saa ponnarin kunnolla.
No sanoisin varmaan, että voi itse kerätä siihen rahaa tai toivoa vaikka synttärilahjaksi. Ja esim synttärilahjaksi voisin ihan hyvin sen ostaa ja antaa hänen sitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Pojat 10- ja 13-vuotiaat.
Ja näin pidetään yllä kiusaamista.
Riippuu lapsen iästä, mutta keskustelisin asiasta ja siitä miten muut ihmiset asiaa suhtautuvat. Jos sitten uskoisi kestävänsä todennäköiset huutelut ja kiusaamisen, voisin ostaa.
Ostaisin, toivoisin kuitenkin, että lapsi pitäisi mekkoa vai kotona. Jos sen välttämättä haluaisi laittaa päälle "ihmisten ilmoille", niin oishan se lupa annettava.
Isosiskolta on ainakin joku hame jäänyt joten tuskin ostaisin vaan antaisin aluksi kokeilla sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat 10- ja 13-vuotiaat.Ja näin pidetään yllä kiusaamista.
Itsekö ostaisit teinipojallesi mekon ja päästäisit kouluun?
Kyllä mun pojat saavat leikkiä meikeillä ja pitää mekkoa jos haluavat. Saavathan tytötkin leikkiä autoilla, pitää lyhyitä hiuksia ja pukeutua siniseen.
Lapseni päiväkotiryhmässä on poika, jolla silloin tällöin on mekko tai hame. Ryhmässä on alle viisivuotiaita.
En ole huomannut mitään viitteitä kiusaamisesta. Vipeltää muiden mukana, on hauska ja suosittukin nähdäkseni. Omakaan tyttöni ei ole koskaan edes maininnut mekosta mitään. Mutta koulumaailmassa on jo sitten varmasti toisin, jos siinä iässä haluaisi pitää.
Ei pyydä. Poikani on 11 vuotias ja ei ole tähänkään mennessä osoittanut yhtään merkkiä tuollaisesta taipumuksesta, joten tuskinpa tästä eteenpäinkään. Poikani kaksi isosiskoakaan eivät ole mitään hametyttöjä ja minulla on ollut mekko päällä viimeksi häissäni, joten en todellakaan usko, että tuollaista pyyntöä tulee ikinä. En siis ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sama henkilö mutta minä antaisin kyllä. Ihme asenteita täällä palstalla. Ei olisi mekko tai hame mikään ongelma minulle ja lapsi saisi pitää sitä kaikkialla eikä vain salaa neljän seinän sisällä. Toki keskustelisin asiasta sen verran, että sanon joidenkin olevan tottumattomia näkemään pojalla hametta/mekkoa, mutta olla välittämättä tuosta ja kuunnella ennemmin itseään.
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinipojalle ostaisin, kiusaamiskeskustelun jälkeen.
Suosittelisin kuitenkin hametta tyyliin kiltti. Sehän voisi olla tosi hieno.
En tietenkään.