Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on sanonnasta "Kauneus on katsojan silmässä"?

Vierailija
17.03.2017 |

Onko sanonta keksitty vähemmän kauniita ihmisiä varten, jotta heistä ei tuntuisi pahalta olla muiden silmissä vähemmän kauniita?

Toiset nyt vaan ovat vähemmän kauniita. Ei se tarkoita, ettei heitä voisi rakastaa tai nähdä heitä kauniina, koska

a) sinulla on mahikset häneen, hän on ihastunut sinuun
b) rakastat häntä ja hänen luonnettaan

Tällöin silmissäsi vähemmänkin kaunis voi olla kaunis, vaikka hän ei sitä oikeasti olisikaan (yleisellä tasolla).

On tiettyjä julkkiksia, jotka keräävät ihailijoita ulkonäöllään enemmän kuin muut. Heillä on ne tietyt, ihanteelliset piirteet, jotka miellyttävät meitä ja jonka näköisiä itsekin haluaisimme olla, jos siihen mahdollisuus olisi.

Kertokaa siis, mikä idea on sanonnassa "Kauneus on katsojan silmissä", kun suurin osa kuitenkin toistensa kanssa samaa mieltä siitä, kuka on kaunis ja kuka ei.

Kaikki eivät ole kauniita.
Kaikki eivät ole älykkäitä.
Kaikilla ei ole samat mahdollisuudet elämässä.
Kaikki me olemme yksilöitä, mutta ei meistä kukaan silti toinen toistaan arvottomampi ole, vaikka korttimme olisivat kehnommat, kuin joillain muilla ihmisillä.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonta on tarkoitettu susirumille petolinnunpersereiältä näyttäville naisille.

Hyvin suoraan sanottu, mutta olen kyllä periaatteessa samaa mieltä. Maailmassa nyt vain on kauniita ja vähemmän kauniita ihmisiä. Samaten kuin on lahjakkaita ja vähemmän lahjakkaita. Kaikki eivät voi saada Nobelin palkintoa, niin epäreilua ja epätasa-arvoista kuin se onkin. Tasan ei käy onnen lahjat.

Tuo sananlasku on tosiaan keksitty lohdutukseksi vähemmän kauniille. Jopa tällaisen sanonnan olen lukenut:

"Luonne on ulkonäön vastakohta."  Ikään kuin kaunis ihminen välttämättä olisi sisäisesti vähemmän kaunis.

Vierailija
62/67 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat täysin makuasioita eli joku ihminen on jonkun mielestä kaunis ja jonkun mielestä ei jne.

Se on fakta että kauneus on katsojan silmissä. Se vaan on hyväksyttävä että kaikki eivät pidä samoja ihmisiä kauniina kuin itse pitää.

En minä nyt osaisi heti nimetä ketään julkkis naista joka olisi mun makuuni ja saisi sukat pyörimään jaloissa.

Enemmän niitä mun mielestä kauniita naisia näen kaupoissa ja osaisin heti nimetä useammankin jos mulla olisi nimet tiedossa. Muistissa on kyllä hyvin heidän ulkonäkönsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

It-työläinen kirjoitti:

Toki on olemassa piirteitä jotka aika universaalisti nähdään rumina tai rujoina. Monet ns. keskikauniit ja jotkut kauniimmatkin ihmiset jakavat vahvasti mielipiteitä.

Muutama esimerkki kauniina pidetyistä julkkiksista joita tuli nopsaan mieleen:

1. Calista Flockhart (nuorena Ally mcBealin esittäjä). Todella laiha ja siro nainen joka monen mielestä oli todella kaunis ja erikoisen näköinen - muitten mielestä sairaalloisen laiha ja kummallinen kasvonpiirteiltään.

2. Victoria Silvstedt (ruotsalainen ex-missi). Monen mielestä täydellinen ruotsalaisnais-ihanne upeine luustoineen ja blondine ulkonäköineen - itse taas valitettavasti pidän hänen piirteitään sen verran miehekkäinä että hän näyttää silmiini drag-artistilta.

3. Christina Hendrickx (näyttelijä Mad Menissä). Monelle täydellinen esimerkki upeasta kurvikkaasta kaunottaresta - toisten mielestä mammamainen pyöreä tyrkky.

En minä ole kuullut näitä tituleerattavan kaunottariksi. Toki miehet varmasti pitävät Hendricksistä, koska hänellä on isot rinnat.

Sen sijaan nämä ovat saaneet kaunotar-tittelin ja mielestäni aivan syystä:

1. Elizabeth Taylor

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/c8/07/10/c807107068fc588…

2. Sharon Tate

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/d5/19/b3/d519b32f131a9875de74…

3. Jaclyn Smith

https://24femmespersecond.files.wordpress.com/2016/07/jaclyn-smith-scan…

Voiko olla olemassa ihmistä, jonka mielestä näistä joku ei olisi kaunis?

Ap

Voi. Viimeisin on ihan tavallinen tallaaja.

Samaa mieltä eli viimeinen on hyvin tavallisen (toki viehättävän) näköinen nainen, mutta en nimittäisi kaunottareksi. Myöskään Taylor ei ole kauneimmasta päästä, hän on enemmän karismaattinen. Tate vastaa eniten kauneusihannetta.

Yksikään noista ei ole omaan makuuni.

Vierailija
64/67 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi aasialaisten naisten kauneudesta jankkaaja, jolle sanonnan merkityksen ymmärtämisestä ja sisäistämisestä olisi hyötyä. 

Vierailija
65/67 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten keskustelu päätyy naisiin?

Totesin tämän taannoin tällä palstalla liikuskelevalle miehelle, joka kerää hyvin ristiriitaisia mielipiteitä. 

Vierailija
66/67 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvä huokaus kirjoitti:

Sanonta on mielestäni samassa sarjassa sen kanssa kun pakkeja antaessa varsinkin naiset sanoo:

"sussa ei ole mitään vikaa, olet hyvä just tuollaisena kun olet"

vaikka todellisuudessa aivan helvetin varmasti on jotain vikaa mutta et vain uskalla kertoa mitä. Ei kukaan anna pakkeja liian hyvälle ("olisit ollut mulle liian hyvä").

Kyllähän jokainen ihminen on tarpeeksi hyvä omana itsenään, kaikki eivät vain ole sopivia pariksi.

Ei ihmisessä tarvitse olla "vikaa" jos ei "kelpaa", se kyseinen ihminen vain ei vastaa sitä mitä se toinen hakee.  Meitä on kohta 8 miljardia ihmistä täällä maapallolla ja kukaan ei ole niin "hyvä" että kaikille kelpaisi. Tuosta väkimäärästä löytyy ehkä yksi promille jolle olet juuri se  oikea, ja lopuille sitten ihan hyvä mutta et juuri minulle.

Sen verran itsetuntoa ihmisellä täytyy olla että kestää sen, ettei jokaiselle ole juuri se mitä halutaan. 

67/67 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön viehättävyys on oikeasti katsojan silmässä. Sen takia ulkonäön osalta käytän mieluummin sanaa viehättävyys.

Kauneus on ihmisen ominaisuutena sisäistä.