Paljon tuntuu olevan sellaisia miehiä jotka eivät hyväksy edellisen liiton lapsia
Kommentit (22)
Paljon tuntuu olevan sellaisia naisia jotka eivät hyväksy edellisen liiton lapsia.
Eiköhän se ole luonnollista. En mä ainakaan haluaisi miehellä olevan toisesta suhteesta lapsia.
Miksi ihmeessä pitäisi hyväksyä? Useinhan se tuo mukanaan haasteita, eksiä, ongelmia jne. Ei kai kukaan noita ihan välttämättä kaipaa. Kun mä etsin miestä niin kaksi tärkeintä asiaa oli päihteettömyys sekä lapsettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi hyväksyä? Useinhan se tuo mukanaan haasteita, eksiä, ongelmia jne. Ei kai kukaan noita ihan välttämättä kaipaa. Kun mä etsin miestä niin kaksi tärkeintä asiaa oli päihteettömyys sekä lapsettomuus.
On sellaisiakin tapauksia jossa nainen on leski eli mitään eksiä ei roiku mukana.
Eiköhän homma toimi ihan molemmilla sukupuolilla. Lissua ei kiinnosta ruveta äitipuoliksi eikä Ranea isäpuoleksi. Just yksi kaveri erosi yhdestä yhoosta, et sä oo mun isä ja muuta vittuilua päivästä toiseen ei ehkä ole kaikkien juttu.
"Eivät hyväksy edellisen liiton lapsia" vs. "eivät halua solmia parisuhdetta ihmisen kanssa, jolla on jo lapsia"? Ensimmäisessä vaihtoehdossa minusta puhutaan sellaisesta tilanteesta, jossa jo ollaan parisuhteessa mutta ei hyväksytäkään niitä lapsia, joita toisella jo on. Sellaiseen ei kenenkään pitäisi joutua, koska se on lapsille äärettömän raskas tilanne. Jälkimmäinen sen sijaan on mielestäni täysin ok. En itse olisi enää 40+ vuotiaana parisuhdetta kaivatessani huolinut miestä, jolla on alaikäisiä lapsia, joten kun sellaisia miehiä kohtasin, niin puhalsin pelin poikki heti, kun lapsiasia selvisi. Kun itse on jo Puuhamaa-lomareissut ja lapsiperheen arjen elänyt, niin ei ole mitään tarvetta aloittaa sitä uudestaan. Ihan vastaavasti lapsettomilla ihmisillä on lupa olla haluamatta parisuhteeseen, jossa toisen osapuolen lapset on pakko ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sellaisiakin tapauksia jossa nainen on leski eli mitään eksiä ei roiku mukana.
Niin en haluaisi niitä lapsia ollenkaan olevan toisella, ja tuossa se tilanne voisi olla vielä karmeampi. Jos ei edes ole toista vanhempaa niin ne lapset olisi aina siinä. Mistä edes sitä kahdenkeskistä aikaa löytyisi rakentaa parisuhdetta kun aina välissä roikkuu toisen lapset.
Luonnossa uusi uros tappaa edellisen jälkeläiset ja tekee uudet tilalle, joten siihen nähden sanoisin miesten olevan hyvin pitkämielisiä naisten entisten liittojen kultamussukoille.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuntuu olevan sellaisia naisia jotka eivät hyväksy edellisen liiton lapsia.
Koettu on. Ja tässä ei ollut kyse siitä, että olisi joutunut joksikin äitipuoleksi tai edes mummopuoleksi. Olisi riittänyt se, että olisin saanut tavata isääni.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on mulle ykkönen. Sellaista miestä ei oo joka on ykkönen.
Arvaan että ei ole miestä ensinkään.
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa uusi uros tappaa edellisen jälkeläiset ja tekee uudet tilalle, joten siihen nähden sanoisin miesten olevan hyvin pitkämielisiä naisten entisten liittojen kultamussukoille.
Luonnossa nyt tapahtuu paljon kaikenlaista. On myös lajeja, joilla naaras tappaa edellisen naaraan jälkeläiset. Koiras on näillä se, joka hoitaa jälkeläisiä. Naaras tavallaan tappaa koiraan jälkeläiset saadakseen tämän panostuksen täysin omille jälkeläisilleen, koska jos koiras hoitaisi useita jälkeläisiä yhtä aikaa, panostus olisi pienempi poikasta kohti ja jakautuisi myös niille, jotka eivät ole tämän naaraan. Samasta syystä poikaskoot eivät näillä lajeilla useinkaan ole kovin suuria. Kyseessä olevat lajit ovat sellaisia, joissa panostus poikasiin on hoidollista eikä määrällistä.
On lajeja, joissa poikasia hoitaa yhteisö. Siellä ei katsota, kuka on kenenkin poikanen, mutta omaa yhteisöä puolustetaan tarvittaessa todella väkivaltaisesti. Eräät kädellislajit ovat tällaisia.
Sellainen joka lähtee näitä ihmiseen soveltamaan oikeisee kyllä monta mutkaa suoraksi.
Ikä tuo helpotusta tuohonkin ehdottomuuteen.
Eräs läheiseni oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei koskaan toisten lapsia nurkkiin. No, aika ajoi ohi. Kun hän tajusi, ettei niihin omiinkaan enää ole mahdollisuutta, sattui kohdalle elämän rakkaus ja kaupan päälle kaksi jo melkein itsenäistä teiniä, joista hän on nykyään kovin onnellinen.
En kyllä todellakaan katselisi toisten kakaroita omissa nurkissani. Jos joskus tapaisin kumppanin, jolla on lapsia ennestään niin ei ainakaan yhteen tarvitsisi muuttaa.
Itse en hyväksyisi miehellä edellisen liiton lapsia. En edes aikuisia sellaisia. Paitsi jos minulla on omia lapsia myös. En tahdo sitä exä ja exän lapset sotkua. En myöskään osaa oikein tykätä muiden ihmisten lapsista ja varsinkaan jos ne tulee minun kotiini ja minulla ei välttämättä olisi oikeus kasvattaa niitä. Kaverien lapsissa tämä on helppo jos pyytävät hoitamaan kun teen selväksi että taloissa talon säännöt ja kasvatustavat mutta tämä ei oikein toimi jos asuu miehen kanssa yhdessä ja mies sanoo etten saisi kasvattaa tai sanella sääntöjä. Ja toisekseen. Onhan ne lapset ikävä muistutus miehen menneestä elämästä ja seksielämästä.
Kysymys ainakin omalla kohdallani ei ole hyväksymisestä, hyväksyn muiden lapset muitta mutkitta. En vain halua a) Olla heille isäpuoli/miehen malli b) Osallistua heidän elatukseensa
Aikuiset lapset olisivat täysin OK, harvalla ikäiselläni vain sellaisia on
Itse asiassa on yleisempää, että nainen ei hyväksy miehen lapsia.
Googlaa kokeeksi Inhoan mieheni lapsia ja saat triljoona tulosta, toisinpäin ei juurikaan.
Minäkään en tule toimeen mieheni ladten kanssa, mutta hän kyllä minun lapseni kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ikä tuo helpotusta tuohonkin ehdottomuuteen.
Eräs läheiseni oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei koskaan toisten lapsia nurkkiin. No, aika ajoi ohi. Kun hän tajusi, ettei niihin omiinkaan enää ole mahdollisuutta, sattui kohdalle elämän rakkaus ja kaupan päälle kaksi jo melkein itsenäistä teiniä, joista hän on nykyään kovin onnellinen.
Todellakin. Lähestyn 40-vuotispäiviäni ja nyt tuntuu että mies jolla on lapsia olisi vain hyvä asia, itse kun tuskin enää äidiksi ehdin. Nuorempana olisin pitänyt ajatusta mahdottomana.
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa on myös naaraita, jotka tappavat koiraan parittelun jälkeen.
On viisautta, että tunnet itsesi ja tiedät ettet lähde uusperhesoppaan mukaan. Ei ole nimittäin heikkohermoisten laji. Itse aloitin suhteen miehen kanssa, jolla on lapsia ja tosi vaikeaa on ollut. Onneksi ei tiennyt etukäteen, olisi kyllä hirvittänyt.
Lapsi on mulle ykkönen. Sellaista miestä ei oo joka on ykkönen.