En lopettanut tupakointia raskaana
Kommentit (88)
Itse en kehtais tollaista myöntää.
En minäkään mutta vähensin huomattavasti. Kaduttaa silti.
Onko tämä siis kompa, ettet lopettanut, koska et polttanutkaan?
Mutta minä poltin ja ensimmäisen raskauden aikana en lopettanut, vähensin jonkin verran. Poltin kuitenkin n. 10 tupakkaa päivässä.
Seuraavien raskauksien aikana en polttanut ollenkaan. En huomaa lapsissa mitään eroa kognitiivisten kykyjen tai minkään muunkaan suhteen. Itse asiassa tämä ensimmäinen oli isokokoisinkin, 4200 g.
Mutta tilastojen mukaan toki ovat pienikokoisempia n. 10 prosenttia odostusarvosta.
Miksi et lopettanut? Kannustettiinko neuvolassa lopettamaan tupakointi? Mitä tiedät tupakoinin haitoista sikiölle?
Olette idiootteja, kun poltatte raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä siis kompa, ettet lopettanut, koska et polttanutkaan?
Mutta minä poltin ja ensimmäisen raskauden aikana en lopettanut, vähensin jonkin verran. Poltin kuitenkin n. 10 tupakkaa päivässä.
Seuraavien raskauksien aikana en polttanut ollenkaan. En huomaa lapsissa mitään eroa kognitiivisten kykyjen tai minkään muunkaan suhteen. Itse asiassa tämä ensimmäinen oli isokokoisinkin, 4200 g.
Mutta tilastojen mukaan toki ovat pienikokoisempia n. 10 prosenttia odostusarvosta.
Se ei muuta silti sitä faktaa että lapsesi on kärsinyt hapenpuutteesta ja olet käytännössä pahoinpidellyt lastasi.
Palstamamma tekee mitä haluaa, muut mitä uskaltavat!
Oletko jo lakannut pahoinpitelemästä lastasi?
Hei!ekan raskauden aikana olin puolet raskaudesta polttamatta,syntyi terve poika ja synnytyksen jälkeen sairastuin masennukseen joka kesti seuraavaan raskauden alkamiseen asti.
Tupakointi antoi tietynlaista tukea minulle,vaikka moni ei ymmärrä mitä tarkoitan. Kolmannessa raskaudessa en edes yrittänyt lopettaa elämäntilanteen vuoksi joka oli kaoottinen juuri vireillä olevan eron vuoksi.Se lopettamisen stressi olisi katkaissut kamelin selän,kuka sitten olisi lapsistani huolehtinut.
Yksi terveydenhoitaja ainoastaan saarnasi tupakan haitoista,ekan kohdalla eräs toinen tuki jatkamaan tupakointia ihan vain stressin välttämisen vuoksi,suositeltiin vähentämään edes parilla ja niin tein.ja kolmannen kohdalla sama th joka sanoi muidenkin tupakoitsijoiden saavan terveitä lapsia.
Lisää kysymyksiä?
Ovatko lapsenne jatkaneet tupakointia syntymän jälkeen eli käyttekö yhdessä kessulla? Miksi lapsen pitäisi mielestäsi lopettaa kun et itsekkään niin tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapsenne jatkaneet tupakointia syntymän jälkeen eli käyttekö yhdessä kessulla? Miksi lapsen pitäisi mielestäsi lopettaa kun et itsekkään niin tehnyt?
----
Ymmärtäisit edes hävetä. Tuollaisten äitien lapset joutaisivat kuolla jo kohtuun.
Poltat varmaan kotona sisällä "kun ei mitään näkyvää haittaa siitä tule"
Mitä teet nykyisin lastesi hyvinvoinnin eteen? Jos teet niin miksi kun et ennenkään tehnyt?
Tiedän 3 äitiä jotka ovat polttaneet. Yhden lapsella on jaloissa jotain vikaa, toisen lapsella on kuulossa vikaa ja ovat lääkärit huolissaan kun ei kasva normaalisti vaan on hyvin pieni ja kolmannen lapsella on liian pieni pää. Onkohan tupakalla merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisit edes hävetä. Tuollaisten äitien lapset joutaisivat kuolla jo kohtuun.
En polta autossa enkä sisällä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Näin jälkikäteen ajateltuna ei olisi ollut huono juttu ollenkaan. T:ohis
Niin ja vielä,oma äitini poltti minua odottaessaan ja olen aina ollut terve.ennen aina raskaana tupakoitiin ja oli yleistä polttaa sisätiloissa,silti ihmeen kaupalla selvitty
-ap
Olisit edes siirtynyt sähkötupakkaan, tyhmä akka.