En lopettanut tupakointia raskaana
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä siis kompa, ettet lopettanut, koska et polttanutkaan?
Mutta minä poltin ja ensimmäisen raskauden aikana en lopettanut, vähensin jonkin verran. Poltin kuitenkin n. 10 tupakkaa päivässä.
Seuraavien raskauksien aikana en polttanut ollenkaan. En huomaa lapsissa mitään eroa kognitiivisten kykyjen tai minkään muunkaan suhteen. Itse asiassa tämä ensimmäinen oli isokokoisinkin, 4200 g.
Mutta tilastojen mukaan toki ovat pienikokoisempia n. 10 prosenttia odostusarvosta.
Se ei muuta silti sitä faktaa että lapsesi on kärsinyt hapenpuutteesta ja olet käytännössä pahoinpidellyt lastasi.
Jos tuollaista retoriikkaa haluaa käyttää, ei se minua hätkähdytä. Kyseessä on aikuinen, perheellinen mies jo. On ainakin propaganda purrut, kun terveitä ihmisiä pahoinpideltyinä pidetään.
miten kehtaa pyytää asiallisia komentteja, et ansaitse niitä
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vielä,oma äitini poltti minua odottaessaan ja olen aina ollut terve.ennen aina raskaana tupakoitiin ja oli yleistä polttaa sisätiloissa,silti ihmeen kaupalla selvitty7
-ap
Ja sen kyllä huomaa!
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vielä,oma äitini poltti minua odottaessaan ja olen aina ollut terve.ennen aina raskaana tupakoitiin ja oli yleistä polttaa sisätiloissa,silti ihmeen kaupalla selvitty
-ap
Seli seli. Varmaan miehesikin polttaa koska ei ole ollut huolissaan vaikka olet raskaana polttanut.
Joko omatkin lapsesi ovat alkaneet tupakoimaan. Etkö tahdo nähdä lapsenlapsiasi, vaan tappaa itsesi tupakalla ennen sitä?
Olet oksettava ja itsekäs ihminen. Et ansaitse lapsiasi.
Siinähän sitten kärsit kun kakaralla on kaikki mahdolliset kirjainsarjat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet nykyisin lastesi hyvinvoinnin eteen? Jos teet niin miksi kun et ennenkään tehnyt?
Huolehdin heidän terveydestään,kasvatan ja rakastan.Kuten jokainen äiti tekee.Aina olen rakastanut,ei tupakointi sitä muuta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Omakin äitisi taisi polttaa ja juoda kun sinua odotti.
Miksi noin typerät ihmiset sikiävät eniten?
Minun äitini oli hyvä äiti,joten ei todellakaan juonut.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet nykyisin lastesi hyvinvoinnin eteen? Jos teet niin miksi kun et ennenkään tehnyt?
Huolehdin heidän terveydestään,kasvatan ja rakastan.Kuten jokainen äiti tekee.Aina olen rakastanut,ei tupakointi sitä muuta.
-ap
Eipäs, rakastat enemmän addiktiotasi ja tupakkaa, jos edes lapsen hyvinvointi ei ole saanut sinua lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän 3 äitiä jotka ovat polttaneet. Yhden lapsella on jaloissa jotain vikaa, toisen lapsella on kuulossa vikaa ja ovat lääkärit huolissaan kun ei kasva normaalisti vaan on hyvin pieni ja kolmannen lapsella on liian pieni pää. Onkohan tupakalla merkitystä?
Jos tupakan ja luettelemiesi juttujen välillä olisi suoraviivainen yhteys, niin eipä meitä 70-luvulla terveitä syntyneitä juuri olisi. Ei silloin ollut tällaista suhtautumista tupakanpolttoon.
Ne naiset, jotka polttivat jatkoivat normaaliin tapaan raskaanakin.
Enkä tätä siis tietenkään hyvänä pidä, mutta ei pidä tuollaisia kolmen lapsen esimerkkejäkään pitää totuutena.
Yhtä lailla voin sanoa, että tiedän kymmenittäin lapsia, joilla on vastaavia ongelmia ja joiden äidit ovat tehneet kaiken oppikirjan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vielä,oma äitini poltti minua odottaessaan ja olen aina ollut terve.ennen aina raskaana tupakoitiin ja oli yleistä polttaa sisätiloissa,silti ihmeen kaupalla selvitty
-apSeli seli. Varmaan miehesikin polttaa koska ei ole ollut huolissaan vaikka olet raskaana polttanut.
Kyllä poltti mieheni vielä kun yhdessä elettiin.
Kannattaa opettaa se lapsi jo vauvasta asti tupakoimaan, kun ei siitä mitään haittaa ole. Rööki huuleen jo synnärillä. 1v. lahjaksi voi ostaa vaikka jotain vähän kalliimpaa tupakkaa. Ja on se kiva kun voi mamma ja lapsi yhdessä käydä röökillä. Hyvä olla yhteiset harrastukset. Röökin sytyttämisen voi opettaa heti, kun pysyy kynä kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Joko omatkin lapsesi ovat alkaneet tupakoimaan. Etkö tahdo nähdä lapsenlapsiasi, vaan tappaa itsesi tupakalla ennen sitä?
Eipä sitä tiedä saako hänen lapset edes omia lapsia äidin raskauden aikaisen kessuttelun takia. Äidin tupakointi vahingoittaa poikasikiön hedelmällisyyttä, tyttöjen osalta ei ole vielä luotettavaa tutkimustietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apSeli seli. Varmaan miehesikin polttaa koska ei ole ollut huolissaan vaikka olet raskaana polttanut.
Kyllä poltti mieheni vielä kun yhdessä elettiin.
No niin eli kumpikaan teistä ei välitä lapsista eikä osaa ajatella lasten parasta.
Vierailija kirjoitti:
-ap
70- ja 80-luvuilla syntyneiden keskuudessa yleistynyt tahaton lapsettomuus on yksi merkki siitä, mitä tupakointi raskausaikana voi aiheuttaa.
Se, että lapsessa ei ole näkyvää vammaa ei tarkoita etteikö tupakointi voisi vahingoittaa sikiötä. Aina kun äiti vetää tupakansavua sisäänsä, sikiö saa vähemmän happea. Hapenpuute sitten voi aiheuttaa neurologisia poikkeavuuksia ja mm. ADHD:ta, joka sekin kasvussa.
Mistä lienee johtuu... ?
Omakin äitisi taisi polttaa ja juoda kun sinua odotti.
Miksi noin typerät ihmiset sikiävät eniten?