Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En lopettanut tupakointia raskaana

Vierailija
16.03.2017 |

3 raskautta takana.asiallisia kysymyksiä?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet nykyisin lastesi hyvinvoinnin eteen? Jos teet niin miksi kun et ennenkään tehnyt?

Huolehdin heidän terveydestään,kasvatan ja rakastan.Kuten jokainen äiti tekee.Aina olen rakastanut,ei tupakointi sitä muuta.

-ap

Olisitko tukehduttanut kohdussa kasvavaa lasta ja vienyt oikeuden normaaliin kehitykseen, jos oikeasti rakastaisit?

Vierailija
42/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisitko laittanut lapsesi hengittämään auton pakokaasua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää polttako röökiä raskaana.

Älkää juoko kahvia raskaana.

Älkää syökä jäätelöä tai suklaata raskaana.

Älkää syökä raakaravintoa raskaana.

Saatanan ääliöt. Joutaa kuolla sikiö kyllä kohtuun noin vastuttomilta ja heikoilta naisilta.

Vierailija
44/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on suurempi riski (raskausdiabetes, synnytyskomplikaatiot ym) vauvalle kuin tupakointi. 

Vertailkaa kansainvälisiä tutkimustuloksia, jos ette minua usko. 

Kuinka moni teistä paksukaisista on valmis sanomaan, että olette pahoinpidelleet lapsianne kohdussa?

Jokainen voi laihduttaa ennen raskautta ihan siinä missä lopettaa tupakanpoltonkin, että turha sanoa "eri asia..."

Vierailija
45/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä se karostardust?sillähän 3 lasta ja jokaisen aikana tupakoi.

Vierailija
46/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän 3 äitiä jotka ovat polttaneet. Yhden lapsella on jaloissa jotain vikaa, toisen lapsella on kuulossa vikaa ja ovat lääkärit huolissaan kun ei kasva normaalisti vaan on hyvin pieni ja kolmannen lapsella on liian pieni pää. Onkohan tupakalla merkitystä?

Jos tupakan ja luettelemiesi juttujen välillä olisi suoraviivainen yhteys, niin eipä meitä 70-luvulla terveitä syntyneitä juuri olisi. Ei silloin ollut tällaista suhtautumista tupakanpolttoon. 

Ne naiset, jotka polttivat jatkoivat normaaliin tapaan raskaanakin. 

Enkä tätä siis tietenkään hyvänä pidä, mutta ei pidä tuollaisia kolmen lapsen esimerkkejäkään pitää totuutena. 

Yhtä lailla voin sanoa, että tiedän kymmenittäin lapsia, joilla on vastaavia ongelmia ja joiden äidit ovat tehneet kaiken oppikirjan mukaan. 

Tämä on taas näitä ikuisia selityksiä ja valheita joita tupakoitsijat viljelee oikeuttakseen omaa tupakointiaan. Itse asiassa 1970-luvulla naisten tupakointi ei ollut yhtään sen yleisempää kuin nykypäivänä, noin 16-19 % naisista tupakoi silloin, aivan yhtä paljon kuin nykypäivänä!

Vierailija
47/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää tupakoivia äitejä!

Eikö teitä hirvitä se ajatus, miten se pieni vauva kärsii hapenpuutteesta jokaisen tupakan jälkeen. Miten se pieni siellä mahassa ei saa kunnolla happea. Kokeile ap itse hengittäävaikka pyyhkeen läpi 2-3 tunnin ajan jokaisen tupakanpolton jälkeen. Niinpä, aika kamala tunne ja aen tunteen olet ollut valmis antamaan omalle pienelle rakkaalle vauvallesi. Tämän lisäksi vauva kärsii ne vierotusoireet synnytttään. Ne mitä ainä aikuinen ihminen "äiti" et ole valmis kestämään. Ei en ymmärrä enkä todellakaan pidä hyvänä äitinä yhtäkään naista joka on raskausaikana polttanut.

Ei voi olla hyvä äiti jos pienen elämäb alkutaipaleella on valmis antamaan tuollaisen kärsimyksen.

Vierailija
48/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vielä,oma äitini poltti minua odottaessaan ja olen aina ollut terve.ennen aina raskaana tupakoitiin ja oli yleistä polttaa sisätiloissa,silti ihmeen kaupalla selvitty

-ap

70- ja 80-luvuilla syntyneiden keskuudessa yleistynyt tahaton lapsettomuus on yksi merkki siitä, mitä tupakointi raskausaikana voi aiheuttaa.

Se, että lapsessa ei ole näkyvää vammaa ei tarkoita etteikö tupakointi voisi vahingoittaa sikiötä. Aina kun äiti vetää tupakansavua sisäänsä, sikiö saa vähemmän happea. Hapenpuute sitten voi aiheuttaa neurologisia poikkeavuuksia ja mm. ADHD:ta, joka sekin kasvussa.

Mistä lienee johtuu... ?

Tahaton lapsettomuus johtuu siitä, että yritetään raskautta yhä useammin iässä, jolloin hedelmällisyys on laskusuunnassa. Lue enemmän. 

Ja jos ADHD on lisääntymässä, vaikka tupakonti raskausaikana on vähentynyt, niin mitä siitä pitäisi päätellä?

(Mistä johtunee, pöivästi ei lienee johtuu... )

Vierailija
49/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haet tällä ketjulla? Kannustat muita raskaana olijoita tupakoimaan? Haet oikeutusta itsellesi?

Et ansaitse lapsiasi. Miten "rakkautesi" heihin näkyy arjessa?

Vierailija
50/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vielä,oma äitini poltti minua odottaessaan ja olen aina ollut terve.ennen aina raskaana tupakoitiin ja oli yleistä polttaa sisätiloissa,silti ihmeen kaupalla selvitty -ap

Niin selvitty ja selvitty, mitä nyt älykkyysosamäärä on vain tuota luokkaa.

Vierailija
51/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on suurempi riski (raskausdiabetes, synnytyskomplikaatiot ym) vauvalle kuin tupakointi. 

Kuinka moni teistä paksukaisista on valmis sanomaan, että olette pahoinpidelleet lapsianne kohdussa?

Jokainen voi laihduttaa ennen raskautta ihan siinä missä lopettaa tupakanpoltonkin, että turha sanoa "eri asia..."

No sinähän tarjoat väitteillesi varmasti sitten niitä luotettavia kansainvälisiä tutkimuksia? :)

Vierailija
52/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän 3 äitiä jotka ovat polttaneet. Yhden lapsella on jaloissa jotain vikaa, toisen lapsella on kuulossa vikaa ja ovat lääkärit huolissaan kun ei kasva normaalisti vaan on hyvin pieni ja kolmannen lapsella on liian pieni pää. Onkohan tupakalla merkitystä?

Jos tupakan ja luettelemiesi juttujen välillä olisi suoraviivainen yhteys, niin eipä meitä 70-luvulla terveitä syntyneitä juuri olisi. Ei silloin ollut tällaista suhtautumista tupakanpolttoon. 

Enkä tätä siis tietenkään hyvänä pidä, mutta ei pidä tuollaisia kolmen lapsen esimerkkejäkään pitää totuutena. 

Yhtä lailla voin sanoa, että tiedän kymmenittäin lapsia, joilla on vastaavia ongelmia ja joiden äidit ovat tehneet kaiken oppikirjan mukaan. 

Tämä on taas näitä ikuisia selityksiä ja valheita joita tupakoitsijat viljelee oikeuttakseen omaa tupakointiaan. Itse asiassa 1970-luvulla naisten tupakointi ei ollut yhtään sen yleisempää kuin nykypäivänä, noin 16-19 % naisista tupakoi silloin, aivan yhtä paljon kuin nykypäivänä!

Olet oikeassa, mutta 70-luvulla ei lopetettu tai edes vähennetty tupakointia raskausaikana yleisesti. Nyt lähes kaikki vähintäänkin pyrkivät siihen ja useimmat onnistuvat vähintäänkin merkittävästi vähentämään. 

Eli raskausaikainen tupakointi on vähentynyt. 

Vierailija
53/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 raskautta takana.asiallisia kysymyksiä?

Kiitos kivessyövästä T: tuleva poikalapsesi parikymppisenä

Vierailija
54/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä äitejä jotka tupakoivat raskaana ja silti sanovat "tekisin mitä vaan lapseni puolesta! Rakastan häntä enemmän kuin mitään!" ei, rakastat röökiä enemmän!

Vierailija
55/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, epäterveellinen ruoka on ehdottomasti sikiölle haitallisempaa kuin säännöllinen annos nikotiinia, hiilimonoksidia, tervaa, syanidia, asetonia, ammoniakkia jne kaikkia muita kivoja kemikaaleja. Juuu aivan varmasti... :-D

Vierailija
56/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän tarjoat väitteillesi varmasti sitten niitä luotettavia kansainvälisiä tutkimuksia? :)

Kiinnostuneet voivat ihan itse etsiä. Ei minulla ole mitään tarvetta täällä todistella yhtään mitään. Jos joku haluaa tietää tästä, niin aineistoa on paljon. Englannin kielen taito toki tarvitaan ja myös perustiedot lääketieteellisestä metodologiasta. 

Itse on siis osattava verrata tutkimustuloksia keskenään. 

Vierailija
57/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostuneet voivat ihan itse etsiä. Ei minulla ole mitään tarvetta täällä todistella yhtään mitään. Jos joku haluaa tietää tästä, niin aineistoa on paljon. Englannin kielen taito toki tarvitaan ja myös perustiedot lääketieteellisestä metodologiasta. 

Itse on siis osattava verrata tutkimustuloksia keskenään. 

Niinpä niin, arvasinkin ettei tuollaisia tutkimustuloksia ole olemassakaan. 

Vierailija
58/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole ymmärtänyt äitejä, jotka jatkavat polttamista raskaana. Polttaminen lisää niin paljon komplikaatioita lapsella... ennen aikaista synnytystä, kasvuhäiriöitä ja istukan ennen aikaista häiriötä.... ja kaiken muun lisäksi viisinkertaistaa riskin kätkytkuolemaan.

Poltin ennen, mutta vipan tupakan tumppasin kun epäilin positiivista. Sillä se perkuleen käärö EI IKINÄ OLLUT TÄRKEÄMPI kuin pieni elämänalku sisälläni, jolle halusin tarjota mahdollisimman parhaat eväät elämänsä alkuun.

Säälittävimmät perustelut "äkkilopetus ja lopetustressi lisää keskenmenon lisäävät keskenmenon mahdollisuutta" on jo kumottu aikoja sitten.

Vierailija
59/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa että ihmiset eivät ymmärrä että joku voi aiheuttaa pysyviä ongelmia jos sitä ongelmaa ei selkeesti silmillä heti näe.

Joo tupakoitsija voi hyvinkin saada terveen näköisen lapsen - mitä nyt sitten 20-30 vuoden kulutta paljastuu ne hirvittävät geenimutaatiot jotka aiheuttavat jopa kuoleman, syövän, mt-ongelmat, alzhaimerit etc.etc.

Joo kyllä huumeiden käyttäjäkin voi saada terveen näköisen lapsen mitä nyt sitten paljastuukaa muutaman kymmenen vuoden päästä....

Ai että kun tuli pyöräytettyä LSD pöllyissä niin pirskatin terve ja potra poika, eiks je!! Että tätä tasoa olet ap, huomaa että äitis poltti kun sut sai.

Vierailija
60/88 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, mutta 70-luvulla ei lopetettu tai edes vähennetty tupakointia raskausaikana yleisesti. Nyt lähes kaikki vähintäänkin pyrkivät siihen ja useimmat onnistuvat vähintäänkin merkittävästi vähentämään. 

Eli raskausaikainen tupakointi on vähentynyt. 

Eli ensimmäinen väite oli että: "Jos tupakan ja luettelemiesi juttujen välillä olisi suoraviivainen yhteys, niin eipä meitä 70-luvulla terveitä syntyneitä juuri olisi"

Jos 80-85 % äideistä ei tupakoinut edes silloin 1970-luvulla niin miten ihmeessä meillä muka terveitä syntyneitä ei olisi?

Aina saa lukea tuota samaa väitettä, joka on kyllä ihan puppua.