Vierailija

Huhtikuussa paluu sorvin ääreen. En ole ostanut enkä käyttänyt työvaatteita yhdeksään vuoteen, eli koko vaatekaappi pitää uusia. Minulla on tavallisia kotivaatteita, juhlavaatteita ja vain aivan muutama sellainen töihin sopiva vaatekerta, joilla olen näinä vuosina mennyt ravintolaan/teatteriin/perhejuhliin jne. Niillä pärjään ehkä juuri ja juuri ensimmäisen työviikkoni.

Työympäristöön sopii sellainen siisti smart casual. Ei jakkupukua, eikä farkkuja. Olisiko jollain antaa vinkkiä, mistä pääsen alkuun? Mitä ostan eniten? Paitoja? Mitkä olisi monipuolisia vaatteita?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (8)

Vierailija

Itse tapaan vaihtaa paidan päivittäin (valitettavasti hikoilen melko runsaasti), mutta housuja voi pitää samoja vaikka useamman viikon. Eli siis paitoja enemmän. Jos ostat hameita, niin muista ostaa myös parit laadukkaat sukkahousut - palkeenkielillä olevat halpissukkikset pilaavat lookin kuin lookin. Ja laadukkaat, hyvännäköiset kengät toki myös, jos ei vielä löydy. 

Jos mitä edullisemmin, sitä parempi, suosittelen katsomaan Vilasta. FB:ssä on kirppis COS & Filippa K kirpputori, jossa myydään paljon smart casual -vaatteita muiltakin kuin noilta merkeiltä. Minimalistin kirpputori on toinen hyvä. Laatuvaatetta edullisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käy esim. Sokoksella tai Stokkalla pukeutumisneuvojalla.

Kiitos! Tämä olikin kokonaan unohtunut, että näitäkin on. 

ap

Vierailija

Omassa lähipiirissä NOSH on nyt suosittua. Kurkkaa sieltä. Ainakin näin nippanappa kolmekymppiselle sopivaa tyyliä. Noita saa hyvin yhdisteltyä keskenään, löytyy sitä perusmustaa mutta myös pirtsakampaa. Tehty Euroopassa ja laatu minusta hyvää. Riippuu tietty työpaikasta sopiiko tyyliin vai ei, toisilla on paljon tiukemmat koodit kuin toisilla..

Sitten perusvarma on aina tietty se VILA. Mutta mielestäni niiden vaatteiden laatu on nykyään ala-arvoista. Ennen joulua taas erehdyin ostamaan sieltä siistin harmaan toimistomekon. Nyt jo se on sisäpuolelta ihan nyppyinen ja haalistunut, vaikka käyttökertoja on alle 10...

Omat lempiyhdistelmät on tunika ja legginsit/ tregginsit. Tai sitten noshin bikerit tai chinot (supermukavat mutta siistit housut!) yhdistettynä johonkin kivaan paitaan. Tuohon voi vielä hyvin yhdistää jakun jos sellaista työpaikalla vaaditaan.

Vierailija

Housuja riittänee parit, varmaan kannattaa joku hamekin ostaa, se on mukavampi kesällä. Paitoja muutamia erilaisia. Mielestäni parhaimmat kauluspaidat saa ihan hennesiltä parilla kympillä. Toinen suosikki toimistovaatteissa on COS ja &other stories joka toimittaa myös Suomeen.

Vierailija

Mä menin vastaavassa tilanteessa sokoksen pukeutumisneuvojalle. 2 h, ja mulla oli kaikki, mitä tarvitsin, minulle sopivissa malleissa ja väreissä ja oikeassa koossa ja vielä toistensa kanssa yhteen sopivina. Kiireisenä ihmisenä ei olis ollut mulla aikaa kiertää päiväkaupalla eri liikkeitä ja miettiä, mikä sopisi ja mikä ei ja päätyä loppujen lopuksi virheostoksiin. Laita listaa neuvojalle aikaa varatessasi: mun listalla oli 2 alaosaa, toinen farkut, toinen suorat housut, paitoja, neuleita, vyö, alusvaatteet, kengät ja iso käsilaukku, johon mahtuu A4. Mieti myös budjettia etukäteen.

Toimii

Osta yläosat ja alaosat niin, että kaikki sopivat toisiinsa. Vähän tehostevärejä lisäksi, vaikka jotain keväistä sävyä. Näin ei mene aikaa vaatteiden valintaan kun kaikki käy yhteen

Vierailija

Minä siirryin käyttämään pelkästään mustia, valkoisia ja harmaita vaatteita lasten myötä, koska aina tuntui, etten ehtinyt niitä omia asukokonaisuuksia katsoa.

Nyt löytyy aina yhteensopivat ja muunneltavat. Asusteilla sitten lisää vaihtelua. Esim värikkäät kengät ja huivi tai laukku.

Tällä aion mennä siihen asti, että nää ruuhkavuodet helpottaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.